Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende kontrakt, Hvad gør jeg så nu.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som i kan læse er mit problem at jeg aldrig har fået min kontrakt og firmaet jeg er hyrret af, bliver ved at love mig den. Men nu er der 3mrd siden jeg skulle have haft den, har rykket efter den hvert uge (ofte flere gang om ugen)  de sidste 2mrd..

Har for nogle dage siden læst at jeg kan krave kompensation, men hvor meget er det??? Mener at have læst at der er 7500,- for ikke at have lavet kontrakt inden for den første mrd, og der efter en ugenlig tilskrivelse...

Men er det jeg har læst forkert eller er det rigtigt.

Jeg er selvstændig og skriver en faktura på den køresel jeg udføre for dem, skal jeg skrive kompensation for manglende kontrakt og et beløb. Håber at i kan komme med en afklaring for mig.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:45

Hvis du var lønmodtager kunne du pudse din eventuelle fagforening på dem og kræve erstatning for manglende ansættelsesbevis.

Som selvstændig er du blot en leverandør som din samarbejdspartner åbenbart har valgt ikke at benytte, så du må gå rettens vej hvis du mener der foreligger en aftale, men uden noget på skrift er det næppe noget du får andet end en masse udgifter ud af.

Kort sagt : Som erhvervsdrivende har du ikke nogen synderligt brugbar aftale før du har den på skrift. (en mundtlig aftale er dog lige så bindende, den er bare fandens svær at bevise i en eventuel retsag)

Men hvis du har kørt for virksomheden har du naturligvis krav på betaling for det du har kørt, foreligger der ikke nogen aftale må du jo fakturere dem en rimelig pris, men forvent at de måske er uenige.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:47

Først tror jeg du får blandet nogle regler sammen.

Når man er ansat af et firma, som medarbejder så har man ret til en kontrakt eller konpensation. Det er så vidt jeg ved helt andre regler i spil når du er selvstændig og ikke får en lønseddel fra firmaet med selv skriver en faktura på udført arbejde, er i det tilfælde faktisk ikke sikker på du har et krav på en kontrakt.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:51

Efter at have snakket med en anden chauffør som køre for samme firma, har jeg ret til en kontrakt på det stykke arbejde som jeg skal udføre for dem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:52

p&s transport:

Efter at have snakket med en anden chauffør som køre for samme firma, har jeg ret til en kontrakt på det stykke arbejde som jeg skal udføre for dem.

Og hvis de ikke mener du skal have en kontrakt betyder det jo blot at du ikke skal køre for dem, længere er den sådan set ikke.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:05

Så længe der ikke er problemer med at du får dine penge, er en mundtlig aftale lige så bindende, og hvis du har sendt flere fakturaer, er det jo nemt at bevise at der er en aftale.

og nægter du at køre for dem skal du selvfølgelig overveje hvor godt det går dit firma når du er selvstændig, du har vel behov for nogle kunder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)