Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget sover du i gennemsnit om natten?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens Smile

Jeg var selvstændig erhvervsdrivende fra 1999 til 2003 - i den tidsperiode sov jeg Sleep måske 4-6 timer i gennemsnit hver nat.

Jeg spekulerede om forholdende MÅSKE har ændret sig - og udfordrer (oops opfordrer) jer til at fortælle hvor meget i får i søvn i gennemsnit? Hmm

Så her er lidt spørgsmål at forholde sig til...

1. Hvor meget søvn får du i gennemsnit?
  2. Syntes du at du får NOK søvn?
  3. Arbejder du 24/7? eller 7 dage i ugen? Eller som freelancer?
  4. Har du familie og ser du dem nok? (Det gjorde jeg ikke desværre).

Er der andre ting jeg ikke har tænkt på? Jeg ved ihvertfald at noget af det jeg manglede da jeg var selvstændig - var et par timer ekstra i hverdagen... Så 26 timer i døgnet ville være perfekt for mig...

Hvor meget søvn får du i gennemsnit?

• 4 timer eller mindre (2,4%)
  • 4-5 tmer (12,1%)
  • 5-6 timer (16,1%)
  • 6-7 timer (30,6%)
  • 7-8 timer (25,8%)
  • 8-?? timer (12,9%)
  • Totalt antal stemmer: 124

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 18:59

Jeg får den søvn jeg skal have. Arbejder helst ikke i weekenderne, men er fleksibel hvad det angår. Familien skal absolut plejes, ellers er det ikke værd at lave forretninger. Skal siges at i opstartsfasen og i nogen tid derefter, var der ikke ret meget andet end arbejde på programmet.

Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:06

Jeg sover 10 timer dagligt, for jeg fordi jeg skal vågne lidt tidligt op hver eneste dag. Heldigvis skal jeg starte på et andet arbejde næste uge og så  ville  nok sove 11 timer.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:08

Hej Lars,

Jeg har bemærket mange overdriver (underdriver?) med hvor lidt søvn de får. Der er vist et eller andet cool'ne over at kunne fortælle man sover ganske lidt. Hvis jeg lod min krop bestemme ville jeg nok sove 8-10 timer i døgnet - det gør jeg typisk også når jeg har en periode med meget aftenarbejde. Skal jeg tidligt op, så snakker vi 6-8 timer, fordi jeg er ret dårlig til at gå i seng :-).

Umildbart vil jeg ikke sige jeg arbejder mere end 8 timer i døgnet, da jeg betragter min virksomhed som en hobby (det at drive, udvile og tjene penge på hjemmesider).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min hjerne er mit vigtigste arbejdsredskab, så hvis jeg ikke sov nok, kunne jeg lige så godt lade være med at arbejde.

Jeg har et 37 timers job plus virksomhed ved siden af. Mit søvnbehov er 7-8 timer, og jeg prøver faktisk at lade være med at lave morgenmøder. Så sover jeg nemlig, indtil jeg er udvhvilet. Det har fået mig ind i en rytme, så jeg alligevel vågner veludhvilet kl. 7.

Det har i øvrigt også stabiliseret min søvn meget, at jeg tager en intensiv halv time på kondicyklen hver dag. Før kunne jeg ligge og tænke i timevis i sengen på udfordringer, muligheder og bekymringer. Nu ligger jeg mig i sengen, læser lidt, slukker lyset og finder ud af, hvilke postive idéer og overvejelser, jeg nu skal gøre mig - og så falder jeg pladask i søvn. Det er perfekt! (Idéerne får jeg jo så netop om dagen i stedet, fordi jeg er veludhvilet). Hvis jeg skulle få en god idé og ikke kan sove, fordi jeg udvikler på den, så har jeg altid en notatbog ved siden af sengen, som jeg så skriver idéerne i. Så behøver jeg nemlig ikke tænke yderligere på det.

Søvn er noget, jeg kune kan give mine bedste anbefalinger :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:18

Lige for tiden arbejder jeg fra 7 morgen til 17-18 tiden - og det er alt for meget. Det er højsæson lige nu og det vælter vælter vælter ind med varer som skal ligges i shoppen. Jeg har lovet mig selv at der skal ansættes en fra november - så jeg ikke får en sæson mere på denne her måde. Helt sikkert for lidt tid med børnene - og når den travle periode er ovre, har jeg faktisk også svært ved at finde mig selv nede i et lavere gear. Alt i alt temmelig uholdbart.

Jeg sover 6-7 timer om natten - og i travle perioder mindre - fordi jeg vågner tidligt og »planlægger«. Kan godt finde på så at stå op kl 4 og køre på arbejde. Det sker heldigvis ikke så tit :·)))

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:21

Uh ser godtnok ud til at der både er nogen der får rigelig med søvn og har en relativ sund? indstilling til at hjernen ikke arbejder ret godt uden søvn Og nogen har ihvertfald for lidt søvn :p

Jeg ligger tit søvnløs - selvom jeg er lønslave nu - med en idé og bare tænker og tænker...

Derefter er jeg smadret dagen efter - og desværre kan jeg ikke huske en skid af hvad jeg tænkte.. Det er uholdbart :)

Den der time på kondicyklen lyder som en god idé... :)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:23

Jeg sover desværre kun 5-6 timer om natten - og lidt længere i weekenderne. Jeg arbejder for det meste fra 8 - 18, holder et par timers fri - og arbejder igen til 01-02, alt efter hvor opslugt jeg er ;-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:42

Jeg sover 8-10 timer hver dag.. Det hænger sammen med at min dag er smadret hvis jeg ikke MINDST får 8 timer.. Har jeg været meget aktiv så skal der lægges lidt til, ellers er de 8 timer fint.. Min koncentration vil blive smadret af for lidt søvn, og det ved jeg eftersom at det er sket nogle gange.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 19:50

Af alle de arbejdsopgaver jeg står overfor dagligt kræver det ekstra søvn at overkomme de "kedelige". Når det bare "spiller" er det kick nok til at sparke søvn af pinden.

I det lange løb skal jeg dog helst have mine 7-8 timer.

Dennis

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)