Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med bannerannoncering på QXL, DBA, Trendsales m.fl.?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi vil forsøge os med noget bannerannoncering for MobilTjek og overvejer flere muligheder. Jeg har bl.a. indhentet tilbud fra QXL, DBA, Trendsales og Søndagsavisen. Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med annoncering disse steder? Modtager meget gerne en PB med konkrete tal og historier, hvis det ikke er så godt at afsløre i et offentligt forum.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:12

Det er ikke utænkeligt at det kan give lidt for dig, da du har en bred målgruppe.
Jeg har personligt spildt ca. 10.000 kr. på 2 af de 3 medier du nævner. Begge kampagner (fordelt på 2 forskellige sites) gav lidt kliks og en konvertering på 0,00 %.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:35

Allan.:

Det er ikke utænkeligt at det kan give lidt for dig, da du har en bred målgruppe.
Jeg har personligt spildt ca. 10.000 kr. på 2 af de 3 medier du nævner. Begge kampagner (fordelt på 2 forskellige sites) gav lidt kliks og en konvertering på 0,00 %.

Hej Allan,

Tak for svar! Jeg skulle netop til at bumpe tråden Big Smile

Kan du huske CTR, CPM og gennemsnitlig klikpris?

/Nicolaj

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:11

Jeg kan ikke huske det, men jeg mener at jeg købte en halv million eksponeringer på dba.dk og det gav vist en smule trafik, måske omkring en promille, men absolut ingen betalende kunder.
Men de tog også r*ven på mig, da den plads vi havde talt om, at jeg skulle have mit banner på, pludselig var optaget, så den blev primært vist som bundbanner, når folk havde trykket sig ind på en annonce, og der er man naturligvis ikke ligeså kliklysten, som når man sidder i en kategori og scroller efter spændende annoncer.

På QXL var der en smart sælger der lovede mig guld og grønne skove. Noget med at de troede så meget på produktet, og vidste at det virkede ekstremt godt for alle deres kunder, som uden undtagelse havde gentegnet. Så hvis ikke det gav den forventede effekt, ville jeg få visninger/ kliks som kompensation, så han var helt sikker på, at jeg ville få udbytte af annoncen. Dette fik jeg selvfølgelig ikke på skrift, og da jeg ringede for at få mine gratis visninger, da annonceringen havde givet 0 kr. i omsætning, var han pludselig ikke længere ansat, og ingen ville tage ansvaret for han løfter!

Så det er ikke kun hos de ukendte medier, at der er smarte sælgere der sælger varm luft og rådne kartofler.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:01

Tak for info! QXL står ikke længere selv for banner salg, det styrer Tradedoubler for dem nu.

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:35

Hej Allan,

Tak for dit indlæg omkring annoncering på dba.dk. Jeg er selvfølgelig ked af, at du ikke føler at annoncering har virket.

Banner annoncering har mange kilder til succes; Placering, frekvens, dit brands perception hos brugerne, dit øvrige medietryk m.v. -  men ikke mindst det kreative materiale med det korrekte budskab som trigger brugeren.

Vores erfaring er, at det rette budskab har stor betydning for performance ved netop denne type kampagner. Jeg har naturligvis undersøgt sagen og kan se at din kampagne har været jævnt fordelt over alle placeringer på siden – og ikke kun blevet afviklet på bundbanner.

Heldigvis har vi mange kunder som er glade for annoncering på dba.dk. Vi har rigtig mange kampagner løbende på vores side, og trafikken stiger kraftigt hvilket mange annoncører har fået øjnene op for.

Jeg håber at se dig igen som kunde på dba.dk – Kontakt mig endelig hvis du enten har spørgsmål til ovenstående eller hvis jeg kan hjælpe dig med et godt tilbud på annoncering. Min mailadresse er claus.andersen@dba.dk

Til andre annoncører, så kontakt gerne vores salgsafdeling for et godt tilbud – Salgsafdelingen kan kontaktes på tlf. 87313232 eller e-mail salg@dba.dk

Med venlig hilsen

Claus Andersen

Salgsdirektør, dba.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)