Genvej til et øget salg?
Posted
24-02-2010 09:06
af
Clickwork
Findes der en genvej til et øget salg eller er det bare hårdt arbejde når man er en mindre virksomhed?
Der er ingen vej udenom alle opkaldene til de mange potentielle kunder, som ikke kan leve uden dit produkt. Lige så hårdt, opslidende og demoraliserende opsøgende salg kan være. Lige så fantastisk bekræftende kan det være at når kunden siger - ja tak!
Et bud på hvordan genvejen til et øget salg kan findes, er måden hvorpå du arbejder med dine kunder. Går du struktureret til værks, eller vælger du en lidt mere tilfældig tilgang til dit salg?
Struktur er nøgleordet til at frigøre din tid og overskueliggøre salgsarbejdet. Strukturen kan skabes ved at bruge et CRM system. Her kan du blandt andet kan få hjælp til:
- Finde nye potentielle kunder
- Segmentere potentielle kunder efter geografi, branche, selskabsform mv.
- Hente information om et igangværende salg (aftaler, møder, tilbud mv)
- Oprette nye kunder / salgsleads
- Hente salgsstatistikker fordelt på enten kunder eller en periode
- Dele information på tværs af en organisation
Når alt informationen er struktureret, kan du nemt hente de oplysninger ud, du skal bruge - når du skal bruge dem! . Du altid er derfor altid på toppen af tingene, når en kunde ringer. Du slår bare kunden op i systemet og kan derefter svare på alle hans spørgsmål.
Struktur i dit salgsarbejde frigør mere tid, og det gør det til en overkommelig del af din arbejdsdag.
Clickmate - et simpelt CRM system