Jeg har ved flere lejligheder søgt råd herinde, så nu er det tid igen.
Jeg er bare træt af Windows og de evindelige fejlmeddelelser "windows søger efter en løsning - Vent et øjeblik". Problemet er bare, at der findes aldrig en løsning - DOH!
Hvordan er andres erfaringer med et skifte fra Windows til andre systemer, eks. Mac eller noget helt andet. Jeg har brug for lidt hjælp nu, idet næste gang jeg får den famøse fejlmeddelelse, så ryger skidtet ud af vinduet.
Har iøvrigt skiftet browser og diverse andre windowsbaserede programmer, så hvorfor ikke skifte helt
Ærligtalt så 'SUCKS' Windows så meget, - Jeg kan ikke fordrage det styresystem - Alt er langsomt hehe.
Jeg har derfor valgt at gå til Linux hvor jeg bruger deres distribution - Ubuntu 10.04 - Det har jeg i hvert fald aldrig fortrydt ét sekundt.
Måske du også skulle overveje det? :)
Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM
Prøv at hent lidt gratis programmer hos www.iobit.com de kan løse lidt af hvert Husk også at hente windows updateringer hver måned og få defragmenteret dit hd engang imellem.
Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte
Prøv at hent lidt gratis programmer hos www.iobit.com de kan løse lidt af hvert Husk også at hente windows updateringer hver måned og få defragmenteret dit hd engang imellem.
Det kører pr. automatic både til windows og office.
Har iøvrigt skiftet browser og diverse andre windowsbaserede programmer
Det kunne jo være en del årsagen - og så hvis du stadig kører XP. Jeg bruger Windows 7 og har aldrig fejlmeddelelser - altså ud over dem jeg selv laver
Mvh Maria
Jeg kører Windows 7 både 32-bit og 64-bit, hvor der ikke er den store forskel.
Iøvrigt kan jeg godt lide opgraderingen af windows til i sidste ende windows 7, meeeeen...
Jeg havde en gammel bærbar som jeg opgraderet til windows 7 - altså en helt ren installation og hold da op det fungerede. Men jeg måtte sande at mit behov havde ændret sig så nu har jeg lige købt en ny bærbar igen med windows 7 og jeg er super glad både for maskinen og for windows...
Men måske du skulle have noget kvalificeret IT hjælp - så ta' trygt fat i John fra Nielco (ham kender du jo)
Synes du skal prøve Windows 7 før du skifter helt væk fra windows - for det er helt klar en forbedring hvis man ser på det i forhold til de gamle windows udgaver. Crasher ikke så meget når bare programmerne er lavet til det, sker en gang imellem hos mig på de programmer som er lavet til vista, men det er meget sjældent.
Jeg har kørt med Linux (Suse) - og hvis du kan få alle dine programmer på linux (eller nogle gode alternativer), så synes jeg da også du skal prøve det. Kan være linux lige er noget for dig :)
jeg valgte windows igen da jeg ikke kunne få mit regnskabs program til at virke rigtigt på linux.
Jeg havde en gammel bærbar som jeg opgraderet til windows 7 - altså en helt ren installation og hold da op det fungerede. Men jeg måtte sande at mit behov havde ændret sig så nu har jeg lige købt en ny bærbar igen med windows 7 og jeg er super glad både for maskinen og for windows...
Men måske du skulle have noget kvalificeret IT hjælp - så ta' trygt fat i John fra Nielco (ham kender du jo)
De bedste kaffe hilsner Søen
Hej Søren
Har faktisk udskiftet hele parken indenfor de seneste 6 måneder, så tror næppe det er problemet.
Nej, desværre så er der kun en fælles faktor tilbage, Windows!!! Jeg tænker så, at det må være en fordel for mig, idet jeg ikke umiddelbart bruger grafiktunge programmer eller andet, men derimod tekstbehandling og regnskabsprogrammer. Udskiftede bl.a IE af samme årsag til hhv. FireFox og Chrome.
Outlook får formentlig også et dertil indrettet los, da jeg vil smide det hele ud i "clouden".
Tak for tippet med John Kunne da være jeg skulle give ham et kald en af dagene.
hvis du vælger mac, så forventer det tager lidt tilvendingstid.
Kig på, hvilke windows programmer du bruger i dag. Kan de også findes i mac versioner?
Det giver ingen mening at køre mac, hvis du alligevel konstant har en vm ware eller parallels kørende, for at bruge de programmer du arbejdet i til dagligt. Hvis du vil gå mac, så gør det 100%
Jeg syns faktisk at du skulle gå til mac med det samme. Hvis du bruger programmer som Excel, så kan du få en version til mac. Ligeså med word...
Har prøvet 95, 98, XP og Vista (dog ikke 7'eren), og mens vi kørte Vista besluttede vi os for at prøve Mac, så vi købte en brugt Powermac G5.
Da vores netværk blev ramt af virus, gik vores 2 Vista-computere ned, mens Mac-computeren stadig kører. Så nu har vi udvidet vores "computerpark" med en iMac som kører endnu hurtigere end Powermac'en.
Jeg anbefaler varmt Mac til alle som ikke har tålmodighed til Windåse...