Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min SEO strategi

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I et forsøg på at skabe en lidt mere struktureret tilgang til hvad jeg SEO'mæssigt kan/skal gøre ved opsætning af kommende projekter, har jeg lavet en liste over elementer som jeg umiddelbart har bildt
mig selv ind, at der skal være fokus på i forhold til indeksering og arbejde i forhold til en bedre rang.

Jeg er nok hvad man kan betegne som en SEO rookie og har aldrig rigtig "dyrket" faget. Så jeg håbede lidt, at nogen måske kunne bidrage med noget, til min sikkert mangelfulde liste :)

Her er hvad jeg har af notater (i en ikke prioriteret rækkefølge):

1. MOD_REWRITE af URL'er, implementeret med sigende nøgleord fra den gældende side. feks. www.domain.com/news/$category/$pagetitle

2. Dynamiske <title>, <meta description> tags

3. Semantisk korrekt HTML

4. Integrering af rel="nofollow" på interne links, som man ikke ønsker at give "linkjuice"

5. Linkbuilding - herunder;
- Submitte sit URL til diverse linkkataloger
- Forum aktivitet (med link i autosignatur / link i brødtekst af passende nøgleord for din side)

6. Velskrevet, unikke indholdssider

7. Daglige opdateringer (google elsker aktivitet)

Thats it! Som i kan se er det ikke meget, men jeg vil umiddelbart vurdere, at det er en fin start.

Men som sagt, jeg er meget åben for yderligere forslag til, hvad jeg måske bør have fokus på :)

På forhånd tak!

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 00:11
Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 00:40

Ja, det er en fin start

Titel

beskrivelse

søgeord

tekst

links

Så er man som regel ikke helt ude i skoven....eller på side 15

God Nat

Carsten Hoier

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:28

Analyse af dine konkurrenter

301 redirects

Sociale medier

Blogging

Analyse af din trafik

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 07:58

Arbejde med links og atter links , f.eks. artikler links kataloger , dette er et uendeligheds arbejde , alt laves manuelt. , en side jeg kender med masser af links på , denne her http://www.worldnews.dk/

Find på google links , skriv på google tilføje link , hjemmeside side url registrere mv.

Søge på google med dine søgeord find relevante steder du kan tilføje links.

Find dine konkurrenter links brug Yahoo site seach , den giver fleste resultater http://siteexplorer.search.yahoo.com/

Lav emme blogs mod siden

Lav blogs på hjemmesiden , med rss eller feed på siden

tilmelde bloggen rss -feed portaler- bookmark sider

Husk brug alle 67 tegn der vises på google og hver underside forskelligt , unik

Deltage i forummer med dit links

Oprette emme orienteret undersider FAQ , spørgsmål svar sider

Husk give dine billeder titler tags søgeord i dette kan give lidt i søgemaskinerne

Husk lav en overskrift hver side med h1 og underskrifter h2 og mindre vigtigt h3 , dette viser google vejen hvilken og vigtige og bidrager til overskuelig i stor tekstmængder

Brug google søge ord værktøj find de ord med trafik i , disse ord medbringer du kan få ideer hvordan din tekste skal sammensættes og hvilken ord der er god trafik i https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&stylePrefOverride=2#search.none!ideaType=KEYWORD&requestType=IDEAS

Læs nu også bare disse SEO BØGER , af disse 2 seo herre ,

Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/ giver super gode tips og ideer , lige til det sidste ideer , hvordan man kommer videre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 20:04

Hey alle,

Tak for de fine tilføjelser - der var helt bestemt noget imellem som jeg fuldstændig havde glemt.

Jeg har lige et uddybende spørgsmål til térmet linkjuice.

Jeg synes at have læst, at hvis du poster samme link to gange på en side (feks i dette topic), så er det kun det første som får linkjuice? Er det korrekt? Eller får begge linkjuice, men nr. 2 link får bare mindre?

Og tak for links'ne - dem må jeg lige få kigget nærmere på!

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:52

Hej

Jeg vil lige starte ud med et par kommentarer til dine punkter:

mrsam:

2. Dynamiske <title>, <meta description> tags

Title bliver der kiggert på af søgemaskinerne, men meta beskrivelsen derimod fungerer kun som "lokkemad" for at få de besøgende til at klikke ind på din hjemmeside (hvis vi snakker google).

mrsam:

3. Semantisk korrekt HTML

Du bliver ikke straffet bare fordi du har en html kode der ikke er helt valid. Så længe at søgemaskinerne kan læse dit indhold, er det fint nok.

mrsam:

4. Integrering af rel="nofollow" på interne links, som man ikke ønsker at give "linkjuice"

Det er ikke sådan så at du har en bestemt mængde linkjuice på en underside, som herefter bliver ligeligt fordelt mellem det antal dofollowlinks du har på din side.

I langt de fleste tilfælde er der derfor ingen grund til at holde linkjuice tilbage på interne links - ellers går linkjuicen som du ellers ville have overført nemlig bare til spilde.

Selvom at det måske for nogle ikke giver meget mening, at give linkjuice til en "kontakt os side", vil jeg anbefale at man gør det alligevel. Tit og ofte kan man nemlig klemme nogle interne links ind på de sider, som man ikke i første gang ville have til at ranke i søgemaskinerne - og på den måde kan man sende en lille smule linkjuice videre til et andet sted på sin hjemmeside.

Se evt. mit blogindlæg om dofollow og nofollow.

mrsam:

5. Linkbuilding - herunder;
- Submitte sit URL til diverse linkkataloger
- Forum aktivitet (med link i autosignatur / link i brødtekst af passende nøgleord for din side)

Husk at sprede din linkbuilding, så du ikke brænder fingerne når effekten af en type linkbuilding ebber ud. Der er ikke meget værdi at hente i langt de fleste linkkataloger, hvorfor jeg vil anbefale dig at bruge din til på andre former for linkbuilding. En af dem kan være at oprette artikler i et artikelkatalog - du kan finde flere idéer i mit indlæg med idéer til linkbuilding.

mrsam:

7. Daglige opdateringer (google elsker aktivitet)

Husk på at opdateringer ikke er nok - der skal tilføjelser til. Ment på den måde, at du ikke opnår nogen stor effekt, hvis du retter lidt ord på dine undersider dagligt - der skal nyt indhold til!

Derudover skal du tænke over intern linkbuilding - det er vigtigere end de fleste går rundt og tror!

/ Emil Blücher

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)