Spændende indlæg :) jeg kender faktisk ingen unge kvindelige iværksætter.. jeg tror faktisk ikke der findes mange af dem, de "fødes" første senere i livet. hvorfor så? Jeg tror det langt hen af vejen er opdragelsen, vi påstår som forældre at vi skam opdrager ens, men det gør vi bare ikke. til vores drenge siger vi ofte, jo prøv nu bare, du ka' godt... og til vores piger siger vi pas nu på dig selv, gør nu ikke noget vildt. Vores piger skal være de fornuftige og dem komme vi til at beskytte mere, mens vores drenge skal prøve sig frem og lære af deres fejl. Jeg har personligt aldrig selv tænkt tanken: jeg vil være iværksætter..... pludselig stod jeg bare midt i det! |
Super godt emne, deMib.
Kan det tænkes at piger måske hellere arbejder i grupper, frem for at skulle stå alene med ansvaret? Som iværksætter er man jo ofte alene med sine synspunkter, og ofte kan omverdenen ikke forstå den "geniale idé" som iværksætteren har fået.
Måske er drenge bedre til at lægge denne modstand fra sig, og arbejde ufortrødent videre?
Det kunne også tænkes, at du (deMib) ikke tiltrækker de unge iværksætterpiger, da de søger deres information andre steder. Du er jo en utraditionel person, som både kan se verden fra den skæve vinkel og fra den almindelige vinkel.
Måske opsøger pigerne hjælp fra mere "autoriserede" steder?
Jeg er dog sikker på, at pigerne har lige så mange gode idéer som drengene.