Jeg sidder tit, når jeg læser på Amino, med en underlig følelse af, at jeg ikke ved hvilket fagligt grundlag en "svarer" baserer sine udtalelser på. I den modsatte grøft vil jeg som så mange andre fremhæve Kristian "Simply Law" Holte hvor der dels i hans profil er en beskrivelse af hvem han er og hvad han har lavet, og hvis ikke det er nok, er det bare at klikke videre til hans website, hvor der står endnu mere. Andre udtaler sig kategorisk uden, at nogen har en kinamands chance for at finde ud af, hvordan den pågældende har opbygget sine kundskaber. Selvfølgelig kan de pågældende være så kendt et navn udenfor Amino, at yderligere introduktion er unødvendig, men det er altså de færreste. De eneste jeg sådan lige kan komme i tanke om er Thorborg Himself, deMib og Rosenstand. Der er sikkert flere - jeg forsøger ikke at være uretfærdig. MEN: Der er i hvert ikke nogen af os, der plejer at udtale sig om skat og moms, der kan tillade sig at mene, at vores ord bare skal tages for gode varer - og jeg er ingen undtagelse. Jeg har eksempelvis været anset i revisionsbranchen i over 12 år - men har ikke et pluk forstand på regnskab og revision. Omvendt kan en person have været ansat i revisionsbranchen i mange år uden at have et pluk forstand på moms og afgifter - og det uanset hvor fint papiret i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen måtte være. Det handler ikke om, hvor man har været ansat og hvad man kalder sig, men hvad man har beskæftiget sig med og de resultater man har skabt. Jeg vil godt opfordre til, at alle os der giver teknisk betonede svar (eksempelvis inden for "Admin og Penge") gør lidt mere ud af, at fortælle hvem vi er, hvad vi har lavet og dermed giver vores læsere et bedre grundlag for at vurdere validiteten på det vi udtaler os om. Selv har jeg lavet et CV jeg nu linker til i min signatur. Jeg bør naturligvis være den første til at følge min egen opfordring. Og hvorfor - fordi jeg tror på, at det vil gøre Amino endnu mere attraktivt for folk at anvende, hvis "man" ved endnu mere om os der skriver herinde i forvejen. Vh |
uanset hvad, så kan du aldrig være 100 procent sikker, at han eller hun faktisk er kvalificeret til at give svaret. Et vedhæftet CV hjælper heller ikke så meget igen.