Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tolker du denne linie?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey dér

Min bil er på værksted, og kiggede lidt på deres hjemmeside.

På siden står præcise priser for forskellige typer af service, og så står der:

"HUSK at du naturligvis har bil til rådighed i mellemtiden samt 3 års garanti på alle reparationer og egne reservedele."

Hvordan tolker du dette? Bil til rådighed.

Tolker du at jeg får en bil til rådighed gratis, eller de kan tilbyde en bil til rådighed og jeg betaler for dette?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:29

Lund.dk:

"HUSK at du naturligvis har bil til rådighed i mellemtiden samt 3 års garanti på alle reparationer og egne reservedele."

Hvordan tolker du dette? Bil til rådighed.

Jeg tolker det sådan, at der en bil til rådighed.

Det fremgår ikke, hvorvidt det er "gratis" eller den kan lejes for et eller andet beløb, så der er frit spil fra værkstedet.

En rigtig "gummi-bestemmelse".

Tonny

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:30

Jeg tolker det som at Bilen til rådighed er gratis.  Fordi der står naturligvis.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:31
Man kunne godt tyde det som om at de stiller en bil til rådighed kvit og frit, men mener ikke at det er lovligt at gøre. Noget at gøre med deres forsikring osv, så de skal vist tage et beløb for det. Efter hvad jeg ka huske.
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 15:35

Der er en bil til rådighed, dog om den er gratis er uvidende...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:35

Kim Vinberg:

Jeg tolker det som at Bilen til rådighed er gratis.  Fordi der står naturligvis.

Kunne du ikke lige fortælle, hvor ordet "gratis" optræder. Med mindre, at naturligvis=gratis?

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:37

Anders S:
Man kunne godt tyde det som om at de stiller en bil til rådighed kvit og frit, men mener ikke at det er lovligt at gøre. Noget at gøre med deres forsikring osv, så de skal vist tage et beløb for det. Efter hvad jeg ka huske.

Hej Anders

Det er faktisk korrektYes

Derfor udarbejdes der også typisk en lejeaftale for bilen, hvor man så kan sætte beløb for lejen ind efterfølgende eller i princippet annullere denne. Det er så lidt (læs: meget) på kanten med forsikringsbestemmelserne.

Tonny

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:40

Tonny Skov Pedersen:

Kim Vinberg:

Kunne du ikke lige fortælle, hvor ordet "gratis" optræder. Med mindre, at naturligvis=gratis?

Tonny

Der mangler så en halv tekst kan jeg. haha, sidder vidst i mine egne tanker og skriver noget andet. 

Men naturligvis og så sammen med teksten bagefter om garanti i 3 års. Det giver indtrykket af at det er gratis som en service.

Selvom ordet gratis ikke indgår så er det nok det de fleste tænker alligevel.

Men kan da godt være jeg bare tænker anderledes end alle andre..

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:46

Det vil jeg tolke som værende gratis.

De skriver du har rådighed over bilen idet din egen bil er på værksted, ellers skulle de have skrevet at du har rådighed når du har foretaget dig noget aktivt, som f.eks. at indbetale leje.

Hvis de vil have leje for bilen har du ikke mere rådighed over den end alle andre biler, og der er derfor tale om vildledende reklame.

Hvad er svaret?

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:48

Jeg stiller dig en cykel til rådighed. Eller jeg stiller dig Internet til rådighed.
Ville du så betale mig 199 kr for at jeg stiller dig Internettet til rådighed?

Hvis en vil stille mig noget til rådighed, så forventer jeg heller at jeg skal betale for det. Derfor tolker jeg den ovenstående tekst som værende gratis.

Derfor opfatter jeg den tekst som en service, og en gratis ydelse, ligesom garantien er en "gratis ydelse"

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)