Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når ens ansat kræver 2000 kr. mere i løn pr. mrd. ????

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:

Hej Dorthe,.

Der er freelancere i dette fag. desværre bare ikke i mit område om desværre heller ikke nogle der gider arbejdet i week hvor jeg har mest brug for det!

Endnu et argument for at smide hende på porten. Og så en langtids sygemelding oveni? Husk at få en lægeerklæring. Og så er det bare ud. For hver dag der går taber du bare flere penge.

Du kunne jo evt. ændre åbningstiden, så du selv havde mere overskud i hverdagen og så tjene pengene i weekenden hvor de fleste kunder kommer.

Hold åbent fredag og lørdag og andre tidspunkter efter aftale. Det ser jeg intet usædvanligt i, i din branche.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:47

Hej.

Du har flere muligheder - ansæt mig som konsulent udefra til forhandling - men det koster jo også penge.

Eller tag en forhandling med hende selv. Som udgangspunkt vil jeg mene at I har noget på skrift om virksomheden og en kontrakt som I begge skal leve op til. Hvad står der i den og hvad står der i de aftaler I ellers har lavet og underskrevet. Disse vil til enhver tid være glædende og retningslinje for jeres samarbejde.

Når så det er sagt vil jeg sige at du bør tage en forhandling med hende, fortælle hende, at du som udgangspunkt er meget glad for hendes arbejdskraft. Fortælle hende hvordan firmaet fungerer, men vigtigt er at du sætter dig ned og laver en kontrakt og meget nøje regler for hvad hun kan forvente og hvad du som arbejdsgiver forlanger/forventer.

Lønforhandling - det er rigtigt at der bør være lønforhandling (skal være) årligt og hvis hun kun har været ansat i 9 måneder kan du vælge at udskyde den lidt, hun kan heller ikke kræve at sige så meget i løn (undersøg hvad lønniveauet i øvrigt er i branchen). Du er arbejdsgiver og har det endelige ansvar for budget, løn og personale. Er der ikke til mere i løn, så skal du ikke give det. Tilbyd hende f.eks. 2,00 kr. mere i timen i grundlønne og yderligere tilbyder du at tage mad ordningen ud af kontrakten imod hun får eks. 1,00 kr. mere i timen. Ergo en ændring så betyder ingen betalt mad, men 3,00 kr. mere i timen.

Hvis du er arbejdsgiver er det i sidste ende dig der bestemmer. Hvis du ellers behandler din medarbejder pænt og ordentligt, så har hun ikke noget at stille sig negativt overfor. Lad hende komme med et udspil i stedet, men vær stædig med hvor meget du vil give hende mere. Du kan måske ende med give hende 4/5 kr. mere i timen, hvis du selv finder det fornuftigt, men kom dog ud af den mad ordning.

RAM2be

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 15:01

jeg har taget en snak med hende i dag. Da hun har fået hendes mor til at passe deres søn. ( det var derfor hun var syg igår og viste ikke hvornår hun var klar igen ) Så det var slet ikke så slemt som hun udgav det igår. Det er jo altid en ting :)

Men det der ligger i det nu er at kommunen vil give et tilskud på 5 timer i ugen a 112 kr. så selvom jeg giver hende den løn hun vil ha altså de 145 kr. så tager jegikke noget ved det udover at hun får det som hun vil ha det vilket der også er træls, men hun har gået til fagforeningen og de vil supler hendes timer i 30 uger så hun kun skal have de 25 timer ved mig. på den måde kommer jeg uden om de timer hun vil have lavet om. Det koster mig ikke flere penge og efter de 30 uger kan jeg fri sige farvel og tak også har jeg et halv år til at finde en anden løsning på mit problem.

Er det ikke den bedste måde at gøre det på ?

Varme hilsner og mange tak for alt hjælp til alle :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:15

Hej

Man kan rive mange hår af sig selv som selvstændig erhvervsdrivende. "i ren spekulationer"

Jeg kan godt se det kan være svært, at sætte sig igennem overfor medarbejdere. Men dine medarbejdere er der ikke for, at i skal have kaffeklub eller få løn for ikke at lave noget. "det koster hver time" spildtid er din værste fjende. Betalte pauser som Anette nævnter tidligere. suger det overskud hun skulle lave til forretningen.

Jeg har selv været lidt i samme situation på et tidspunkt. Der var det dog bare medarbejderen der faldt ret kraftigt i kardance. Det endte med, at medarbejderen blev fyret. Jeg havde simpelthen ikke råd til at fortsætte.

Hvis det giver underskud at have hende og du ikke selv får løn. Er det bare et spørgsmål om tid før læsset vælter.

Jeg tror du skal analysere hvor din indtjening kommer fra. Hvis hun ikke tjener penge til din forretning. Så tror jeg det er bedre, at helt undvære hende og så tage det arbejde du selv kan lave.

Held og lykke med det hele. Håber du kan bruge det til noget. Og undskyld hvis jeg har sagt noget der er belvet nævnt før.

:)

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 20:36

det er så fint alt hvad der bleven skrevet og i det store hele kommer alle jo med samme svar.

Jeg tror at jeg vælger at gøre det på den måde med at hun får det mere i løn i de kommen 30 uger. kommunen dækker jo den højer løn hun skal have. også efter de 30 uger er det farvel og tak.

selvom det er træls at skulle af med hende. men hun dækker jo ikke hvad hun koster så derfor er det den bedste måde at gøre det på.

plus jeg får den hjælp jeg har brug for vinteren over,  der skulle jeg gerne få meget at lave. :)

også kommer jeg af med hende på en god måde som jeg også selv vil have det godt med.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej Heidi, du skal have visionen om at der kommer så meget gang i biksen, at du enten kan beholde hende eller ansætte en anden.

Kom så op i gear og få solgt nogle varer :-)

Dbh Martin

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 22:06

det er rigtig jeg prøver og håber også at det er der jo kommer til at stå..

Det er bare så svært syntes der kommer så meget negativ fra næsten alle ( banken, revisorer, familie )

om at man skal passe på og der kommer nok ikke denne høj sæson som de andre år. og jeg er sku lidt ned slået over denne læn forhandling i dag. det gik ikke som jeg gerne ville. men det er jo også min først lønforhandling. 

Men helt sikker så skal jeg have en anden ansat fordi selvom hende her er dygtig så går det jo ikke når hun forlanger så meget, og ikke vil arbejdet i weekenden!
Og denne gang tror jeg at jeg vil ligge kontrakten her ind til gemmen læsning så jeg er sikker på at have det hele med!

Det er utrolig hvad man kan bruge amino til.. kun positiv!!!  ;) :)Stick out tongue

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 07:14

Fortæl hende sandheden!

Lille kære du.

Du siger at du vil sælge mere hvis du får mere i løn, det betyder jo reelt at du ikke levere dit bedste lige nu? , og så kan jeg da slet ikke give dig en lønforhøjelse, tværtimod, jeg lønner dig for at gøre dit bedste, og det har du lige sagt du ikke gør?

Hvis du kan levere varen, og sælge det "mere" du snakker om, så ser vi på det igen til januar!

Lønfesten er slut!

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 08:43

Hej Heidi! 

Nu har jeg læst hele dit indlæg, og jeg må nok sige at jeg er skuffet over den måde du er chef på... 

Jeg driver selv detail forretning, og jeg har fyret 2 af mine ansatte, når de begyndte at lege "chef" med at bestille vare, bytte vagter, åbne sener osv. uden at spøre mig om lov.-.. det går ikke, så jeg er alene i butikken og har en ansat til the bike man

og Det er hårdt, men det skal man i start fasen, og hvis du siger at din ansat giver underskud, så er det visdt skåret ud i pap at hun ikke burde arbejde der.. Jeg ved godt det er meget hyggeligt med en kaffe klub, og godt forhold, og bla bla bla... underskud = Konkurs, (og der estimers 2000 konkurser inden januar, i følge radioavisen) 

Og spørgsmålet er om du vil være med på den liste.. 

når man er nystartet er det selvmord at ansætte folk, og køre underskud, man SKAL være egoist, hvad er vigtigest, din pengepung, eller hendes? 

Der er svært at fyrre arbejder, og jeg vil gerne hjælpe dig i det bare send mig en pm. så kan vi tale sammen over telefonen, hvis du har lyst. 

Men det kræver at du kan vise at det er dig der bestemmer. ellers, som der også er blevet skrevet før, vil du miste n virksomhed, og der godt på vej der hen.. og al den der sesson snak... pænt og på dansk; "Skråt op" jeg arbejder i en branche som er meget sesson påvirket, men jeg tjener ligeså meget når det sner/ pisser ned/ solen skinner / eller der er sommer ferie.. .man skal være en god sælger. 

du har nok regnet ud hvad jeg hentyder til... det er min mening, du kan være uenig, det er du også velkommen til.. men som en lidt mere erfaren arbejdsgiver siger jeg bare at du skal fyre hende, selvom det er hårdt at fyrre en nybagt mor.. men det skal ikke give dig underskud.. Fremfor kan du ansætte en på deltid fre.lør.søn.. eller hvordan det nu passer dig.. 

At være arbejdsgiver er ikke så nemt som man tror det er 

Held og lykke med det... 

Jakub Slusarek - Aka. The Bike Man

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 13:06

Det er sku godt nok lige at blive trukket lidt op i nakken engang i mellem .. og jeg er slet slet ikke uenig med dig. Desværre.

Jeg skal lære at være en mere hård chef. Og du har helt igemmen ret. MEn jeg regner med at få meget at lave her til 4 og 1 kvatal. så der vil det være godt at have hende her. Også kommer ud af det på en god måde begge to.

Og det er rigtig frem af rette vil jeg kun have en ansat del tid og som skal arbejdet i week.

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)