Kender slet ikke lovgivningen på dette område, men er det muligt for min kæreste at oprette et indretningsfirma i hans navn og så at jeg evt. kunne blive ansat i det firma, og få løntilskud fra kommunen? Er sygemeldt pt. og har været det et år, skal på kommunenen d. 21 sep. til snak om jobmuligheder, men vil helst starte mit eget op, er bare bange for at tage springet fuldt ud, for hvad hvis der ikke kommer penge i kassen til at starte med? Jeg får jævnligt henvendelser dog på indretningshjælp, men må skrive tilbage at jeg er sygemeldt og derfro ikke kan tage jobbet.....
Jeg er slet ikke ude på at snyde systemet, men villle bare høre jeres mening om ovenstående problemstilling.... Min kæreste har så et fuldtidsarbejde, så oprettede vi firmaet i hans navn er det vel B-indkomst han får eller?
Nej jeg er forvirret ved slet ingen ting om dette her....
Ville ønske jeg bare kune s'''''' i kommunen og satse 100 % på det indretningsfirma, men har ret meget angst for især nye mennesker......
Hjælp en der står på helt bar bund mht regler og lovgivning.....
Hilsner Lone |
Undskykd men handler dette her om at du stadig er syg og ikke kan arbejde fuld tid? eller er det rygten for at du evt. ikke kommer til at tjene nok som ny selvstændig?