Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WebCoders.dk re-lanceret - giv kritik :)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Okay, jeg synes lige der er et par ting, det er vigtigt at få på det rene! Et web-design er ikke godt fordi det er flot.
Et web-design er godt når kunderne ringer i hobetal eller masse køber varer i en webshop.

Når en "professionel" designer, laver et unikt webdesign så gøres det via en proces hvor designeren forstår kundens forretning og målgruppe, og derefter bruge sine kreative evner til at lave et godt webdesign.

Når man køber en template, så udvælges en template nogle gange endda af kunden selv, og typisk i forhold hvad kunden synes er flot.

Det burde være indlysende, at det på ingen måde er samme produkt der sælges. Tilgengæld er det ikke indlysende om det ene resultat bliver bedre end det andet. Det findes mange "hobby" designere, som leverer bedre resultater når de vælger templates end når de prøver at de designe selv. Men for langt de fleste professionelle designere, er resultatet når de designer selv, netop fordi de så bedre kan tage udgangspunkt i kunden.

Så at bruge en template, sender nok ikke det heldigste signal, for et webbureau der blandt andet sælger webdesign.

Unikke designs behøver ikke, at tage lang tid at lave for en prof. designer, faktisk er det der tager mest tid oftest at forstå kundensforretning og målgruppe. Og dette kan selvfølgeligt gøres mere eller mindre grunddigt.

Så skrive at man ikke kan regne med unikke designs for 15K, kan kun være et udtryk for at man ikke kender de rigtige :-)
En af vores test-kunder laver f.eks. unikke sites for 5K og shops for 6K, men det er selvfølgeligt også fordi vores CloudSprout værktøj, er markant hurtigere at bygge sites i end f.eks. WordPress, Joomla, etc.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:06

MANGE tak for den feedback vi har fået indtil videre, det er virkelig brugbart og der er flere punkter vi helt sikkert vil tage op til genovervejelse. 

Troels der er flere af dine ris-punkter som jeg tror vi skal kigge på, bla. skal vi have beskrevet vores cases og referencer langt bedre. Mange tak for dine meget gode og velovervejede ris-punkter!.

Nick jeg vil kigge på teksten til modulet. I pakken er inkluderet optimering for undersider, men det fremgår ikke godt nok. Der er iøvrigt også inkluderet 5 undersider mere vi sætter op i pakke 2.

LuckyCharm vi har brugt det template fordi vi synes det er fedt og vi vil gerne vise hvad man kan gøre med de templates der findes. Når vi taler med en kunde kan de selvfølgelig få udviklet et design, men vi hjælper dem hellere med et finde et fedt design og bruge tiden på alt det andet.

Vi kunne selvfølgelig aldrig nogensinde drømme om at sælge et design som væreende unikt, hvis det er et template.

De fleste kunder er visuelle og kan faktisk bedst finde et design hvis de har en masse at vælge imellem. Vi plejer at finde nogle templates vi synes vil være fede at tilpasse til kunden og viser dem en demo af dem.

Vi kunne også bruge en masse tid på at designe et template fra bunden, men så forventer du vel ikke et komplet site med undersider sat op, plug-ins og undervisning til de priser?

Du skal lige huske at vi opretter ikke bare wordpress og installerer plug-ins. Vi opretter også undersider, hjælper med SEO og giver undervisning i hvordan systemet virker.

Vi sælger ikke bare et website men vi kan faktisk godt lide løbende at hjælpe vores kunder på vej.

Vi ligger i den billige ende også på længere sigt. Vi kunne aldrig drømme om at sende en regning til en kunde der bad om en rettelse der tager os 2 minutter. Laver vi noget over 10 minutter fakturerer vi kun 1/2 time og er det en god kunde som måske har anbefalet os til andre, ja så kan de også få 10 min UB en gang imellem hvis de har et lille problem.

Man får hvad man betaler for, og jeg er stolt af det vi tilbyder selvom det ikke indgyder respekt hos dig LuckyCharm ;)

Tak for alt den gode ris til jer andre, det er VIRKELIG noget vi kan bruge til noget!

Venlige hilsner Thomas Frost

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:07

Nick:

Præcis.

Det vi diskuterer nu er nok nærmere gået over i en etisk debat, om hvorvidt det er i orden at benytte et template inde for visse prisklasser.

Selvom kunden er tilfreds, så skal man jo heller ikke snyde en uvidende kunde.

Jeg blev selv arrig da jeg fandt udaf min tante havde betalt omkring 7,000 for hendes hjemmeside der var sat op HTML med iFrames, uden nogen form for CMS, SEO eller noget som helst. (Og NOGET så gyseligt. Intet grafisk, blot sort på hvidt tekst) Hun var desværre intetanende og  blev snydt noget grusomt uden hun var klar over det.

Min pointe er dog, at man skal taksere inden for rimelighedens grænser, og for den tid man bruger. Om det så er et template eller om man bygger alt op selv, så skal der faktureres for tiden brugt. - Derfor kan man ikke tillade sig at tage 9,000+ kr for et tema man blot sætter tekst og billeder ind på. Men det er selvfølgelig en helt anden debat, end hvad trådstarter gerne ville have, så vi må nok hellere stoppe her inden vi kører helt af sporet.

Jeg kan ikke være mere enig. Men grunden til at mange går til webdesigner virksomheder, er nok fordi de vil have noget unikt. Spørger du en kunde om han er ligeglad med om hans design ligger ude på nettet til fri download og sat ind i alverdens cmsystemer, så tror jeg ikke vedkommende er ligeglad, med mindre som du selv beskriver at prisklassen ligger derefter.

Men lad os nu tænke os om og blive enige om følgende: Man kan ikke kalde sig webdesigner hvis det eneste man laver, er at finde templates på nettet, og integrere dem i et CMS. Det er mere en webmasters/ansvarligs opgave og ikke en webdesigners. En webdesigner designer selv web.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:16

LuckyCharm:

BruunMedia:

Kan kunden indfinde sig i at du henter et theme som andre også bruger, retter det lidt til også ligner det lidt om 100 andre designs derude, så er det vel okey, men hvor mange fortæller kunden det?

HVad for nogen begrænsinger tænker du hvad angår Wordpress?

Er det fair at forlange f.eks 7.000 kr. for noget som et webbureau har hentet ned fra nettet og brugt et par timer på at tilpasse?  Var de fleste kunder klar over dette, ville de nok ikke købe deres produkt.

Vi forlanger IKKE 7.000 kr. for noget vi bruger et par timer på at tilpasse!. Jeg er meget ked af du fremstiller det sådan i stedet for eventuelt at spørge til de ting du åbenlyst misforstår. 

Du er velkommen til at kommentere og spørge ind til hvad man får for de penge man giver, men vil du ikke være så venlig at skrue en tand ned for retorikken og dine antagelser, som ikke har noget med WebCoders at gøre.

På forhånd tak.

Venlig hilsen Thomas Frost

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:18

Thomas Frost:

LuckyCharm:

BruunMedia:

Kan kunden indfinde sig i at du henter et theme som andre også bruger, retter det lidt til også ligner det lidt om 100 andre designs derude, så er det vel okey, men hvor mange fortæller kunden det?

Er det fair at forlange f.eks 7.000 kr. for noget som et webbureau har hentet ned fra nettet og brugt et par timer på at tilpasse?  Var de fleste kunder klar over dette, ville de nok ikke købe deres produkt.

Vi forlanger IKKE 7.000 kr. for noget vi bruger et par timer på at tilpasse!. Jeg er meget ked af du fremstiller det sådan i stedet for eventuelt at spørge til de ting du åbenlyst misforstår. 

Du er velkommen til at kommentere og spørge ind til hvad man får for de penge man giver, men vil du ikke være så venlig at skrue en tand ned for retorikken og dine antagelser, som ikke har noget med WebCoders at gøre.

På forhånd tak.

Du må undskylde hvis jeg er gået offtopic, men ingen af mine kommentarer, bortset fra den første, var rettet mod WebCoders.

Jeg skrev et eksempel, eftersom jeg har set mange web virksomheder der tager 7k for et webdesign og derfor gav jeg et eksempel for at illustrere tingene.

Jeg har ikke antaget jer for noget, det er også derfor jeres navn ikke er nævnt i mine kommentarer.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:29

LuckyCharm:

Thomas Frost:

LuckyCharm:

BruunMedia:

På forhånd tak.

Du må undskylde hvis jeg er gået offtopic, men ingen af mine kommentarer, bortset fra den første, var rettet mod WebCoders.

Jeg skrev et eksempel, eftersom jeg har set mange web virksomheder der tager 7k for et webdesign og derfor gav jeg et eksempel for at illustrere tingene.

Jeg har ikke antaget jer for noget, det er også derfor jeres navn ikke er nævnt i mine kommentarer.

Okay fair nok. Men kan vi så ikke venligst stoppe alle disse eksempler som ikke har noget med WebCoders at gøre. Denne tråd handler om at vi gerne vil gøre vores site bedre og søger råd hos kompetente mennesker.

Hvis der er nogen der mener vores priser er for høje i forhold til hvad en pakke inkluderer så hører jeg det meget gerne her. Debatten må meget gerne fortsætte omkring template eller ikke-template, så længe det vedrører vores valg af ydelser kontra prissætning når vi installerer et site.

Alle andre diskussioner om hvad man kalder et firma der nogen gange bruger templates og nogen gange ikke gør, kan diskutteres andre steder.

Igen vil jeg sige stor tak til dem der er kommet med inputs til at gøre siden bedre :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:39

Her kommer min kritik så:

Det positive:

- Jeres bokse under billedslidsne giver et nemt overblik over jeres produkter.
 - Jeres logo er flot: simpelt og moderne
 - De 3 punkter øverst er gode genveje der giver hurtig adgang til lidt info om jer, kundelogin og kontakt
 - Jeres tekster er godt skrevet og i fatter jer i korthed hvilket er godt

Det mindre positive:

- Jeg ser gerne et link der hedder referencer eller cases hvor i beskriver lidt af den opgave i har lavet for jeres referencer, (istedet for et billede på forsiden med et link til siderne)
 - Jeres venstre sidebar er ens på alle sider, det er lidt irriterende at se den samme dame med headset på, på alle sider :)
 - Alt for mange "andre opgaver vi kan løse" for neden. Flere af punkterne kan evt sammensættes i koncepter eller kompetencer.
 - IT staves ikke længere med stort da det er blevet en del af det danske sprog, jeg synes det er lidt irriterende at se folk skrive IT når det blot skrives it, eller self. It hvis det er begyndelsen på en ny sætning eller et menupunkt.

Håber det er lidt i kan bruge!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 22:02

LuckyCharm:

Her kommer min kritik så:

Det positive:

- Jeres bokse under billedslidsne giver et nemt overblik over jeres produkter.
 - Jeres logo er flot: simpelt og moderne
 - De 3 punkter øverst er gode genveje der giver hurtig adgang til lidt info om jer, kundelogin og kontakt
 - Jeres tekster er godt skrevet og i fatter jer i korthed hvilket er godt

Det mindre positive:

- Jeg ser gerne et link der hedder referencer eller cases hvor i beskriver lidt af den opgave i har lavet for jeres referencer, (istedet for et billede på forsiden med et link til siderne)
 - Jeres venstre sidebar er ens på alle sider, det er lidt irriterende at se den samme dame med headset på, på alle sider :)
 - Alt for mange "andre opgaver vi kan løse" for neden. Flere af punkterne kan evt sammensættes i koncepter eller kompetencer.
 - IT staves ikke længere med stort da det er blevet en del af det danske sprog, jeg synes det er lidt irriterende at se folk skrive IT når det blot skrives it, eller self. It hvis det er begyndelsen på en ny sætning eller et menupunkt.

Håber det er lidt i kan bruge!

Jamen så ryger der da et mange tak afsted til dig også Smile. Det er bestemt noget vi kan bruge og det er helt sikkert vi laver en mere uddybende side om referencer. Jeg vil også på din opfordring  tage et kig på de nederste punkter. 

Hav en god aften og tak fordi vi kunne komme tilbage på sporet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:13

Super flot design , har set noget ligne før med godt valg af themes , synes jeg Smile

Husk overskrifter i på siden h1 og h1 derved viser i google ved hvilken ord ,i satser på endnu mere  og i laver jo seo optimering.

Kan ikke se hvordan køber webhotel hos er det kun med bankoverførelse jeg ville handle webhotel andet sted vis ikke haves betaling med dankort

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)