Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjernstyret biler 100km/t 3000kr?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Er der nogen der kender markedet for fjernstyret biler?

Jeg har fundet en tysk producent der laver de fedeste biler. De kører 100 km/t og så er designet bare i orden.

Men jeg kender absolut intet til markedet. Er der nogen herinde der gør det?

Se et par af dem her:

Hilsen Morten

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Når man skal lære noget nyt om en vare, så søg derhen hvor "nørderne" er.... www.rcgalleri.dk

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 17:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten,.

Næste gang jeg skal til staterne skal jeg have en Traxxas Rustler VXL med hjem.

(http://www.traxxas.com/products/electric/rustler3708/trx_rustler.htm) med hjem. Den ligger i samme prisklasse (i DK - halv pris i USA). Du kan finde rå mængder af video med den på Youtube :o)

Den har en max-speed på omkring 110 km/t afhængigt af gearing og batteritype, men så vidt jeg kan se er den ikke så lav som den du viser, og den kan både køre på asfalt, i sand/jord og på græs. (for at få det optimale ud af det skal man så lige have nogle forskellige hjultyper)

En anden ting der er vigtig : når man er oppe i de hastigheder og priser, så er det jo vigtigt at man kan få reservedele til den hurtigt. På et eller andet tidspunkt crasher man jo nok - så hvis du kaster dig ud i det (uanset model) så skal du også tænke på reservedele :o)

mvh

Jan

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:42

@ Peter

Ja det er altid en god ide at søge mod nørderne Wink Seben-racing er så vidt jeg kan forstå dog et relativt ukendt mærke, så spørgsmålet er om det er entusiasterne vi skal henvende os til.... jeg tror nærmere det er nybegyndere, men jeg ved det jo ikke endnu.

@Sjoegaar

Tak for dine links. Jeg kendte et par stykker af dem, men bestemt ikke alle. Det jeg egentligt er på udkig efter, det er om hvorvidt der er et marked for disse biler. JEg tror aldrig vi bliver store indenfor denne produkttype, men jeg kunne godt forestille mig at vores nuværende kunder også kunne være interessret i sådan noget legetøj. Spørgsmålet er så om de vil betale pengene for det....

@ Jan

Ja den ser sgu også cool ud Cool

Grunden til at jeg er faldet for seben-racing er helt klar designet. Prøv at se nogle af disse billeder:

De er da cool he he...

Ja jeg har hørt at reservedele er alfa-omega, men tak for påmindelsen :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 13:23

Hej

Der er intet nyt i fjernstyrede biler der kan køre 100 km/t. I de senere år er der kommet lipo batterier og brushless motorer og det har givet et kæmpe skred i elbilerne der ofte blev slået ud af nitro bilerne. Elbilerne kører hurtigere og har større moment, de mangler dog den fede lyd xD

Der er mange mange steder der kan købes elbiler og mange populære mærker. Traxxas er en af de mest populære og laver meget gode produkter.

De bane racere du linker til er stort set ikke anderledes end nogen anden fjernstyret elbil. De ser ud til at have fede karosser, og det betyder noget for en mindre målgruppe (ofte yngre under 20 år).

Her er en af de nok mest populære biler :)

&NR=1

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 13:32

Hvis i begynder at udbyde et mærke som der ikke er kendt af andre sælgere bliver i også nødt til at ligge inde med alle reservedele til dem. Det er en hobby hvor bilerne stort set går i stykker på hver anden tur :) og man lige skal have et tandhjul eller en ny aksel, det skal kunne skaffes nemt fra danmark.

Som tidligere sagt så er der en rustler der kører hurtigere og den kan køre offroad. Onroad bilerne er vist mere for banekørere eller dem som kan lide at se på bilerne. For en nybegynder er en traxxas rustler, slash eller MT4 eller whatever et langt bedre valg end en banebil.

Så snart der kommer den mindste nye teknologi på banen er producenterne klar til at afprøve dem og komme med produkter dertil. Derfor er det krævet at bilerne følger med i teknologien, elektronisk og mekanisk.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 13:32

slash er bygget til at køre under vand :=)

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:16

He Jan,

Det er da ikke billigere i USA????? Se f.eks ebay, hvor prisen er næsten det samme med et par hundrede i forskel sammenlignet med rccentret.

/Cloud

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 19:21

cloud:

He Jan,

Det er da ikke billigere i USA????? Se f.eks ebay, hvor prisen er næsten det samme med et par hundrede i forskel sammenlignet med rccentret.

/Cloud

Næh - jeg kan godt se at tingene har ændret sig siden jeg kiggede sidst. Sidst jeg kiggede lå de omkring 2950 dkk (jeg ved ikke om den også kostede det hos RCCenteret) - men dengang var der ikke batteri med i DK.

Og så lå de på 315-320 USD, incl batteri - og dollarkursen var lavere.

Men som priserne er nu er besparelsen omkring en plovmand (men så er det kun et 7.2 volts batteri i modsætning til RCCenterets 8.4 Volts)

Men det er klart at det slet ikke kan betale sig med mindre man skal til staterne. Ellers bliver det hele jo ædt op i fragt, told og moms.

mvh

Jan

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)