Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af firma i min kærestes navn

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 05:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kender slet ikke lovgivningen på dette område, men er det muligt for min kæreste at oprette et indretningsfirma i hans navn og så at jeg evt. kunne blive ansat i det firma, og få løntilskud fra kommunen?

Er sygemeldt pt. og har været det et år, skal på kommunenen d. 21 sep. til snak om jobmuligheder, men vil helst starte mit eget op, er bare bange for at tage springet fuldt ud, for hvad hvis der ikke kommer penge i kassen til at starte med?

Jeg får jævnligt henvendelser dog på indretningshjælp, men må skrive tilbage at jeg er sygemeldt og derfro ikke kan tage jobbet.....

Jeg er slet ikke ude på at snyde systemet, men villle bare høre jeres mening om ovenstående problemstilling....

Min kæreste har så et fuldtidsarbejde, så oprettede vi firmaet i hans navn er det vel B-indkomst han får eller?

Nej jeg er forvirret ved slet ingen ting om dette her....

Ville ønske jeg bare kune s'''''' i kommunen og satse 100 % på det indretningsfirma, men har ret meget angst for især nye mennesker......

Hjælp en der står på helt bar bund mht regler og lovgivning.....

Hilsner Lone

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 08:07

Undskykd men handler dette her om at du stadig er syg og ikke kan arbejde fuld tid? eller er det rygten for at du evt. ikke kommer til at tjene nok som ny selvstændig?

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 08:47

Ravn:

Undskykd men handler dette her om at du stadig er syg og ikke kan arbejde fuld tid? eller er det rygten for at du evt. ikke kommer til at tjene nok som ny selvstændig?

Om begge dele egentligt, går på distrikt psykiatrisk center hvor de er ved at regulere min medicin, men måske skal jeg  i noget terapi også....

Dette kan godt tage halve år, at vente på og deltage i...

Men jeg ville kunne klare at tage nogen timer i firmaet, og så ville jeg høre om hvad mine muligheder for dette er....

Om man kan oprette det i kærestens navn og så ansættes deltid med løntilskud i det firma...

Vil helt gerne have en sikker indkomst ind af døren og springer jeg fuldt ud som selvstændig er der ikek længere noget sikkerhedsnet.....

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:05

Du kan ikke blive ansat med løntilskud i din samlevers virksomhed, heller ikke selvom han måske reelt havde en virksomhed i forvejen. Så uanset om det er reelt eller et proforma arrangement som du påtænker, så kan det ikke lade sig gøre.

Har man i din situation ikke en form for sagsbehandler/ erhvervsvejleder eller lignende? Det kunne jo tænkes, at der var en løsning med supplerende dagpenge eller lignende. Din jobbeskrivelse lyder som noget, der kunne klares som b-indtægt i starten, uden at du behøver starte et firma.
Hvis du får dagpenge kan a-kassen sikkert vejlede dig.

Held og lykke med dit kommende erhverv :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 12:56

Allan.:

Du kan ikke blive ansat med løntilskud i din samlevers virksomhed, heller ikke selvom han måske reelt havde en virksomhed i forvejen. Så uanset om det er reelt eller et proforma arrangement som du påtænker, så kan det ikke lade sig gøre.

Har man i din situation ikke en form for sagsbehandler/ erhvervsvejleder eller lignende? Det kunne jo tænkes, at der var en løsning med supplerende dagpenge eller lignende. Din jobbeskrivelse lyder som noget, der kunne klares som b-indtægt i starten, uden at du behøver starte et firma.
Hvis du får dagpenge kan a-kassen sikkert vejlede dig.

Held og lykke med dit kommende erhverv :-)

Får ikke dagpenge, er på kontanthjælp.....

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:08

Hej Lone

Det gør det bestemt ikke letter at du er på kontanthjælp.

Det bedste du kan gøre er, at spille med åbne og ærlige kort overfor din sagsbehandler, og sige du gerne vil se på mulighederne for, at komme lidt ud og arbejde med indretning, så må i sammen kunne finde en optimal løsning, der eks. kunne være et flexjob, hvor din arbejdstid bliver i et omfang du kan klare dagligt.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 14:59

Hr. Buch:

Hej Lone

Det bedste du kan gøre er, at spille med åbne og ærlige kort overfor din sagsbehandler, og sige du gerne vil se på mulighederne for, at komme lidt ud og arbejde med indretning, så må i sammen kunne finde en optimal løsning, der eks. kunne være et flexjob, hvor din arbejdstid bliver i et omfang du kan klare dagligt.

Venligst René Buch

Kan jeg få flexjob i eget firma?

Kan godt være nogen har skrevet det men er forvirret over det hele......

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:24

Ja man kan godt få flex job i eget firma. Så får man noget tilskud fra kommunen. Men tror hvis man skal have flex job i eget firma så skal der være en anden ansat til at hjælpe dig når du ikke kan klare fuldtid.

Så på den måde kan du vel få flex job i din kærestes firma, i det tilfælde så er du jo ikke den eneste i firmaet.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:08

Lone71:

Hr. Buch:

Hej Lone

Venligst René Buch

Kan jeg få flexjob i eget firma?

Kan godt være nogen har skrevet det men er forvirret over det hele......

Nej det kan du bestemt ikke - men hos et andet firma kan du naturligvis godt.

Venligst René 'Buch

Venligst

René Buch

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 04:28

Ok, hvad hvis vi oprettede firmaet i Johnnys navn, han stod for alt det økonomiske, regnskaber osv. ville jeg mon så kunne få et flexjob i Johnnys firma, hvor jeg stod for det kreative....?

Min kæreste vil meget gerne være med i det her.....

Kan godt være jeg skal have det ind med skeer dey undskylder jeg.....

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)