Vi har oprettet en FB gruppe hvor formålet er at klappe ryg når det går godt, og græde ud når det går knap så godt.
Vi håber på at gruppen bliver en succes, og at vi får en masse gode, spændende og sjove historier ind.
Gruppen hedder "Succes og Fiasko i salg og markedsføring" og kan altså findes på www.facebook.com
Når du vælge en hosted
CRM løsning sparer du samtidig dig selv for alle bekymringerne
omkring back up af dine værdifulde kunde data.
En Hosted
CRM løsning er tilgængelig fra alle enheder med en
internetforbindelse f.eks. din computer eller mobil telefon. Det betyder
at du kan bruge systemet uanset hvor du befinder dig - sålænge du har
adgang til internettet.
En anden stor fordel ved at bruge et hosted
CRM system er at du kan dele dine data på tværs af organisationen.
Du har altså mulighed for at indtaste oplysninger om en bestemt kunde og
sende en notifikation til en kollega om at der er foretaget en handling
på kunden.
Hosting
af et CRM system kræver meget af udbyderen. Derfor er det vigtigt
at du finder den rigtige hosting udbyder til dit CRM. Noget af det du
skal kigge på er oppetider på serveren samt hvor hyppigt der bliver
foretaget backup af den data der ligger på serveren. Alt dette kan og
skal en hosting udbyder kunne svare på.
Findes der en genvej til et øget salg eller er det bare hårdt arbejde når man er en mindre virksomhed?
Der er ingen vej udenom alle opkaldene til de mange potentielle kunder, som ikke kan leve uden dit produkt. Lige så hårdt, opslidende og demoraliserende opsøgende salg kan være. Lige så fantastisk bekræftende kan det være at når kunden siger - ja tak!
Et bud på hvordan genvejen til et øget salg kan findes, er måden hvorpå du arbejder med dine kunder. Går du struktureret til værks, eller vælger du en lidt mere tilfældig tilgang til dit salg?
Struktur er nøgleordet til at frigøre din tid og overskueliggøre salgsarbejdet. Strukturen kan skabes ved at bruge et CRM system. Her kan du blandt andet kan få hjælp til:
- Finde nye potentielle kunder
- Segmentere potentielle kunder efter geografi, branche, selskabsform mv.
- Hente information om et igangværende salg (aftaler, møder, tilbud mv)
- Oprette nye kunder / salgsleads
- Hente salgsstatistikker fordelt på enten kunder eller en periode
- Dele information på tværs af en organisation
Når alt informationen er struktureret, kan du nemt hente de oplysninger ud, du skal bruge - når du skal bruge dem! . Du altid er derfor altid på toppen af tingene, når en kunde ringer. Du slår bare kunden op i systemet og kan derefter svare på alle hans spørgsmål.
Struktur i dit salgsarbejde frigør mere tid, og det gør det til en overkommelig del af din arbejdsdag.
Clickmate - et simpelt CRM system
Vi stillede spørgsmålet om hvordan man finder nye kunder i et amino forum. Der kom en del forskellige svar tilbage.
Blandt andet skriver mange at de bruger diverse former for annoncering samt SEO til at finde nye kunder.
Jeg mener ikke, at det er at finde nye kunder - det er jo kunderne der finder dig 
Derfor prøvede jeg at være lidt mere specifik og spørge lidt ind til det opsøgende salg.
Det undre mig faktisk at der ikke er flere der bruger KOB, NN markedsdata, cvr registret samt andre lignende tjenester.
Jeg tænker på om det er fordi det CRM system virksomhederne bruger ikke understøtter tjenesterne godt nok? Eller er det fordi man ikke er klar over tjenesterne eksisterer, eller måske synes man er for dyre at benytte sig af.