Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopi af tekst fra min hjemmeside

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en sag med, at et direkte konkurrerende firma til en af mine hjemmesider, har skamløst kopieret mine tekster fra min hjemmeside.

Jeg er ikke i tvivl, da ordene passer bogstav for bogstav - inkl. mine skæve formuleringer og dårlige kommasætning ;-)

Nogle der ved, hvad jeg har af muligheder, for at få fjernet teksten, når der ikke besvares på mail eller brev?

Jeg mener jo selv, at min side er copyright beskyttelse, men hvordan ser I andre dette?

Tak for input.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:09

prøv og tag fat i Kristian fra Simple law

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:09

beklager - firmaet hedder simply law :-)

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 21:16

Alle sidder har copyright, så hvis de har kopiret det, så kontakt nogle med forstand på det.

fx. Simply law, som allerede er blevet nævnt.

mvh. MartinT.

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 08:44

Selvfølgelig må de ikke kopiere teksten. Det er jo plagiering. 

Du har rettighederne til et værk uanset om du skriver et stort fedt "COPYRIGHT" eller ej.

Så jeg synes da at du på en eller anden måde skal få fat i dem.

Har de intet telefonnummer? Ellers kan du jo hive fat i ovennævnte (Simply Law) og se hvad de kan gøre Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:51

Hvis du skal have fjernet teksten fra din konkurrents hjemmeside, skal du igennem fogedretten enten ved et fogedforbud med en efterfølgende retssag eller efter en forudgående retssag.

Jeg kan ikke vurdere, om betingelserne er til stede for et fogedforbud, så hvor besnærende tanken om fogedforbud egentlig er for en rettighedshaver, så skal du nok tænke dig om både 2 og 3 gange inden du går igang med en fogedforbudssag (herunder de omkostninger, der er forbundet med et fogedforbud).

Din tekst er - om ikke andet - nok ophavsretligt beskyttet.

Men du skal nok have en grundigere bedømmelse end min.

Jeg er helt enig i, at det er lige noget for Simply Law.

Jens.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 08:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jo - du har rettighederne til dine tekster.

Sørg for at tage screenshots, samt andet bevismatriale. Skriv herefter et krav til tyven (dine udgifter i forbindelse med skrivningen af teksterne + dit tab + tyvens fortjeneste).

Kræv teksterne fjernet inden 48 timer, og angiv desuden at erstatningen ikke bortfalder hvis teksterne fjernes. Erkender tyven skrifteligt, kan du prøve at indgå et forlig med ham - og dermed slippe for at tage ham i fogedretten, eller kræve det fulde beløb af ham. Accepterer han at betale det fulde beløb, kan du trække ham i fogedretten hvis han senere vælger ikke at betale. Vil han ikke erkende at han skylder dig penge, får du ikke meget ud af at trække ham i fogedretten - så afvises sagen bare. I sådanne tilfælde kan det bedre betale sig at gå direkte til retten.

/ Emil

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 09:04

Tusind tak for alle jeres svar.

I er alle enige med mig i, at det er brud på min copyright beskyttelse.

De har ingen kontaktoplysninger udover en mailadresse, hvilken de ikke svarer på. Jeg har dog fundet i whois databasen hos DK-Hostmaster, at der er en ejer med telefonnummer. Et nummer som ikke tages og ikke har telefonsvarer. Jeg har derfor nu sendt et anbefalet brev til personen som er oplyst som ejer af domænet.

Hvis dette også falder negativt ud, så må jeg overveje, hvad næste skridt er.

God dag.

Fra København S
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:08

Hej Martin,

jeg er pt. udsat for nøjagtig det samme, jeg har været ude for det før og nemt fået indholdet fjernet, men nu gider jeg ikke mere. Jeg sidder og tænker over hvad de tekster er værd, jeg har jo brugt mange timer og bruger stadig mange timer på at rette og tilføje, meget af teksten er skabt på baggrund af den viden man opnår via arbejdet.

Jeg tror jeg sender ham en regning på 30.000,00 og ser hvad der sker, vi skal ikke finde os i at få tyvstjålet vores værker. Det sjove ved mit materiale er, at han har overset mit firmanavn PC Panik, så der står stadig at PC Panik kan ordne dit og dat Big Smile det er da lidt morsomt, skulle jeg stjæle en tekst, så ville det første da være at fjerne de spor der måtte være fra det firmas tekster.

Jeg ved da godt at det er svært at skrive noget nyt når man er i samme branche, men man må da gøre et gedint forsøg, men det kræver jo man har lidt hjerneaktivitet og det synes ikke være tilfældet når teksten kopieres direkte.

Der findes et firma der kan holde øje med ens side og evt. stjålet indhold samt give besked hvis det sker, du finder det her: http://www.copyscape.com/

Jeg håber du får tingene på plads, jeg vil i hvert fald nive ham her lidt i kinderne :-)

Kurt Løfquist

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 16:12
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)