Hej Amino. Hvordan tror i jeg er stillet i flg. sag? Den 1. februar 2009 lejede jeg et kontor i en eksisterende butik, hvor jeg havde lager og adm. af min webshop. Da butikken valgte at ophøre den 1. august 2009 overtog jeg lokalerne, navnet og en ansat plus at tidligere ejer blev ansat som konsulent. Tidligere ejer af butikken er senere gået konkurs og en kreditor har nu stævnet mig for et køb, tidligere ejer har foretaget i marts måned 2009, da jeg ikke havde noget med butikken at gøre. Da kreditor (som er et finanseringselskab, hvor jeg også selv er kunde) første gang sendte mig en rykker for beløbet, betalte jeg en del af beløbet i den tro, at der var tale om en anden fordring. Det bliver nu opfattet som om, at jeg har accepteret skylden. Efterfølgende har jeg videregivet rykkerne til tidligere ejer, som også vedkender sig gælden, men som altså ikke kan betale. Jeg er nu indkaldt til en retsag om beløbet. Hvordan står jeg? Har jeg brug for advokatbistand? På forhånd tak for hjælpen. Med venlig hilsen Revilli.
|
Da du overtog firmaet / forretningen fik du så et nyt CVR. nr. ?
Hvad er størrelsen af beløbet?
Mvh
Ravn