Hej Aminoer - og godt nytår. Jeg står med et spørgsmål omkring en større ordre en kunde muligvis lægger hos mig. Jeg handler med fysiske varer, så der er selvfølgelig tale om at jeg skal indkøbe og betale disse varer for at kunne sælge dem. Hvad vil i gøre for at sikre jer imod et større tab hvis kunden hopper fra ? - Naturligvis skriftlig ordreindgåelse fra afgivende firma Men er det nok ? - det er et firma jeg har fuld tillid til, og med fin økonomi. Jeg ville allerhelst lave 2 tilbud til dem.. Et der fordrer f.eks. 30% aconto - mod en bedre pris - og et hvor rabatten ikke er på samme niveau - men hvor jeg så bærer en større risiko selv. Hvis man i B2B har en skriftlig aftale, er der vel ikke så meget at rafle om eller ? Håber på gode råd fra de store ressourcer jeg ved der er herinde. M.v.h. Kim V |
Hej,
Jeg forstår din bekymring, da man er meget sårbar i starten.. Hvis du er usikker på om du får dine penge, ville jeg forklare dem situationen og bede om at der bliver lavet en bank-garanti, som du kan tilbyde at betale for..
Omvendt, hvis de har en god økonomi mv. er der vel ingen grund til bekymring ?