PBS har skiftet navn til Nets, efter navneskiftet opdager de så at de ikke har rettighederne til dette domænenavn, hvad gør man så? Prøver at fravriste navnet fra den retsmæssige ejer af domænet, hertil anvendes tilsyneladende alle midler. Sagen er nu på vej i domæneklagenævnet, hvilket altid indebærer en procesrisiko, dette skal ses i relief af at der tilsyneladende på den ene side er hyret et af landets bedste advokatkontorer til at få fravristet domænenavnet. Men det at kunne fravriste et domænenavn fra en retsmæssig ejer der anvender det loyalt i henhold til lovgivning, og som samtidig har været det der i rets-sprog hedder "først i tid", vil være en bombe under hele domænesystemet i danmark, hvis PBS med loven i hånden kan få fravristet et domæne, som anvendes efter bedste evne i forhold til lovgivningen, så er alle domæner i fare, hvis der bare er større spillere der vil have dette. Sten har fået oprettet en konto til indsamling af hjælp til advokatregning, vi støtter op om dette projekt på alle fronter og anmoder andre at komme med på banen her, således at Sten får mulighed for at matche modpartens advokater i denne spegede sag. Støt indsamlingen her Domæneloven og ret til domænenavn - Nets.dk & PBS domæneklagesag Med venlig hilsen René Madsen |
efter min mening er det dybt uprofessionelt af et stort firma som pbs ikke at undersøge om domænet var ledigt før de tog navneændring og de kan da umuligt vinde den sag det er jo det samme som hvis jeg køber en ny bil så kan de jo ikke bare komme og sige at den vil de have og hvis jeg ikke gider at give den slæber de mig i retten det er jo nærmest afpressing nets.dk er hans ejendom og den kan de sku ikke bare tag og jeg har ikke lavet komma fordi tasten er i stykker