Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. duplicate content (SEO)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et hundewebsite, hvor jeg skriver artikler, der har det til fælles, at de i en eller anden udstrækning omhandler hunde.

Jeg er nu blevet kontaktet af nogen, jeg har omtalt på sitet, der spørger om, de må lægge den pågældende artikel op på deres website - mod naturligvis at skrive, at det er mig, der har skrevet den.

Min første indskydelse var "Ja, hvis I vil lave et link til min side også", men efter at have tygget på det et par sekunder, kom jeg til at tænke på, om jeg kan blive straffet af Google for duplicate content?

Jeg håber, nogen her kan hjælpe med at kaste lys over sagen :-)

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:23

Ja, det vil være DC.

Det er skønt at få indgående links, men ikke hvis det er på bekostning af DC.

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 12:25

Mange tak for det hurtige svar - det var lidt det, jeg frygtede Smile

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:25

Hvis hendes artikel er blevet indexeret, er det så ikke kun dem der lægger en kopi på deres side, som får DC straf?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:27

Lasse:

Hvis hendes artikel er blevet indexeret, er det så ikke kun dem der lægger en kopi på deres side, som får DC straf?

Så sort/hvidt er det desværre ikke!

Kunne du få dem til at skrive et brudstykke af artiklen og skriv "Læs mere om [bla bla bla] her" ville dét da være at foretrække... Så slår du to fluer med et smæk Smile

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:29

Ok, jeg troede den SEO regl var netop sort/hvidt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 12:29

Tak for forslaget Marcel. Det tror jeg, jeg vil prøve at forslå...

Er der nogen tommelfingerregler for, hvor langt (ca.) et sådant brudstykke må være? Og er det OK, at det er et udsnit af teksten, eller skal det skrives helt om?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:30

Lasse:

Jo, måske. Men det er ikke noget man skal satse på. Jeg er ikke SEO ekspert, men min overbevisning er, at det mere omhandler sitets troværdighed i Googles øjne.

Har du et lille site uden mange indgående links osv. og udgiver en artikel. 3 dage efter kommer samme artikel på et stort website med mange tusinde indgående links og høj troværdighed i Googles øjne. Så vil det sandsynligvis være det lille website der bliver straffet, også selvom det var først med artiklen.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:30

Lasse:

Ok, jeg troede den SEO regl var netop sort/hvidt.

Så var samtlige nyhedsmedier jo nok også fjernet :)

Der er ikke ret meget der er sort/hvidt i SEO - men én ting er sikkert: Links er konge!!!

/Marcel Fuursted

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:32

Line:

Tak for forslaget Marcel. Det tror jeg, jeg vil prøve at forslå...

Er der nogen tommelfingerregler for, hvor langt (ca.) et sådant brudstykke må være? Og er det OK, at det er et udsnit af teksten, eller skal det skrives helt om?

Det mest optimale er naturligvis at det skrives helt om - men tag evt 15-20% som udsnit af teksten og brug som uddrag :) 

/Marcel Fuursted

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)