Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk i username til facebookgruppe?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil oprette username til facebookgruppe for webshop. Navnet er desværre taget (af en udenlandsk privatperson og det er der vel ikke så meget at gøre ved når vi ikke har varemærkeregistreret) så nu går jeg efter det næstbedste.

Er der nogen af jer, der har erfaring med hvordan jeg bedst integrerer dk i sidens navn? Dvs. skal jeg vælge

facebook.com/webshopnavndk

facebook.com/webshopnavn-dk

facebook.com/webshopnavn.dk

Eller noget helt fjerde?

Har mit valg af username betydning for hvordan siden bliver fundet ved en søgning når der søges med og uden .dk?

 

Hilsen Louise E

 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Emnet var oppe i går her på amino, og jeg har undersøgt videre på SEO mulighederne når man vælger vanityURL (URL betyder "internetadresse", dvs www.facebook.com/xxxxxxx).

Jeg har for to måneder siden oprettet en facebookside, hvor jeg valgte et søgeord i min URL. Facebooksiden befinder sig lige nu på side 4 i Google på dette søgeord.

I relation til hvor få links der findes til facebooksiden, og hvor statisk siden rent faktisk er - så tegner det ret lovende. Muligheden for at opnå kunder gennem google -> videre til facebook -> videre til webshop er bestemt til stede.

Webshopejeren bør da overveje om det overhovedet har æstetisk betydning at have en flot URL. Typisk linker man jo fra webshop til facebook via like-buttons og "Find us on Facebook"-billeder, hvor kunden aldrig ser den ekstakte URL. Ej heller kan man forestille sig at en kunde nogensinde skal taste facebookadressen... jeg kan i hvertfald ikke se hvorfor.

Min konklusion er derfor at der er overvejende grund til at tænke søgeord når man skal vælge sin vanityURL på facebook... i stedet for at tænke på firmaets navn.

dvs groft eksemplificeret www.facebook.com/billigtmusik  i stedet for www.facebook.com/fona 

NB. Det kan aldrig ændres når man først har truffet beslutning, så der skal ligge overvejelse bag.

Prøv at giv mig to gode grunde til at have en flot URL.

  • Skal URLen stå på et visitkort og se godt ud?
  • SKal den stå i tryksager?
  • andet?

Er der noget jeg overser...?

mvh
Thomas Bigum

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

 

Tak for dit grundige svar. Du misforstår faktisk mit spørgsmål (og jeg kan godt se at jeg spørger lidt kluntet), men det er jeg glad for da dit svar er yderst relevant og interessant.

 

Jeg mente faktisk om mit navnevalg kan have betydning for om siden bliver fundet ved søgning i søgefeltet på facebook. Jeg vil jo gerne have at siden bliver fundet når der bliver søgt på webshopnavn og webshopnavn.dk (i søgefeltet på facebook) og jeg er meget usikker på tolerancen i den søgning. Vi har vel alle hørt MAds Steffensen udpensle at man skal søge på Mads & Monopolet med et & tegn og jeg har selv mødt sider jeg ikke kunne finde på facebook ved søgning på webshoppens navn men kun i kombination med www og dk.

 

Derfor gik mit spørgsmål egentligt på konsekvenserne af URL valget (med dk i en eller anden form) i forhold til det at blive fundet ved søgning på facebook.

 

Nu overvejer jeg faktisk efter at have læst dine tanker at droppe webshoppens navn og bruge et relevant søgeord. Det kan godt være en god løsning for mig når nu jeg alligevel ikke kan få webshoppens navn.

 

Når det er sagt så ville webshoppens navn have været mit første valg. Du beder mig give to gode grunde til at have en flot URL. Og det er netop som du skriver:

Vi klistrer et klistermærke på alle ordrer der opfordrer tilfredse kunder til at trykke "synes godt om" på facebook. Jeg vil her hellere henvise til facebook.com/webshopnavn end facebook.com/billigecykelslanger (eksempelvis)

Kunder opfordres også i en opfølgningsmail til at anmelde webshoppen og/eller besøge facebooksiden (samme argumenter som ovenfor)

 

Tak for input.

Venlig hilsen
Louise E

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvtak for ping til pong..

Jeg glemte så at indlede mit svar med at skrive, at jeg ikke kender svaret, "men nu skal du høre om noget andet..."

Klistermærker er et hyggeligt tiltag... og jeg kan se pointen. Fra tryksag til en handling på nettet er der altid ærgeligt langt, men jeg er nu selv fortaler for at man prøver, hvor end man kan, at få kunder over i fanbasen med henblik på gensalg.

Facebooklink i kvitterings- og opfølgningsmail er oplagt. Jeg har selv foreslået det tidligere her på amino.

/thomas bigum

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)