Førstegangsopkald i kold canvas er værre end, at blive dumpet på åben skærm i et eller andet stemmehjemprogram på TV3.
70% består i at være derude sagde Martin - men hvordan kommer man derud? Jeg er ikke bange for at bruge 95% af hver tjent krone på markedsføring - eller kassekreditten for den sags skyld - det har vi allerede prøvet, men uden den helt store succes.
Er der nogen som har en fed og genial plan for hvordan man kan markedsføre sig selv, når nu ens målgruppe er økonomidirektører, it-chefer og andre indkøbere på B2B markedet? - når man har et meget begrænset budget...
Jeg føler at det er her filmen knækker for mange iværksættere, og etablerede virksomheder for den sags skyld! Vi har et superfedt produkt, men hvordan får vi gjort vores målgruppe opmærksom på det?
Håber en af jer sender nogle gode opskrifter til mig.
Når du får den kolde skulder - og under tiden det, der er værre - så er det jo ikke dig, vi afviser. Det er mængden af telefonsælgere. Du må op i ringen igen og regne med at møde paraderne helt oppe i de fleste tilfælde. Men du ved jo selv, at dit produkt fortjener at blive vist frem for alle. Mon ikke du skal satse på at booke møder, når det er chefer, du skal sælge til?
Jeg ville netop foreslå telefoncanvas, men kan godt se det ligger fjernt for dig, en af de ting man skal gøre sig klart ved telefoncanvas er at det IKKE gælder om at nå flest mulige opkald på en dag , er det et mere kompliceret produkt hvor du håber på et efterfølgende møde, så find ex 10 potentielle emner geografisk tæt på hinanden, studer hvert enkelt firmas hjemmeside, lav lidt notater så du har en indgangsvinkel hvor du viser at du kender firmaet, deres holdninger mv. er du heldig, kan du måske ud af disse 10 lave 2-3 aftaler den ene dag og ingen næste, thats life, og lad være med at føle det som et nederlag når du får smækket røret i hovedet, du har bare ramt en kunde der måske skændtes med konen i morges, og netop har væltet sin kaffe, og det er jo værst for ham selv
det værste disse indkøbere ved er disse telefonsælgere der netop kører efter
at nå min 3 sider i telefonbogen om dagen.
er du ikke selv typen der sparker døre ind, så kunne du alliere dig med en provisionslønnet sælger
Mit mål er helt klart at booke møder og ikke sælge vores serviceydelse direkte over telefonen. Jeg har mange års erfaring som sælger og kan godt mærke at fra dengang man kunne ringe og få et møde, må man ringe idag med det mål, at komme i dialog med kunden, og så efterfølgende få det møde - hvis kunden vel og mærket synes det er interessant nok.
Man undgår ikke canvas - men man skal også kende sine begrænsninger. Måske bør man anvende mødebookere?
Det jeg leder efter er måske en god måde at komme i kontakt med cheferne på. Jeg ved selv at jeg er hurtig til at afvise - og det er egentlig ikke fordi, at jeg ikke vil høre på dem, problemet er bare, som du selv skriver, at der er 5-10 stykker som ringer hver dag i større virksomheder..... og hvis man skulle høre på dem alle, tage møder med dem, så kan kunden jo ikke bestille andet.
Måske man skulle læse lidt mere om buzz temaet "dialogmarkedsføring".
Du har meget ret - vores produkt er mere en konsulentydelse /rådgivning og måske lidt svært at tage en beslutning omkring, lige når man får det præsenteret!.
I bund og grund hjælper vi virksomheder med at opnå de bedste aftalevilkår inden for indkøb af kopimaskiner og printere, da dette markedet desværre har vist sig at være meget uigenenmskueligt og plaget af ufinde salgsmetoder, hvor kunden i sidste ende kommer til at betale uhyggelig meget for noget kopiudstyr.
Det er ikke branchen jeg angriber ved at starte denne virksomhed op, men de useriøse forhandlere/sælgere som udelukkende har til mål at skrue dækningsbidraget uhæmmet op!.
Allerede nu har vi beviser på RIGTIG uhyggelige sager, hvor man tænker - "Hvordan fa.... kan man skriver under på sådan noget".
Vores dillemma er så - hvordan når vi derud inden de skriver under på en ny aftale i troen om at det er det bedste?
> Allerede nu har vi beviser på RIGTIG uhyggelige sager, hvor man tænker - "Hvordan fa.... kan man skriver under på sådan noget".
Så vil jeg anbefale at i gør som så mange andre konsulenthuse, og "eksperter" - skriv en rapport eller en bog, forær den væk og få pressen til at intereserer sig for den, hold nogle foredrag om den og kæmp for at komme i morgen TV og foræl lidt mere.
Evt. kan du gøre som de store konsulenthuse og målrette din "undersøgelse" og rapport mod et bestemt segment: "Pengene fosser ud af bilbranchen .... der spildes årligt XX millioner på dyre og urimelige kopiaftaler" ... Det er bedre at være 100% relevant for en lille/mindre gruppe end 80% relevant for alle!
Det var en rigtig fed ide med den rapport der!......... Jeg tror jeg vil bruge lidt tid i weekenden. Jeg har jo en masse erfaring jeg kan samle i en rapport.