Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er alle de unge piger?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende indlæg :)

jeg kender faktisk ingen unge kvindelige iværksætter.. jeg tror faktisk ikke der findes mange af dem, de "fødes" første senere i livet.

hvorfor så? Jeg tror det langt hen af vejen er opdragelsen, vi påstår som forældre at vi skam opdrager ens, men det gør vi bare ikke. til vores drenge siger vi ofte, jo prøv nu bare, du ka' godt... og til vores piger siger vi pas nu på dig selv, gør nu ikke noget vildt. Vores piger skal være de fornuftige og dem komme vi til at beskytte mere, mens vores drenge skal prøve sig frem og lære af deres fejl.

Jeg har personligt aldrig selv tænkt tanken: jeg vil være iværksætter..... pludselig stod jeg bare midt i det!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:13

Super godt emne, deMib.

Kan det tænkes at piger måske hellere arbejder i grupper, frem for at skulle stå alene med ansvaret? Som iværksætter er man jo ofte alene med sine synspunkter, og ofte kan omverdenen ikke forstå den "geniale idé" som iværksætteren har fået.

Måske er drenge bedre til at lægge denne modstand fra sig, og arbejde ufortrødent videre?

Det kunne også tænkes, at du (deMib) ikke tiltrækker de unge iværksætterpiger, da de søger deres information andre steder. Du er jo en utraditionel person, som både kan se verden fra den skæve vinkel og fra den almindelige vinkel.

Måske opsøger pigerne hjælp fra mere "autoriserede" steder?

Jeg er dog sikker på, at pigerne har lige så mange gode idéer som drengene.

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:15

"Når jeg slet ikke ser de unge iværksætterpiger er det så fordi de slet ikke er der eller er det fordi de gemmer sig? Tør de ikke stikke næsen frem i iværksættermilæjøerne, som her på Amino? Er de mindre "sociale" end drengene? Nahh, det tvivler jeg på ..."

Egentlig tror jeg, at der er masser af iværksætteri i rigtig mange af disse piger. Men jeg tror også, deres interessefelter ofte er meget anderledes end drengenes og måske, måske derfor ikke helt så "synlige"... og så tror jeg, de bruger hinanden (og FB) rigtig meget til at netværke med, svært at forklare, hvad jeg mener.... men egentlig underligt, at de ikke er mere synlige end de er.... måske er der alligevel en eller anden form for hindring , måske i deres egen selvopfattelse, selvom jeg generelt ikke ser dem som generte mm...

Skønt at se en enkelt her... måske er der alligevel flere end jeg lige har set.

My-Own.dk       Håndlavede smykker på nettet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:39

Når vi kommer op i 20'erne ser jeg en del iværksætterpiger. Og det er jo godt. De er nok stadig i mindretal, men det har jeg ikke det store problem med. Jeg har som sagt ingen ambition om, at der på alle poster i samfundet skal være præcis lige mange kvinder og mænd. Ja, i det hele taget synes jeg det er en tåbelig måde at inddele verden på - i kvinder og mænd.

Men jeg ser slet ikke de helt unge iværksætterpiger. Jeg har gennem tiden mødt masser af drenge helt ned til 13-14 år, som har rykket helt vildt. Men ingen - absolut ingen, piger.

Og hvis dette skyldes nogle forhold som vi kan være med til at ændre, så skal vi da gøre det. Hvis vi kan gøre noget for at stimulere de indebrændte ideer og gode kræfter jeg tror der gemmer sig hos de unge piger, så synes jeg bestemt vi skal forsøge.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 14:55

Fordi en 13-14 årig piges liv by and large handler om make-up, drenge, tøj og andre ting, som spiller en øjeblikkelig rolle lige nu, i dag og imorgen. 

Drenge har, ifølge mine erfaringer, en tendens til at drømme langt større. Det bekræfter dine tal jo også! Desuden kan der være hardcodede psykologiske  faktorer, som også spiller ind. Herunder, at drengen (senere manden) langt tidligere erkender og accepterer sin fremtidige forsøgerrolle. Det er altså naturligt for ham, i en tidlig alder, at tilstræbe økonomisk succes, da det vil styrke hans reproduktionsmuligheder i fremtiden.

Sidstnævnte teori er langt ude, men ikke desto mindre plausibel efter min bedste overbevisning.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 14:59

BZR:

Fordi en 13-14 årig piges liv by and large handler om make-up, drenge, tøj og andre ting, som spiller en øjeblikkelig rolle lige nu, i dag og imorgen. 

Drenge har, ifølge mine erfaringer, en tendens til at drømme langt større. Det bekræfter dine tal jo også! Desuden kan der være hardcodede psykologiske  faktorer, som også spiller ind. Herunder, at drengen (senere manden) langt tidligere erkender og accepterer sin fremtidige forsøgerrolle. Det er altså naturligt for ham, i en tidlig alder, at tilstræbe økonomisk succes, da det vil styrke hans reproduktionsmuligheder i fremtiden.

Sidstnævnte teori er langt ude, men ikke desto mindre plausibel efter min bedste overbevisning.

Sidstnævnte teori er egentlig ikke langt ude dan den er videnskabelig bevist ved flere lejligheder, herunder også at mænd og kvinder er forskellige. derfor tror jeg også at dette kan have en stor betydning at piger i langt højere grad, "øver" sig i at være mødre og være sammen mens drenge øver sig i at være forsøgere, tidligere ved at tage med de voksne på jagt, nu jagter de ikke længere mad men penge. 

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:00

Jeg tror at BZR har ramt hovedet på sømmet. Det må i høj grad være kulturelle faktorer der spiller ind her - noget med hvordan vi præges fra barnsben, og hvordan vores selvopfattelse deraf formes.

Super interessant diskussion du har bragt op Mikkel. Lad os håbe at vi kan få en masse kvindelige erfaringer på banen, og måske få skabt lidt fokus på "problemet", for hvis pigerne begynder at tænke i iværksætterbaner fra en tidlig alder, så er jeg sikker på at det danske virksomhedsunivers de kommende år kan tage en rigtig interessant og sund drejning!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:01

Jeg tror nu der er et ganske enkelt svar på det.

Jeg tror bare pigerne har andre interesser og "modnes" senere med den slags ting, som Mikkel også siger kommer der jo en del af dem og heldigvis for det, men først en del senere end med drengene, pigerne modnes jo meget hurtigere end drengene på andre områder.

Det behøver ikke være mere "indviklet" tror jeg Stick out tongue

Best regards

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:02

Pisse fedt indlæg.

Jeg går nu på iværksætterlinjen på erhversakdamiet i Aarhus, og jeg kan dog berette om at der findes piger derude som er unge iværksættere. Alligevel vil jeg også gerne følge på udlægget om at man aldrig har set nogle pige teen iværkættere i 13-14 alderen - Hvorfor?

Jeg tror personligt ikke at pigerne har nok rollemodeller, ligesom os mænd, der bare springer ud i det - lige meget om vi har uddannelse eller noget. Sådanne kvindelige "rebeller" synes jeg ikke rigtig at kunne få øje på. Jeg ser dog rigeligt med dygtige kvindelige iværksættere - men de har somregel alle lange udd. bag sig. Derfor mangler de unge piger måske inspiration på det område... 

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 12:10

Spænde indlæg.. 

Bemærk dog at drenge i aldern 13-17 arbejder hovedsageligt med noget de kan lave foran deres computer. . 

Jeg var selv 17 da jeg blev momsregistreret, men jeg arbejder med det her , nu er det over et år siden, og har fået min butik.. men jeg er typen der arbejder med fingerne , og ikke tastaturet.. 

Hvor pigerne i den alder, ser på tingnde lidt anderledes.. tag en tur gennem strøget, en torsdag efter 14, så er det hovedsageligt  piger og drenge med strithår og makeup.. 

Min kusine (16-17?) sælger tøj hun importere, og tjæne sine penge der.. men hun er også den eneste jeg kender med en ung kvindelig iværksætter ånd.. 

Jeg tror vi mænd "tør" at risikere, og kan arbejde mere impulsmæssigt.. 

hvor kvinder heller vil tænke ting i gennem mange gange.. 

Vh jakub _ The Bike Man 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)