Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betydningen af produktfotos for webshops

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webshop-ejere

Vi har efterhånden mange gange diskuteret pruduktfotos, deres betydning og ikke mindst (horible Smile) priser her på Amino.

For interesserede er der rigtig meget god information i nedenstående links:

http://www.smashingmagazine.com/2010/08/24/improve-your-e-commerce-design-with-brilliant-product-photos/

http://www.smashingmagazine.com/2010/06/25/how-to-use-photos-to-sell-more-online/

Hvis nogen kender til undersøgelser omkring betydningen af gode produktfotos, vil jeg meget gerne høre.

Jeg havde en lang snak om emnet med Maria fra ZuiZui efter en Amino-tråd om manglende produktfotos af børnetøj. Lidt research fra hendes side gav dog ingen resultater i Danmark.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 19:13

Hej Carsten

Sidstnævnte artikel er da intet mindre end et fantastisk for os i visualiserings-branchen. Den kommer ligepræcis omkring alle de ting, som man gerne vil forklare på de 30 sekunder man typisk har til at forklare sin vare :-)

Mange tak for henvisningen

Venlig Hilsen

Allan

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 21:35

Det er et par rigtig gode artikler med nogle fantastisk flotte eksempler på fotos og webdesign + fotos.

Der er mange gode forholdsregler at kende - og interessant at læse at der ikke er nogle endegyldige regler - men at opgaver kan løses på forskellige måder - dog stadig med bevidste valg.

Flot eksempel med Harry Winston hvor font og smykker væves ind i hinanden på siden.

Fint at læse at helt hvide baggrunde opnåes ved fritlægning i PhotoShop.

Jeg har prøvet at opnå helt hvide baggrunde ved at sætte exposure op eller justere hvidpunkt i PS - men ofte med det resultat at objekterne udvaskes / overblændes.

Tak for at dele de gode artikler.

Bo

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)