Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Indekserede URLér + duplicate content

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en webshop og ser et muligt problem mht indekserede url´er og duplicate content.

Eksempel:
Jeg har oprettet et produkt der har fået følgende URL og er indekseret i google søgemaskine:
http://www.mitdomæne.com/accessories/Depeche-15.html

Produktet er nu udsolgt og jeg får ikke flere på lager. Derfor sletter jeg produktet i administrationen så de besøgende ikke kan se/finde produktet på shoppen.

Problemet er at linket stadig er indekseret på google.

Spørgsmålet forlyder om jeg blot skal lade det ligge og forvente google sletter linket, så det ikke forbliver indekseret? Eller er jeg i fare for at hvis folk klikker på det indekserede link, bliver redirectet til forsiden men med samme URL
http://www.mitdomæne.com/accessories/Depeche-15.html og dermed Duplicate content

Håber der er et par amino eksperter der vil/kan være behjælpelig.
Ha´ en dejlig dag.

Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Du kan tilmelde til Google Webmasterværktøjer hvor du kan anmode og at få fjernet bestemte links, www.google.com/webmasters/tools/?hl=da

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste du kan gøre er at 301 redirecte det til det produkt der ligner det mest eller evt til forsiden som du selv foreslår.

Hvis du lader Google slette det via Webmaster Tools mister du den værdi den måtte have fået i tidens løb. Hvis du bare lader det ligge kan dit overordnede site få "minus points" fra Google for at levere en 404 fejl!

Det er IKKE duplicate content når du 301 redirecter ! ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jamen i dette tilfælde foretrækker jeg at lave en 301 redirection så jeg ikke mister link value. Og god idé at linke til et lignende produkt. Også mere relevant for den besøgende der klikker på linket.

Mht. Webmaster Tool så kan jeg bruge det til nogle andre links jeg ønsker at slette, men der stadig er indekseret.

Tak for hjælpen! Hvis der er andre aminoer der har gode råd til tråden høre jeg gerne fra jer.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil stadig ikke anbefale dig at slette nogen links, men 301 redirecte dem alle! Så beholder du al den værdi de har fået opbygget!!

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)