Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er alle de unge piger?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender masser af unge piger med gåpåmod, som bare slår deres folder på fx trendsale eller smykeforums i stedet for amino og seo. Så kunne det ikke bare skyldes forskellige interesser?
Og så har drengene måske lidt mere travlt med at "prale" med de penge de tjenere og hvor meget de kan - hvor pigerne går mere stille med drørene.

Så mon ikke pigerne er der ude - de viser sig bare ikke så meget på landkortet.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige her :D

Jeg er 23 og har siden marts haft min egen lille konsulent virksomhed.Men det havde jeg slet ikke i min vildeste fantasi forestillet mig. det var aldrig en del af min "karriere plan". Men tingene tog en anden drejning end jeg havde forventet, og wupti, nu er jeg nået hertil.

Tror det med, at mænd praler og kvinder ikke gør det i så stort omfang, går laaaaangt tilbage. Mænd har altid skulle råbe op om deres bedrifter, siden ur-mennesket, hvor kvinder måske mere lader deres handlinger tale.

 

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg gik selvstændig var jeg blot 18 år og nogle af de ting jeg oplevede var hvordan mit netværk reagerede negativt på min "vilde" ide. Pludselig var billedet af den søde pige der altid gjorde som der blev sagt og forventet ødelagt - Jeg skulle gå gå på gym. og senere universitetet.

Især mine nærmeste veninder prøvede at overtale mig til ikke at kaste mig ud i "noget så sindssygt!".
Så jeg tror helt sikkert nogle piger følger flokken og gør som det bliver forventet af dem - det har de jo lært hjemmefra..

Samtidig tror jeg at rollemodeller spiller en vigtig rolle. En vi kan spejle os i og genkende os selv i som har gjort det før os. Det er lidt sværere at finde de kvindelige iværksætter som gør sig lige så bemærket som mændene (min påstand..)

De bedste tanker Mai Smidt

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mai:
Især mine nærmeste veninder prøvede at overtale mig til ikke at kaste mig ud i "noget så sindssygt!".
Så jeg tror helt sikkert nogle piger følger flokken og gør som det bliver forventet af dem - det har de jo lært hjemmefra..

Sådan er det nu også for drengene. Vi møder nøjagtigt samme modstand mod noget så "sindssygt" som at kaste sig ud i et usikkert iværksæterprojekt. Forskellen er nok mere, at drengene i højere grad skider på formaningerne, hvorimod flere piger tilsyneladende lytter efter.

Måske skyldes det, at vi, som drenge, gennem hele vores opdragelse i institutioner og skoler har vennet os til ikke at lytte så meget efter hvad overvægten af kvinder (og mænd der opfører sig som kvinder) siger til os :)

Mai:
Samtidig tror jeg at rollemodeller spiller en vigtig rolle. En vi kan spejle os i og genkende os selv i som har gjort det før os. Det er lidt sværere at finde de kvindelige iværksætter som gør sig lige så bemærket som mændene (min påstand..)

Det tror jeg du har helt ret i. Der er ikke mange gode rollemodeller for de unge piger at spejle sig i.

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var også kun  18 år da jeg starter op, og der var det især familie og veninder der var lidt i mod det og som var sikker på det gik galt.

Jeg tror det er mange ting som gør at pigeren måske er ikke så meget med fremme her inde som drengen, den modstand de uge piger møde tager nok tit modet fra dem. Plus som det også er sagt bruge de andre måde at sælge deres ting på fx. trendsales eller FB.

Jeg tror også der er rigtig mange der går med en ide eller en drøm men ikke ved hvordan de skal gøre tingen. Der gik et par år inden jeg fandt amino. så måske er det også noget med at gøre at pigeren måske ikke falder over denne side lige som drengen gør. Eller at de tit bare læser med.

Tit så læser jeg selv bare med og følger udviklingen af blokken. Jeg er ikke så god til at formulere med ord og staver meget dårlig, det holder også mig tilbage til tider. Plus man er ung og vil helst ikke sige noget forkert :) 

 

Men alt i alt, jeg starter op da jeg lige var bleven 18 år. og der havde jeg gået med drømmen længe men skulle som min mor og far havde sagt, have noget at falde tilbage på derfor tog jeg en HG inden jeg gik i gang.  Da havde jeg også haft gang i lidt der hjemme hvor jeg tjente lidt her og der. :)

Efter et par år med klinik der hjemme tog jeg noget mere uddannelse som gjorde jeg kunne åbne en "rigtig" klinik.

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR har den..

Tænk stenalderinstinkter og find svaret. Den allerførste teori der er på side 1 er den samme. Drenge der ikke kan få piger drives at status-opbygger-instinktet... Såvel som overlevelsesinstinktet.

En teenageiværksætter af hankøn lyver, hvis han påstår han drømmer om millionerne, bilerne og lystyachten.. og der ikke et eller andet sted på de billeder er mindst én kvinde i bikini :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Økonomisk Uafhængig:
En teenageiværksætter af hankøn lyver, hvis han påstår han drømmer om millionerne, bilerne og lystyachten.. og der ikke et eller andet sted på de billeder er mindst én kvinde i bikini :-)

Jeg kender nu en del drenge, der mere drømmer en lækker fyr på lystyachten :)

Men ja, det er da helt sikkert, at unge drenges manglende adgang til villige sexpartnere er enormt fremmende for iværksætteriet.

Som andre tidligere har sagt, så er der ingen tvivl om, at vi ikke havde haft Microsoft i dag, hvis Bill Gates havde fået fisse i gymnasiet.

Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide om at kvinder generelt snakker langt mere om tingene end mænd  - også iværkstteri. Og at hønseflokken generelt prøver at overbevise hinanden om at det er en dårlig ide at bryde de trygge rammer ect.

Har et billede af mænd er lidt mere fandens i vold og risikovillige end kvinder (igen kommer trygheden ind i billedet)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)