Jeg har med en lille ny firma idé hvortil jeg har brug for et regnskabssystem.
Derfor mit spørgsmål: Findes der slet ikke et regnskabssystem med API til oprettelse af faktura, kunde mm. ?
Jeg har kigget på e-conomic , e-moms , simpeltregnskab og mange flere... Men jeg er endnu ikke stødt på muligheden for at jeg via et fx PHP script kan oprette faktura, kunder mm. direkte fra en "hjemme-lavet" webshop.
Er jeg blind - eller findes det slet ikke ? Det smarte ved en online shop, er jo netop at kunden vælger nogle vare, og betaler med kreditkort - og alt oprettes automatisk i regnskabssystemet, og fakturaen sendes pr. e-mail.
Hvorfor har de ikke lavet en nem integration - så en kunde og faktura kan oprettes med fx et URL kald ? Der næst skulle man så kunne sætte faktura´en som betalt med et andet URL kald.
Har forsøgt mig med e-conomics, som er et rigtig godt bud. Desværre tillader de ikke udtræk af fx firmanavne via apiét og det blokerer for en række udviklingsmuligheder imod deres platform.
Ønskværdigt var det med et open source projekt hvor jeg kunne genbruge eksisterende funktionalitet og database, men samtidig udvikle præcis de moduler jeg går og bakser med.
I forvejen er der allerede kundedatabase, varedatabase.
Og vi har en API til at modtage data sendt med en POST (f.eks. med cURL i PHP).
Hvis i gerne vil have at vi laver en ting der kan modtage en XML med kundeinformationer via POST.. Så gør vi da det :)
Hej Tom,
Det ville da være en drøm hvis en sådan løsning kunne laves. Jeg er dog desværre meget modstander af løsninger som betales pr. enhed - altså som fx at betale et beløb pr. faktura. Jeg vil langt heller betale over pris, men samtidlig vide at det er en fast pris.
Så API løsning & en fast aftalt pris - så er jeg ny kunde :)
Det ville da være en drøm hvis en sådan løsning kunne laves. Jeg er dog desværre meget modstander af løsninger som betales pr. enhed - altså som fx at betale et beløb pr. faktura. Jeg vil langt heller betale over pris, men samtidlig vide at det er en fast pris.
Så API løsning & en fast aftalt pris - så er jeg ny kunde :)
Den forstår jeg ikke :o)
Ved os sætter man f.eks. 200,- ind på sin konto (ligesom man gør på mobil teleselskaber) - og der trækkes forbrug som det sker.
Det skal måske lige bemærkes at vi er fakturering, men ikke direkte et regnskabsprogram - vi laver fakturaerne og sørger for kundedatabase og varedatabase tho.