Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af firma i min kærestes navn

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har mulighed for at omsætte for 50.000 kr. årligt uden at du behøver at stifte virksomhed (blive momsregistreret). Hvis dine kunder er private, så tjener du i princippet 25% ekstra på den model, da du ikke skal betale moms af dine indtægter.

Hvis din "virksomhed" så begynder at omsætte for mere end 50.000 kr. årligt, så skal du momsregistreres.

Du har mulighed for at modtage kontanthjælp og tjene penge ved siden af. Dine indtægter vil dog blive fratrukket i din kontanthjælp.

Kontanthjælpen er på 9.857 kr. pr. måned i 2010, så det er en ganske god "iværksætterhjælp". Officielt findes der ikke nogen iværksætterstøtte, så andre iværksættere skal starte virksomhed uden at få en krone udbetalt.

Løntilskud skal du huske på kun er et tilskud. Dvs. du skal have penge i virksomheden til at udbetale en løn, som er større end tilskuddet. Jeg kunne derudover heller ikke forestille mig, at det var muligt at modtage løntilskud til sig selv eller ægtefælle, ved opstart af virksomhed. Det ville være en alt for oplagt metode for folk, som gerne vil prøve at snyde systemet.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 14:15

Martin E. Jensen:

Du har mulighed for at omsætte for 50.000 kr. årligt uden at du behøver at stifte virksomhed (blive momsregistreret). Hvis dine kunder er private, så tjener du i princippet 25% ekstra på den model, da du ikke skal betale moms af dine indtægter.

Hvis din "virksomhed" så begynder at omsætte for mere end 50.000 kr. årligt, så skal du momsregistreres.

Du har mulighed for at modtage kontanthjælp og tjene penge ved siden af. Dine indtægter vil dog blive fratrukket i din kontanthjælp.

Kontanthjælpen er på 9.857 kr. pr. måned i 2010, så det er en ganske god "iværksætterhjælp". Officielt findes der ikke nogen iværksætterstøtte, så andre iværksættere skal starte virksomhed uden at få en krone udbetalt.

Løntilskud skal du huske på kun er et tilskud. Dvs. du skal have penge i virksomheden til at udbetale en løn, som er større end tilskuddet. Jeg kunne derudover heller ikke forestille mig, at det var muligt at modtage løntilskud til sig selv eller ægtefælle, ved opstart af virksomhed. Det ville være en alt for oplagt metode for folk, som gerne vil prøve at snyde systemet.

Tak for svaret.... det lyder jo helt dejligt at det kan lade sig gøre på den måde.....

Håber bare de kan indse på kommunen at jeg ikke kan varetage et almindeligt job...... og at det i starten er nødvendigt med kontanthjælp, der modregnes....

Har indenfor den sidste måned fået 7 henvendelser fra folk, der ønsker min indretningshjælp, men må hver gang sige at jeg er sygemeldt og ikke kan/må tage jobs ind.....

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 14:22

Hej Lone.  Vil blot rose dig for din ærlige fremstilling af problematikken.  Jeg er sikker på at når du er åben omkring din situation, så kommer det dig til gode senere i livet.  Held og lykke med det hele;)

Lars 

www.TRY.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 14:07

mikmira:

Hej Lone.  Vil blot rose dig for din ærlige fremstilling af problematikken.  Jeg er sikker på at når du er åben omkring din situation, så kommer det dig til gode senere i livet.  Held og lykke med det hele;)

Lars 

www.TRY.dk

Tak Lars :)

Har nu fået det bekræftet af en socialrådgiver der hvor jeg er tilnyttet....

Kan altså godt tjene lidt ved siden af kontanthjælpen, den modregnes blot.......

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:17

Ellers er der altid virksomheds-skatte-ordningen. Den kan nok også bruges i dit tilfælde :)

Mvh Steffen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)