Godaften alle sammen. Jeg går for tiden og undersøger om det bedre kan betale sig at overtage en eksisterende og velkørende sko forretning eller om man skal selv start fra bunden. Altså leje en tom forretnning, fyld med sko.. Hvad er jeres holdning, Jeg har sparet ca. 250.000kr op - Hvordan får jeg den bedste sko forretning ud af dem ? |
Det kommer vel an på så meget og vel sagtens også ens egne evner. Det er meget svært at sige noget entydigt ud fra de oplysninger du kommer med.
Hvorfor er der nogle der vælger et franchise koncept fremfor at starte helt fra bunden?
Man skal se på hvad det vil koste at skabe den samme forretning/omsætning og/eller om man kan udvikle den allerede bestående biks til noget mere eller igen om man 'bare' er tilfreds med status quo.
Jeg ser også engang imellem at folk der køber en forretning ikke får den udviklet og bliver låst fast i det miljø der allerede er dannet og efter et stykke tid går kold i driften.
Der skal nok noget mere konkret på bordet før du kan få et svar du kan bruge til noget.
De bedste kaffe hilsner
Søren