Hej Aminoer Jeg har over de sidste, ja vel 8 måneder arbejdet på IDÈEN.... og glæder mig sindsygt meget til at dele den med jer - men den skal lige være klar. Dog skulle der gerne ske noget omkring jul. SÅ glæd jer Alligevel så tænkte jeg, at det måske var tid til at dele mine "potential idears" med jer, nu da jeg fokuserer på Guld idéen, som jeg kalder den. Derfor vil jeg over det næste stykke tid slynge en hel række af forretnings idéer ud, som i er meget velkommen til at bruge. Nogle er klart bedre end andre, men det må være jeres vurdering. Håber vi for skabt noget positivt ud af det, Peter Idé nummer ét: Istedet kunne jeg godt tænke mig at vi i DK, kopierede den amerikanske valet parking stil. Dvs. at jeg tror der kunne være en god forretning i at f.eks. opkøbe noget billigt landbrugs jord nær Billum lufthavn, hvor folk så kunne parkere deres biler langt billigere, og så dernæst blive transporteret til lufthavnen i en shuttelbus der kørte hver 10 min. På den måde ville man spare ufattelig mange penge som rejsende på parkering. (Det var første idé - many more to come
|
Managerens Idé nr. 1
- 1
|
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Kan godt følge din tankegang, men tror desværre at reg. afgiften på biler + (benz/diesel) kombineret med høje lønninger, gør det svært at lave det rentabelt. |
Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk
Du kan faktisk allerede parkere gratis i Billund på den Legoland parkeringsplads der er længst væk. Der er dog ingen opsyn/kameraer, hvilket også er noget af det du betaler for ved at benytte parkeringen ved lufthavnen. |
Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement
Ideen er meget oplagt, hvis man ønsker, at gøre indbrudtyvenes liv lettere... Men har man ik råd til at betale parkeringsafgiften, så må man sku tage toget eller bussen... |
Hvis vi tager udgangspunkt i at det ikke er rentabelt, vil jeg gerne debatere - men om det så er nok, kan betvivles da jeg ikke vil regne projektet igennem. Men lad os prøve at lave en hurtigt regning på idéen. En hektar jord koster ca. 250.000 kr. som kan holde 500 biler (estimat) Udgifter til hegn og video overvågning. ca. 250.000 kr Dernæst kommer der så en udgift på en bus som transportere de rejsende fra parkeringspladsen til lufthavnen. Pris. 1. mio kr. samlede etablerings omkostninger ca. 1.500.000 kr Hver bil betaler 200 kr for 14 dage. Derved er årlig omsætning ved fuld kapacitet på 2.200.000 kr. Årlige driftsomkostninger: løn, forsikring, diverse. ca. 750.000 kr. Derved mener jeg at der måske kunne være belæg for en rentabel forretning, indenfor en årrække. Dog tager jeg måske fejl, men som nævnt er det heller ikke en idé som jeg selv ville springe ud i - Ville bare lige lave et hurtigt regnestykke, bare for sjov:D |
Hej Manager
Jeg kender ikke priserne på landbrugsjord i det område. Men udover prisen på jorden, skal der opnåes en tilladelse og diverse godkendelser. De har en pris, nok ikke sindsygt, men de er der.
Udover det skal det jo anlægges. Planes, drænes og kloakeres... Så en udgift til en entreprenør i 100 tusinde kroners klassen Bussen koster ikke en million. Men nok nærmere 300K, men en er ikke nok, du skal have to, eller en i backup... Løn til de folk der arbejder med stedet. Bussen der skal køre i døgndrift, så der skal ansættes 4 mand til det. De får vel 20K minimum pr. måned. Det er en million i løn om året. Administrationen af stedet.Hvem styrer det? Software til løn, regninger med mere. Maskiner skal leases der styre betalinger. Det er et par hundrede tusinde mere om året. PBS aftaler.
Det forudsætter at der er fuld belagt, hvilket der helt sikkert aldrig vil være. Hvad koster det mon at forsikre 500 biler der holder på ensomt beliggende mark uden overvågning? Den holder ikke den der... Måske i kastrup, hvor markedet er større. Men alligevel kan jeg se i kastrup at de der billige pladser ved kastrup havn langt fra lufthavnen, jo aldrig er mere en 10% belagt... /Jesper
|
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Hej Manageren Fin idé at uddele ideerne- har selv overvejet det. Du behøver ikke regne på det. Det må de gøre, som finder ideen interessant. Hvornår kommer nr. 2? Michael |