Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er nervøs for den her sag. Har jeg grund til det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Hvordan tror i jeg er stillet i flg. sag?

Den 1. februar 2009 lejede jeg et kontor i en eksisterende butik, hvor jeg havde lager og adm. af min webshop.

Da butikken valgte at ophøre den 1. august 2009 overtog jeg lokalerne, navnet og en ansat plus at tidligere ejer blev ansat som konsulent.

Tidligere ejer af butikken er senere gået konkurs og en kreditor har nu stævnet mig for et køb, tidligere ejer har foretaget i marts måned 2009, da jeg ikke havde noget med butikken at gøre.

Da kreditor (som er et finanseringselskab, hvor jeg også selv er kunde) første gang sendte mig en rykker for beløbet, betalte jeg en del af beløbet i den tro, at der var tale om en anden fordring. Det bliver nu opfattet som om, at jeg har accepteret skylden.

Efterfølgende har jeg videregivet rykkerne til tidligere ejer, som også vedkender sig gælden, men som altså ikke kan betale. Jeg er nu indkaldt til en retsag om beløbet. Hvordan står jeg? Har jeg brug for advokatbistand?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Revilli.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 10:19

Da du overtog firmaet / forretningen fik du så et nyt CVR. nr. ?

Hvad er størrelsen af beløbet?    

Mvh

Ravn

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:22

De vil forsøge alle kneb for at indrive deres tilgodehavende.

Men jeg tror ikke du skal være alt for bekymret, når både den rette debitor erklærer at gælden er dennes og du ikke har overtaget nogen gæld, så kan jeg ikke se hvordan pokker du kan komme til at hænge på regningen.

Men det er hvad jeg tror - ta' fat i en fagperson (jurist/advokat) eks. http://www.amino.dk/members/Legal-Advice/default.aspx og forlad dig ikke, i sådanne sager, kun på hvad vi tror her på Amino.

Men jeg tror stadigvæk ikke du har anledning til større bekymring :-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:18

Det er et stort problem for dig, at du har betalt en ydelse. Sørg for at finde en god lokal advokat, som du stoler på.

Jens.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:28

Jens Baagøe Thomsen:

Det er et stort problem for dig, at du har betalt en ydelse. Sørg for at finde en god lokal advokat, som du stoler på.

Jens.

Hej Jens kunne du evt. uddybe hvorfor at det er et så stort problem for trådstarter?

Jeg er naturligvis klar over at handlingen kan give anledningen til en anerkendelse af gælden, men det kræver vel at gælden er overdraget til vedkommende.

Jeg er også kommet til i god tro at betale opkrævninger som ikke tilhørte mig men det gjorde ikke mig til rette debitor.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 12:35
Kaffe & Co:

Jeg er naturligvis klar over at handlingen kan give anledningen til en anerkendelse af gælden, men det kræver vel at gælden er overdraget til vedkommende.

Jeg er også kommet til i god tro at betale opkrævninger som ikke tilhørte mig men det gjorde ikke mig til rette debitor.

Men du glemmer lige det faktum at vedkommende har forhold sig passiv og ikke gjort ensigelse overfor kreditor fejlen blev opdaget.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Men du glemmer lige det faktum at vedkommende har forhold sig passiv og ikke gjort ensigelse overfor kreditor fejlen blev opdaget.

Der står at trådstarter selv er kunde ved samme finansieringsselskab, og at han/hun troede opkrævningen omhandlede en anden fordring... Så hvorfor skulle trådstarter gøre indsigelse før, at problemet evt bliver opdaget?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:26

Fashion-Seller:
Så hvorfor skulle trådstarter gøre indsigelse før, at problemet evt bliver opdaget?

Har har da ikke skrevet noget om at kunden skulle gøre indsigelse før, men naturligvis efter at fejlen var blevet opdaget.  

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:20

Hej igen.

Da jeg fik første brev fra retten (hvor man skal give svar om man er enig i gælden) skrev jeg at beløbet var betalt og hvornår, jeg havde betalt det . Jeg medsendte også dokumentation for betalingen.

Først ved første retsmøde gik det op for mig, at der var tale om to forskellige fordringer (men fra samme finanseringsselskab), hvor jeg altså havde betalt noget af beløbet på denne her, som ikke var min gæld.

Den oprindelige kreditor sendte fakturaen i et andet selskabs navn, solgte fordringen til finanseringsselskabet og gik derefter konkurs. Da den oprindelige debitor også er gået konkurs, vil finanseringsselskabet sikkert gå langt for at få pengene hos mig.

Det er tidligere ejer der har skrevet under på ordren og modtagelsen og vedkender sig også gælden.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:43

Hej

Der er kun en vej. Få hurtigst muligt fat i en advokat med indgående kendskab til erhvervsret, kontraktforhold m.v..

Søg evt. på www.advokatsamfundet.dk , hvor der kan søges på specialer,

Tonny

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)