Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis antivirus

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Hvis du kun har AVG installeret, kan din PC sagtens være inficeret med alt muligt. AVG finder f.eks. overhovedet ikke rootkit-trojans. Jeg har lige siddet for nylig og renset en PC, hvor den primære sikkerhed bestod af AVG, Windows Defender og Windows Firewall.

For at komme det hele til livs, måtte jeg omkring Malwarebytes' Anti-Malware, SUPERAntiSpyware, Eset Online Scanner og en specifik "tdsskiller" fra Kaspersky. Derudover benyttede jeg følgende scannere, som intet fandt: AVG, Avast, Housecall fra Trendmicro, samt Nortons og Microsofts online scanner.

Hvis du gerne vil "pay and forget", er Eset Smart Security et godt bud, men hvis det hele skal være gratis, kræver det noget mere arbejde at holde PC'en nogenlunde rask.

Jeg vil helt klart anbefale at kigge omkring bleepingcomputer.com eller spywarefri.dk, hvor der er meget information at hente omkring sikkerhed og der sidder en del kloge mennesker klar til at hjælpe når det går galt.

I øvrigt kan Secunia PSI stærkt anbefales. Det er et program der fortæller dig hvilke af dine applikationer der ikke er opdaterede og hvilke der er potentielt usikre at bruge på nettet - og det er ofte mange skulle jeg hilse og sige. Der er f.eks. pt. et ordentligt sikkerhedshul i både den nyeste version af Flash og Quicktime, som der er endnu ikke er en løsning på.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Søndergård:
Hvis du kun har AVG installeret, kan din PC sagtens være inficeret med alt muligt. AVG finder f.eks. overhovedet ikke rootkit-trojans. Jeg har lige siddet for nylig og renset en PC, hvor den primære sikkerhed bestod af AVG, Windows Defender og Windows Firewall.

Det præcis samme oplevelse, jeg har med både AVG og AVAST.
Jeg har oplevet begge gratis programmer hos kunder, hvor der alligevel var infektioner på en eller flere computere.
Jakob Søndergård:

Hvis du gerne vil "pay and forget", er Eset Smart Security et godt bud, men hvis det hele skal være gratis, kræver det noget mere arbejde at holde PC'en nogenlunde rask.

ESET Smart Security er en sikkerhedspakke som indeholder antivirus, antispyware, firewall og antispam. Ønsker du ikke en så omfattende antivirusløsning, kan du eventuelt overveje ESET NOD32 Antivirus, som er begrænset til at omfatte antivirus og antispyware.

Tobias Thaastrup-Leth:
De andre gratisversioner (AVG, Avast, osv) bærer præg af at de virkelig gerne vil have dig over på en betalt løsning.

Jeg siger ikke, at gratis antivirus altid er dårligt. Men provokerende sagt, så får man nogenlunde det man betaler for. Support til de gratis antivirusprogrammer skal man generelt selv søge i diverse fora. Får du alligevel virus på computeren, vil du erfaringsmæssigt få at vide af producenten, at du lige skal købe deres betalingsversion, hvis du vil have egentlig support.

Jakob Søndergård:
I øvrigt kan Secunia PSI stærkt anbefales. Det er et program der fortæller dig hvilke af dine applikationer der ikke er opdaterede og hvilke der er potentielt usikre at bruge på nettet - og det er ofte mange skulle jeg hilse og sige

Jeg vil give Jakob helt ret. Secunia PSI er et rigtigt godt program. Jeg tester i øjeblikket Secunia PSI 2.0 BETA. Den ser indtil videre rigtigt lovende ud. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:02

Desværre er der en tendens til, at man som bruger på amino prøver at sælge de ting man forhandler og derfor anbefaler netop disse produkter. Jeg vil ikke nævne navne, men det er en trist udvikling. Man kan ligeså godt melde klart ud og fortælle hvorfor man gerne vil sælge dig dette produkt frem for f.eks. andre produkter.

Tilbage til spørgsmålet, så kan du komme rigtig langt med de gratis versioner, så længe det blot er til privat brug. Er det firma mæssigt, er det værd at overveje om en udvidet og betalt version kan være en fordel.

Held og lykke med din søgen

Mvh Lars

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:09

Antivir er det jeg anbefaler folk at benytte. http://www.free-av.com/

har brugt AVG, Avast og Nod32 også.

AVG - er simpelthen for besværligt at finde rundt i til jeg gider bruge tid på det. Og har flere gange opdaget virus hvor det har været installaret.

Avast - kommer frem med 2-3 vinduer når man åbner nye programmer, hvilken kan få nogle programmer til at holde op med at svare, så det gider jeg ikke. Og de der lyde den kommer med. Ved at dø af shock de første par gange :D

Nod32 (betalings software) - Det fravalgte jeg da jeg aldrig fik nogen beskeder om virus eller andet, så fik den følelse at jeg bare smed mine 200 kroner ud på intet.

Så bruger Antivir nu, og det fungere også fint nok.. 1 popup om dagen er alt jeg ser til programmet og kørt med det i 2 år nu.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:30

telefon bookeren:

Desværre er der en tendens til, at man som bruger på amino prøver at sælge de ting man forhandler og derfor anbefaler netop disse produkter. Jeg vil ikke nævne navne, men det er en trist udvikling. Man kan ligeså godt melde klart ud og fortælle hvorfor man gerne vil sælge dig dette produkt frem for f.eks. andre produkter.

Hej Lars,

Jeg ved ikke, om det er mig du skyder efter. Men jeg vælger under alle omstændigheder at svare på dit indlæg. Skype-Smile

Jeg besvarer et indlæg, hvor et navngivent produkt bliver anbefalet. Det kaldes debat. Skype-Wink

telefon bookeren:

Tilbage til spørgsmålet, så kan du komme rigtig langt med de gratis versioner, så længe det blot er til privat brug. Er det firma mæssigt, er det værd at overveje om en udvidet og betalt version kan være en fordel.

Jeg kunne ikke være mere uenig. Billederne fra ungernes dåb, konfirmation, brylluppet og de private netbankoplysninger og privat mail-korrespondance samt worddokumenter og excelfiler er vel lige så vitale for de fleste privatpersoner, som regnskabsdata og dokumenter er for en virksomhed.
Jeg har i hvert fald set private personer, som har været meget knuste over, at de lige havde mistet mappen med billederne fra den "once in a lifetime" tur til Asien, eller haft et værre hyr med at få lukket bankkonti og spærret diverse dankort m.m., fordi privatcomputeren havde haft uindbudte gæster i form af forskellige typer malware.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:52

Om du føler dig ramt eller ej, må jo være op til din samvittighed :-)

Jeg mener generalt ikke, at man skal opbevarer f.eks. sine billeder fra brylluppet, "once in a life time" turen til Asien eller hvad det nu kan være på sin pc. Ihvertfald ikke som den eneste kopi.

Her findes der masser af andre backup løsninger, som man kan bruge. Eksempelvis gemme billederne på en cd rom og opbevarer dem i en brandboks eller bytte med familien, så du/I opbevarer deres kopier og omvendt eller få et ekstern firma, til at klare backup af disse vigtige billeder/dokumenter.

Hvis man gemmer den eneste kopi af sådanne ting, så burde man måske overveje at finde en løsning på dette, istedet for et bedre virus program. Virus programmet kan jo ikke gardere dig imod indbrud hvor computeren bliver stjålet eller en brand hvor huset forsvinder sammmen med computeren vel :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 16:31

Tobias Thaastrup-Leth:

Hvis det skal være gratis, så ville jeg hoppe på Microsoft Security Essentials.

De andre gratisversioner (AVG, Avast, osv) bærer præg af at de virkelig gerne vil have dig over på en betalt løsning.

Enig, Security Essentials er altså et okay program, også er det gratis for alle der har en valideret version af windows.

Af betalingsprogrammer kan NOD32 varmt anbefales.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:19

Thumbs op til Avast. Har brugt det i mange år. Skiftede en enkelt gang til AVG. AVG fik en meget kort levetid!

Har aldrig oplevet mage til sløvende og "intrusive" program.

mvh

Jan

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:39

telefon bookeren:

Om du føler dig ramt eller ej, må jo være op til din samvittighed :-)

Det afhænger vel også af din evne til at ramme.
Jeg synes det virker som om det er John du skyder efter, men jeg mener nu ikke du rammer ;-)

Vi bruger oftest Symantec Endpoint Protection i netværksinstallationer så jeg har ikke så megen erfaring med programmer til privatbrug. Selv er vi lige skiftet fra Norton Internet Security til Microsoft Security Essentials på hjemmefronten.

Som en ekstra kommentar vil jeg indskyde at en maskine der er blevet kompromiteret/inficeret bør geninstalleres - hvis først en angriber har haft kontrol over dit system så er der ingen anti-ditogdat der kan garantere at alt bliver fjernet.

Stor hilsen
/Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

Kan kun anbefale COMODO, jeg bruger det på flere maskiner og det kører bare super!

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)