Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er alle de unge piger?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gennem tiden stødt på rigtig mange super fede unge mennesker - ofte meget unge, med en masse gode ideer, iværksætterlyst og gå-på mod. Både her på Amino og udenfor. Det gør mig i rigtig godt humør. Jeg bliver glad.

Jeg har hjulpet en del af dem igennem årene, så godt jeg kan. Nogle har jeg været sådan en slags "mentor" for, andre har jeg bare hjulpet med nogle konkrete ting, med at komme videre, eller med at få kontakt med de rette folk i mit netværk.

Men en ting har flere gange slået mig - det er altid unge drenge. Og det er ikke fordi jeg har noget som helst imod de unge drenge - tværtimod, de fleste af dem jeg har mødt er super søde og talentfulde. Men hvor er de unge piger?

Jeg har faktisk ikke en eneste gang stødt på en ung (under 18) pige med den samme iværksætterlyst, som jeg møder hos de mange unge drenge jeg gennem tiden har mødt.

Hvor er alle de unge piger?

Der findes jo en del dygtige iværksætterkvinder - også herinde på Amino. Så det er ikke fordi kvinder genetisk set ikke er i stand til, at være iværksættere. Naturligvis ikke. Mange af dem er enddog rigtig dygtige.

Men hvorfor ser vi dem slet ikke som unge? Hvor er de? Er det fordi de kommer meget senere igang med iværksætterlysten end drengene? Set i lyset af, at piger generelt er lidt hurtigere udviklet end drenge lyder det underligt.

Måske kan det hænge sammen med nogle af de ting Dorte Toft skrev om i sin sidste bog "Nærmest lykkelig i Nørdland". Her refererer hun bl.a. til nogle internationale undersøgelser der viser, at drenge generelt set opfatter sig selv som ca. 10% dygtigere end de faktisk er - lige omvendt af pigerne, der generelt set opfatter sig selv som 10% dummere end de fakltisk er. Det tragiske er, at det ikke bare er de unge selv der har den opfattelse - alle de voksne har samme opfattelse!

Sjovt nok stikker Frankrig ud - her mener drengene i snit at de er 20% klogere end de er. Var der nogle der sagde "arrogante franskmænd"? Nå, men det vil jeg undlade at kommentere yderligere :)

Når jeg slet ikke ser de unge iværksætterpiger er det så fordi de slet ikke er der eller er det fordi de gemmer sig? Tør de ikke stikke næsen frem i iværksættermilæjøerne, som her på Amino? Er de mindre "sociale" end drengene? Nahh, det tvivler jeg på ...

Men hvad er det så?

Jeg har absolut ingen intentioner om, at der skal være præcis lige mange kvinder og mænd - hverken blandt iværksættere eller noget som helst andet. Det har jeg altid synes er en underlig målestok. Men når jeg nu slet ingen unge iværksætterpiger møder, så synes jeg aligevel det er lidt underligt. Og det får mig til at tænke på om det er fordi der reelt set ikke er lige muligheder - for det mener jeg der skal være, eller om det er noget helt andet der gør det.

Det jeg kunne være bange for er, at der faktisk sidder en masse unge piger med rigtig gode ideer, men at der er et eller andet der holder dem tilbage. Og det ville jo være ærgeligt. For vi har brug for, at så mange som muligt med gode ideer får lyst og mod til at kaste sig ud i dem.

Hvad tror du? Hvorfor ser vi slet ikke de unge piger her? Hvor er de henne? Findes de overhovedet? Og hvad kan vi gøre for at få flere af dem ud af busken?

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 13:10

De unge piger er i byen hver aften :)

.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er da en teori ...

De unge piger er ude for at score gamle mænd. De unge drenge får ikke noget fisse, så de sidder derhjemme og river den af og iværksætter ... Hmmm, interessant teori :)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:15

Mikkel deMib Svendsen:
De unge drenge får ikke noget fisse, så de sidder derhjemme og river den af og iværksætter ... Hmmm, interessant teori :)

LOL :)

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det kan være det hænger sammen med at vi i folkeskolen får at vide vi ikke kan være selvstændig før vi har en god gymnasial- og videregåendeuddannelse. Så er piger måske lidt mere autoritetstro og tror det er rigtig hvad de gamle lærer siger. Her er drenge måske lidt mere opsøgende for at modbevise de gamles påstande om hvad man kan og ikke kan Smile  Blot en teori..

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spændende spørgsmål.... og du har jo helt ret.

Men disse aktive, iderige piger findes skam. Jeg ved det med sikkerhed, for det er mine døtres generation, og mange af dem har rigtig travlt.... og massevis af ideer og gå-på-mod.

Tror, de måske også er her på Amino, men måske læser de fleste bare med. Det kan jo godt tænkes, som du selv er inde på, at de holder sig selv tilbage... finder det lidt grænseoverskridende at gebærde sig i et forum som dette, jeg ved det ikke.

Men en stor opfordring, hvis pigerne læser med, til at kaste sig ud i det.... og blive synlige.

Samtidig kan vi jo alle gøre disse piger, som vi jo nok alle kender nogle af, opmærksomme på, at Amino eksisterer.

My-Own.dk       Håndlavede smykker på nettet.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:25

Kunne det tænkes at "tøserne" først begynder at interessere sig for den slags når de bliver lidt ældre ?

Jeg læse et avis indlæg forleden om at kvindelige ledere faktisk har større success end mandlige ledere, fordi de havde nogle andre kvaliteter end de mandlige ?

Jeg kigger i øjeblikket efter en investor/partner og jeg ville rigtig gerne have en kvindelig investor/partner, idet jeg tror de nogle gange ser nogle andre vinler på  tingene som vi mænd ikke kan se.

Best regards

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:44

Mikkel deMib Svendsen:

Det er da en teori ...

De unge piger er ude for at score gamle mænd. De unge drenge får ikke noget fisse, så de sidder derhjemme og river den af og iværksætter ... Hmmm, interessant teori :)

Korrekt der et  i hvert fald et overtal af piger på de fleste diskoteker som bare danser natten lang dette kunne være en grundene færre piger på iværksættere messen , dog er piger jo også lidt mere autoritet tro og tager offentlige uddannelser sygeplejerske pædogog , ikke som mænd en iværksættere udannelse indenfor it eller håndværker dog der kommer flere kvinder med er baggrund lidt med disse uddannelser , måske tør kvinder ikke tage det sidste spring ved kræver jo lidt mod og vi mænd skal jo heller ikke føde børn , så vi har nogle gange lidt mere tid og vi mænd laver tit andre ting end kvinder gør

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:52

Jonathan Hansen:
De unge piger er i byen hver aften :)

Det kan man også være selvom man er iværksætter.

Jeg har den erfaring at mine veninder er enormt skeptiske overfor min kunnen, for "det kan man jo ikke", "du er kun 21 år", osv.

Det virker for mig som om de ikke har det samme gå på mod, og er bange for at satse, for "hvad hvis det ikke går, hvad skal du så?".

/Fru Glob

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:58

M-O:
Men disse aktive, iderige piger findes skam

Det tror jeg du har helt ret i!

Jeg tror ikke det er fysiske eller lovgivningsmæssige forhold der "forhindre" de unge piger i at springe ud. Jeg tror i højere grad det er en eæller anden form for mental forhindring. De tør ikke. De tror ikke de kan. Andre fortæller dem at de ikke kan. De er for generte osv.

Og det synes jeg egentligt er synd. For vi går sikkert glip af en masse gode kræfter.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)