Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter, no more.

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg har sendt dig en PM.

Venlig hilsen

Skou

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Tusind tak for dit mod og hudløs ærlig måde at fortælle din historie på... det tager jeg hatten af for!

Samtidigt vil jeg sige, at jeg er utrolig ked af at høre, hvordan du har det lige nu. Jeg har selv været ude på lidt den samme "rejse", og det har været hårdt, men også utroligt lærerigt. Som sådan vil jeg ikke give dig nogle råd, fordi du skal selv finde dine løsninger, og har du brug for at komme ind på Filmskolen om 6 dage, ja så er det jo dit valg. Personligt vil jeg vælge at gøre noget andet, men det vil jo være mit valg! Jeg håber, at du har et godt netværk, som kan støtte dig i denne svære tid, så du med tiden kan komme ovenpå igen.

Hvis du har brug for støtte, så er du altid velkommen til at kontakte mig :-)

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
For at citere min far, når han blev bedt om at tage det med ro (da han havde fuldtidsjob og egen virksomhed ved siden af):
"Hvis jeg slapper mere af, så skider jeg sgu i bukserne".

For et par dage siden, forklarede jeg mine kunder, at jeg ikke kunne færdiggøre deres opgaver - og fandt afløsere der ville overtage dem og legede matchmaker. Derefter ryddede jeg overfladisk op på kontoret og tog hjem.
I de forgangne mange måneder har jeg boet i en sportstaske hos min kæreste i Indre by (og fra tid til anden overnattet på kontoret). Jeg pakkede sportstasken og tog ud i min egen lejlighed på Nørrebro, som jeg nu har ejet siden 2004 og stadig aldrig har følt mig hjemme i.

I køleskabet informerede en mælkekarton mig om, at jeg ikke havde været her siden før 21. april, 2007.
I resten af lejligheden informerede de tusinder af visne blade på gulvet mig om, at jeg måske burde lukke vinduerne inden jeg forlod min lejlighed i halve og hele år.
Udstyret med sorte sække gik jeg i gang med at fjerne førnævnte reminders - samt alt, jeg i de forgangne måneder havde glemt jeg ejede. Jeg er nu omkring 15 par gummisko fattigere - og det tøj jeg kunne passe da jeg var 19 - og som allerede dengang var håbløst umoderne, ligger nu nede i de 5 store overfyldte skaldespande i gården (og jeg stiller mig pretend-forarget op, side om side med mine naboer, der forsøger at klemme en lille bitte nettopose med køkkenaffald ned i spandene og siger: "Ja, det var da utroligt! I går var de helt tomme - folk har virkelig ingen pli" og "Og har du set derovre, hvor en eller anden gris bare har parkeret nogle sorte sække, med tomme sodavandsflasker midt i nattens mulm om mørke? Hvad? Ja.. dem må du vel gerne tage over i Netto og inkassere. Vedkommende vil jo åbenbart ikke besværes med det. Nej, jeg har desværre ikke tid til at hjælpe lige nu. Tag du dem bare").

Nu sidder jeg her i en alt for stor, alt for tom lejlighed, som jeg aldrig har fået taget mig sammen til hverken at møblere, eller sælge- på en stol jeg engang har klunset efter en gadefest i Nansensgade og har, i lykkesrus over at være blevet genforenet med min espressomaskine, drukket så mange caffe lattes, at jeg muligvis snart dejser om, af en form for laktoseforgiftning ...og laver ikke dagens gode - eller dårlige - gerning.

Så hvis jeg må citere min far:

Hvis jeg slapper mere af - især med henblik på min espressoindtagen - så skider jeg sgu i bukserne.

Jeg gør ikke noget aktivt, for at søge ind på Filmskolen - der i øvrigt kun tager 6 elever ind, hvert andet år. Det har jeg opgivet for længst. Jeg venter bare på, at fristen udløber - så jeg kan holde op med at vente. For dybt nede i mit indre, sidder der en stædig 5-årig og forsøger at overbevise mig om, at det aldrig er for tidligt til et julemirakel, hvor små alfer, kommer valsende ind af min hoveddør, med to færdigklippede film i hænderne og udbryder: "Hvor har du været? Vi har ledt efter dig alle vegne".

Disney fortæller mig, at det kunne ske - og hvem er jeg, til at modargumentere?

Inspirationsmæssigt er jeg i et ødeland. Allerede inden jeg havde læst det, tog jeg imod DeMibs råd og så nogle dårlige film (alle HBO's serier jeg har set til hudløshed allerede), så jeg gravede dybt ind bag Lars von Triers europa-trillogi, Kubrics og Jeunets klassikere, De 5 benspænd, samlingen af franske kunstfilm, som jeg indrømmer jeg aldrig har fået taget mig sammen til at se - sorterede igennem intellektuelle, tankeudfordrende film, og kasserede de sørgelige - helt ind forbi Woody Allen, som jeg ellers elsker og dér, allerbagerst støvet og pinlige, hentede jeg Dirty Dancing og The Bodyguard frem. Jeg har pt. set Dirty Dancing 3 gange, fordi jeg ikke kan komme på andet, jeg kan tage mig til.

Nobody puts baby in the corner.

Jeg har ikke en eneste bog, jeg kan tage mig sammen til at læse - eller genlæse, for med undtagelse af Harry Potter, som jeg helt ærligt ikke orker at læse igen (og jeg tror, at min stakkels, prøvede kæreste ville få et hjertetilfælde, hvis jeg igen skulle til at danse rundt foran ham med en Wacompen og forsøge at trylle tøjet af ham), er alle mine bøger skide inspirerende. Jeg har købt mig fattig i bøger, af forfattere der har noget på hjerte og jeg har en reel frygt for, at jeg kommer til at kaste med et eller andet, hvis min hjerne forklarer mig, at jeg må lette mig fra min klunserstol og ud og ændre verden til det bedre - og morsommere.

Så jeg sidder bare hér.

Og venter.

For 6 dage siden, ringede jeg til en psykolog og håbede at få lov til at kværne en eller andens øre af, have ondt af mig selv, lytte lidt og måske komme videre. I det psykologhus jeg havde valgt, kan jeg forstå, at det en dårlig idé, at ringe om tirsdagen. Jeg talte med en meget sød og empatisk kvinde, der efter at have talt med mig i omkring et kvarter, og stillet så mange svære spørgsmål, at jeg var ved at falde ned igennem et hul i verden, forklarede, at de mødtes hver mandag og diskuterede sagerne - og de nye - og dér besluttede hvem i huset, der ville være bedst egnet til at tage sagen.

Så nu venter jeg igen.

Jeg valgte psykologhuset udfra 2 kritierer: Virkede deres website i Safari og Firefox på Mac? (alle webdesignere herinde: Der er virkelig et nichemarked, I kan kaste jer over. Psykologer har tilsyneladende de dårligst konstruerede websites, af alle erhvervskategorier) - og udfra lokation i forhold til min kærestes lejlighed. Nu, hvor jeg sidder på Nørrebro synes jeg pludselig at der er langt derud. Jeg håber de ringer i god tid.

Min cykel er flad.

Jeg er fanget på Nørrebro. Efter en stjålen ipod og en erigeret penis klemt op mod min højre balle i linie 5A, indenfor ganske få dage for et par år siden, holdt jeg op med at tage bussen.
Da politiet i foråret mente at terrorlovgivningen, var en god undskyldning for at klaske sortklædte folk på vej ned i møntvaskeriet op af husmure og gennemrode deres lommer, mens man panisk forklarede at man ikke havde kørekort og altså ikke gik rundt med sit pas til hverdag febrilsk forsøgte at finde et mere acceptabelt, lingvistisk alternativ til sætningen "og lyder jeg helt ærligt som en tysk molotov-ekspert, din store, fede, kampklædte, overskægsbefængte, jyske sæk lort?" holdt man op med at gå på Nørrebro - og flyttede hjem til sin kæreste, udenfor terrorzonen.

Jeg hader Nørrebro.

Jeg hader at stå nede hos den lokale sharwarmamand og føle mig som en total wannabe, omgivet af supertjekkede mennesker, der hurtigt lader øjnene glide over menuen og derefter kigger op og bestiller noget, jeg ikke engang ved, hvad er.
Selv står jeg, med hele ansigtet tværet ned i den fedtede menu, fordi jeg har smidt mine briller væk og tænker: "Please, moderne mand til højre for mig, kan du ikke bare bestille noget, inden de spørger mig, hvad jeg skal have? Og kan du ikke stille dig lidt længere fra mig? Jeg har ikke været i bad i dag.. og jeg tror nok, at jeg lugter, vil du ikke - please - stille dig lidt længere væk, for jeg kan faktisk umuligt presse mig tættere op af denne her glasplade (nobody puts baby in a corner) og nu er jeg pludselig i tvivl - en durum, er det dem dér, der er rullet sammen - og hvorfor har jeg aldrig sat mig ind i hele konceptet med forskellen sharwarma og kebab - og for Guds skyld, nu håber jeg, mere end jeg nogensinde har håbet noget andet i livet, at jeg har husket at tage den børne-hårbøjle med følehornene af, som jeg tog på for sjov derhjemme, inden jeg gik herned. Vil du ikke nok lade være med at kigge på mig, mens jeg forsøger at beslutte om jeg vil have økologisk hummus, eller bulgur - og bliver jeg mon jagtet ned af Nørrebrogade af horder af Veganere og Muslimer, hvis jeg bare siger at jeg mest af alt har lyst til noget med bacon?".

Jeg hader Nørrebro.

I indre by, i de bittesmå lejligheder gider folk ikke sidde derhjemme - så ingen er hjemme længe nok, til at gå hinanden på nerverne - og når der er larm, har vi I indre by pli nok til at forstå, at det må man tage med, når man har valgt at bo i landets største by.
Men Nørrebro er det nye Østerbro og "der-er-faktisk-en-baby-her" og man kan ikke kæmpe sig ned af trappeopgangen, uden at blive mødt af titusinder af flyers for hvornår der næste gang er arbejdsdag, så vi kan få gjort noget ved de nydelige blomsterkummer udenfor, så vi alle sammen i et øjeblik kan glemme, at vi ikke er i forstæderne.

Jeg vender og drejer mig om natten, mens en ståldør i industribygningen i baggården bliver hevet op og ned, for at lade varer komme igennem. Jeg kværker min hovedpude i afmagt, kl. 7 om morgenen, når det litauiske par ovenpå, får besøg af deres børnebørn, og lader dem løbe skrigende rundt, iført store støvler - og lege med en basketball i lejligheden. Et par timer senere, når naboen begynder at varme sin stemme op, mens han plimrer med sin guitar er jeg klar til at begå mord og bruger resten af dagen på at gå rundt med høretelefoner på i lejligheden og mumle "Hold nu kæft, hold nu bare kæft", til de idioter der fører samtaler i trappeopgangen, så lejligheden summer af stemmer.

Alt dette, imens jeg konstant kigger på uret, for at finde ud af om underboen mon kommer op og klager igen, hvis jeg tænder min ultra lydsvage opvaskemaskine, efter kl. 21 - og går i faste ruter i lejligheden - på bare fødder, hvilket jeg hader - for at undgå de brædder, der knirker når man lægger vægt på dem. For Gud forbyde, at mit gulv knirker og vækker ægteparret, der sover igennem den borede knallert, der i de sidste 4 timer har cirklet rundt om vores blok. De har brug for deres nattesøvn, for i morgen skal de jo igen op inden fanden får sko på og høre Bryan Adams Medley, mens de istandsætter deres køkken, med hammere og rundsave, for deres nyfundne friværdi.

Jeg hader min lejlighed.

Jeg hader, at jeg i tidernes morgen mente at det var en god idé, at bygge et badeværelse der nu giver mig en æstetisk lussing, hver gang jeg kigger på det. Jeg hader, at jeg i et milisekund mente at den bruser jeg har valgt, ville være smart. Jeg hader at stå dér - med verdens største joke af et vandpres, klemt op i hjørnet af brusenichen, for at få de få dråber vand der dovent drypper i slowmotion ned mod mig, til at ramme strategisk udvalgte steder på min krop. Jeg hader, at jeg skal stå dér, presset op i hjørnet i mindst 2 timer, hvis jeg også gerne vil have mit hår vådt - og Gud forbyde det - også vil have sæben af både krop og hår. For helt ærligt. Nobody puts baby in the corner.
Jeg hader, at jeg minimum 10 gange, mens jeg står der, enten slår foden ind i, eller river anklen, på den kasse, som vvs-manden uden mit samtykkede byggede i hjørnet af brusekabinen, for at tilslutte toilettet nedfaldsstammen.
Jeg hader, at idioten byggede den i træ og bare smækkede nogle fliser ovenpå. Jeg hader manden for, ikke at regne ud, at en kasse PLACERET MIDT I EN BRUSEKABINE bliver våd på daglig basis og at træet udvider sig, rådner og lader alt mit badevand suse ned i underboens køkken - og helt ærligt - jeg behøver ikke flere problemer med dem, end jeg har i forvejen.
Jeg hader, at de kom ud og brækkede hele lortet op og byggede det op igen - blot for at lade det ske igen en måned efter.
Jeg hader, at have dem rendende i tide og utide - og jeg hader, at den bedste løsning pt., er at sætte gaffatape i alle flisesamlinger i brusenichen.
Jeg hader, at de overtalte mig til at vælge et hængetoilet, men glemte at fortælle at et hængetoilet ikke hænger på væggen - men på en kasse, man bygger udfra væggen. Jeg hader, at jeg på daværende tidspunkt ikke spurgte hvad fordelen ved et hængetoilet, så egentlig var. Jeg hader, at genierne valgte at bygge den kasse i træ - og igen, ikke regnede ud, at en trækasse, der er placeret halvanden centimeter fra en ubeskyttet bruseniche bliver våd, på daglig basis. Jeg hader at træet har udvidet sig og er bulet og ujævnt. Jeg hader, at der er så meget kalk i vandet herude, at de mørkegrå fliser er misfarvede og ligner en batik-t-shirt fra halvfjerdserne.
Jeg hader, at toilettet af uvisse årsager, ikke skyller så kraftigt mere, som det gjorde engang, så jeg er nødt til at tage tilløb, og brage hele min kropsvægt ind i knappen på væggen, for at trykke den nok i bund til, at en deciliter vand kan tage sig sammen til at pøse ned i kummen. Jeg hader, at jeg er nødt til at stå under bruseren i 20 minutter med en spand, for at fylde den nok op til, at bruge den til at skylle ud i toilettet. Jeg hader, at elektrikeren "lige var nødt til at finde på noget andet", da lyset skulle sluttes til, fordi de gamle ledninger i væggen var så porøse, at han ikke turde sætte dem til der.
Jeg hader, at jeg nu bader i selskab med en standerlampe, som jeg er nødt til at slutte til ude på gangen og dermed ikke kan have både lys og lukket dør på badeværelset på samme tid.

Jeg hader, at jeg så gerne vil sælge denne andelslejlihed, men er nødt til at slå armen ud og vise badeværelset frem til en potentiel køber og sige: "Ja, og som du kan se i papirene kommer der lige en kvart million oveni prisen, på grund af denne lille perle"

Men i det mindste er jeg igen begyndt at hade andre mennesker og ikke blot mig selv.
Jeg håber, at det er fremskridt - om ikke andet, har jeg da i hvert fald lyst til at skrive.

5 dage tilbage.

I'll keep you all posted, from the corner.
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Synd jeg ikke har et gæsteværelse, så var du på vej til lange gåture og samtaler i Skagen. (Kan du ikke bo i telt? =P)

Prøv at se hvad du skal i morgen - og tirsdag, onsdag, torsdag og hver dag i et stykke tid fremover:

F Tag med S-tog F (se køreplan) fra Nørrebro st mod Hellerup st (S-tog) til Hellerup st (S-tog). Afg. 09:18 30.10.07      
Ankomst Hellerup st (S-tog) Ank. 09:23 30.10.07  
Til fods Gå fra Hellerup st (S-tog) til Hellerup st.
Det tager ca. 4 min. at gå dertil. (Se på kort)
  30.10.07      
ØR  2034 Tag med ØR 2034 (se køreplan) fra Hellerup st mod København H til Ørestad st. Afg. 09:28 30.10.07 2    
Ankomst Ørestad st Ank. 09:49 30.10.07 1
Til fods Gå fra Ørestad st til Ørestad st. (bus).
Det tager ca. 2 min. at gå dertil. (Se på kort)
  30.10.07      
Bus   32 Tag med Bus 32 (se køreplan) fra Ørestad st. (bus) mod Dragør Stationsplads til Kongelunden. Afg. 09:51 30.10.07      
Ankomst Kongelunden

Selvom du hader - ikke bare busser, men alting lige nu - en sund og rensende vrede som jeg læser det - der nok skal få dig ned og op igen - så vil jeg virkelig ønske at du vil tage denne lille tur. Når du ankommer til Kongelunden vælger du den højre side af skoven, går ned for enden og til højre lige før skoven slutter - der vokser en række kejserpopler, som måske har blade på endnu - så kan du nyde lyden af bladenes raslen - eller måske har de ingen blade, så må du nyde synet af de sølvagtige stammer der står som silhuetter ud mod vandet.

Tag en termokande med varm kakao med og en pakke kiks - og kleenex. Og kig dig rundt i skoven, gå ned til vandet, se om du kan finde søen i skoven på den anden side af den vej bussen stopper på - der er så smukt - ikke mange mennesker og faktisk næsten vild natur, som ikke så mange kender længere.

Der er ikke så meget andet at gøre end vente - det er hårdt og sejt, men i det mindste kan du bruge tiden til at udforske den pragtfulde natur der ligger lige udenfor byen :)

Tænker på dig

Mette

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lone

Endnu engang beviser du for os, at du har en fantastisk evne til at fange os med dine ord.

Jeg har desværre ikke den samme evne, desværre, fordi jeg ville utrolig gerne skrive en masse trøstende ord, og gode råd..men det er jo kun dig der kan få dig ud af denne onde hade cirkel du er havnet i.

Om det så er skovtur, tudetur eller noget helt 3. der virker for dig, så skal du nok finde ud igen, det er jeg sikker på.Smile

Jeg har selv været der, og det tog rigtig lang tid for mig, og kostede mange tåre, venskaber og rutsjeture....men sikke en gave det også har været, selv om det er meget meget svært at se når man bare sidder der og ikke kan andet, men det åbne nyre døre for nye ting og nye mennesker kommer ind i ens liv.

Lige pludeselig er det nogle andre værdier der bliver vigtige.

Jeg håber for dig at har du fået lukket al galden ud, og badeværelse er et rigtig godt offerSmile

nobody else but baby puts baby in the corner...!!

Mange positive og lyse tanker

Malene

 

Ps. et lille tosset råd, men det virker...Forstil dig at nogen har puttet et bånd ind i dit hoved, med alle disse negative selvdestruktive tanker du har. Når det begynder at spille, så tryk på knappen mellem dine øjne og sig, jeg gider ikke lytte til det, og forestil dig du har en eject knap der spytter båndet ud, smid det væk og fortæl dig selv hvor fantastisk du er, at du har magten over dine tanker...hvis du har svært ved det så tving dig selv til at grine af hvor latterligt det er...så fik du da i det mindste et godt grin...Big Smile 

 

 

 

 

 

 

Messearrangør Søby Promotion

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Hehe, kan genkende en del af mig selv i de ting du skriver. Det der med, at være bitter, sur og tvær på alt og alle. At man hader forskellige ting, som man i de fleste tilfælde ville trække på skulderen af.

Sjovt nok, er din trang til at skrive noget jeg også genkender. Jeg har skrevet de bedste og mest ærlige tekster, når jeg har været sur og bitter. Gennemgående utilfreds med en masse ting.

Jeg syns dog, at du bør indse hvilke steder du skal hen i livet. Hvorfor har du egentlig alle de kunder, som du ikke er en skid glad for? Og som ikke er en skid glade for den selvopopfrelse som du stiller frem? Hvorfor så gøre det?

Selvom det lyder mere hippie-agtigt end en spirituel rejse til Goa og med go' kontakt til de lokale LSD guru'er og deres hjemmelavet mudder-sprut, så syns jeg faktisk at du skal vælge TIL og vælge FRA.

Her er mine råd, som du evt. bare kan printe ud og tørre røv med, eller tænke lidt over:

*Hvorfor ikke skrue ned for din kundetilgang og VÆLGE hvem DU vil arbejde med, fremfor at vælge projekter som ikke siger dig en skid. Jeg har da selv fravalgt kunder, og det er der ingen skam i.
Hvis du er økonomisk afhængig af dit firma pga. forbrug m.m., så løs det! Du kan jo alligevel ikke lide dit lorte designer badeværelse.
Dit firma kommer ikke og støtter dig, krammer dig, når du ligger og græder og er trist vel?  

*Spis sundt. Basta. Jeg har engang interviewet Dr. Mehmet Oz, som sagde at man kunne se dramatiske forandringer i ens velvære og følelse med sig selv, baseret på mad, efter blot 3-4 uger. Dette er svar nok til mig. Han har været i Oprah Winfrey for fanden ... han MÅ vide hvad han taler om haha. Overvej dét!

*Ta' ikke nye kunder ind og sæt Auto-svar på din outlook. Du er på orlov de næste 2 måneder. Få færdiggjort dine opgaver, så du selv kan være stolt af dit resultat. Så er det ikke hjernedødt rutinearbejde, som det lyder til at være.

*Sex giver overskud. Og så er det sjovt ;-)

*Ta' en fridag ... og drik dig stiv. Jeg tog på et tidspunkt en dejlig onsdag for mig selv, hoppede ind på Statens Museum for kunst, ned på deres cafe og købte en kage og en flaske hvidvin. Hyggede mig sgu ganske glimrende + at de har en skide god udsigt dernede! Og dine tanker får lidt mere frit løb.... lad det dog ikke blive en vane ;)

*Sidst men ikke mindst - vær glad for, at du har din kæreste. Jeg tror, at dit humør ville rive de fleste mennesker over og holde sig fra dig, og det vil du nok ikke have i længden. Jeg syns, det er en god idé, at du får snakket ud hos nogle mennesker og sætter farten ned på dit liv.

Nu får du ikke mere gøgl fra min side - brug det hvis du vil, det er ment positivt.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 Holy crap Lone! Har først lige fået læst dine indlæg og var inde og kigge på offwhite.dk. KANON arbejde, selv er jeg, til min

store ærgelse, dårligt istand til at sætte en streg midt på et stykke A3  uden at tegne uden for papiret og ende med at ramme mig

selv i øjet med blyanten. Jeg har tit tænkt på hvad jeg ville gøre hvis jeg VIRKELIGT kom ned med nakken (har været tæt på

et par gange syntes jeg) og jeg (uden af vide det med sikkerhed, sådan er det bare...) tror jeg vil ta' min bil og køre

sydpå. Ingen destination, bare køre... Stoppe på en tank, købe lidt at spise, køre videre... finde en ganske lille bitte by i Spanien ell.

Italien og leje et værelse.. bare leve, "no strings attached". Jeg er sikker på at jeg efter nogle uger, måske måneder får energien tilbage,

til at VENDE TILBAGE.  

Naja - sådan ville jeg gøre - se om du kan finde noget der får dig væk fra dagligdagen og ligegyldigheden og afmagten....

 

ønsker dig alt held  / Lars 

it-arbejde.dk - specialister i middleware og server-side softwareudvikling, J2EE konsulent og Django.

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Velkommen til 2008.

Hvis jeg gik ind for nytårsforsæt ville et af dem helt sikkert være, at skrive til jer oftere og holde jer opdaterede. Jeg har skrevet til jer, adskillige gange i løbet af de sidste 2 måneder, for at fortælle om situationen som den udfoldede sig, men hver gang har jeg givet op inden det blev tid til at trykke på "send".
At forstå, forklare og dokumentere perioden har vist sig at være ganske uoverskuelig og hver gang jeg har skrevet, har det været med et nyt udgangspunkt. "Det går bedre, det går dårligere, det er gået i stå, jeg hader de her mennesker, hvorfor er der ingen der forstår mig, hvorfor forstår jeg ikke mig selv, hvorfor vil jeg ikke noget, hvorfor kan jeg ikke noget, jeg hader mig selv, jeg har tilgivet de føromtalte mennesker, jeg har tilgivet mig selv, jeg har lyst til at male, jeg har ikke lyst til noget, jeg kan ingenting, jeg har ondt i maven, jeg griner mere, jeg forstår ingenting".

Jeg forstår ingenting.

Men jeg vil forsøge at trykke Send noget oftere.

Jeg fejrer ikke Nytår. Jeg orker ikke hatte, glimmer, stilethæle, fjerboa, Margrethe, roastbeef, raketter, bordbomber, brudte nytårsfortsæt, sprængte postkasser, tinnitus, rådhuspladsen, serpentiner, sorte kjoler, fulde mennesker, parmiddage, palietter, grædende piger med mascara på kinderne, besvimelser af fuldskab, hylende hunde, hylende børn, ting i øjet eller 8 timer på skadestuen.
Da jeg, inden jeg fyldte 20 år, havde været hele listen igennem (og skadestuen var langt fra den værste aften), besluttede jeg mig for, at jeg for sidste gang havde skruet nogen former forventninger op til årets sidste aften og har siden da, blot været hjemme og hygget mig.

For præcis 2 år siden, var min kæreste i byen, mens jeg - som sædvanlig - blot havde tullet rundt derhjemme og nydt at jeg dagen efter, ville være det eneste menneske i indre by, der kunne overleve dagen derpå uden kodimagnyler.
Da klokken slog midnat, hoppede jeg for sjov ned fra toiletkummen og ind i det nye år.

Universet kan tilsyneladende ikke tage en joke - især ikke lokumsjokes - og i 2006 skyllede mit liv ud i toilettet.

Præcis et år senere, var min kæreste og jeg på vej ud af døren i min lejlighed på Nørrebro, for at se fyrværkeriet fra gaden. Han spurgte mig i farten om jeg havde nøglerne med, og jeg reagerede med det indre raseri, jeg havde fundet frem i årets løb og svarede: "Selvfølgelig har jeg nøglerne med, hvad fanden regner du med, din idiot".
Vi tilbragte de næste 2 timer i frostgrader, med at vente på en låsesmed.

I 2007 smækkede jeg de fleste åbne døre jeg kom i nærheden af, med samme fornærmelser og kraft.

I år tog jeg ingen chancer, og da København for alvor begyndte at gøre væsen af sig, udenfor vinduerne, stak jeg hånden udenfor dynen og satte storfilmen på pause, hvorefter jeg rullede over til min halvsovende kæreste, gav ham et kys, et klem og ønskede ham Godt Nytår.

Jeg håber at universet lyttede.
Og så kan det godt være, at jeg går glip af nogle ting i 2008, mens jeg døsigt har sat tingene på pause - men i det mindste har jeg det rart, varmt og hyggeligt - og har min kæreste ved min side.


Da Nytårsaften rullede sagte igennem mit liv, havde jeg allerede taget forskud på de afslappede glæder og havde i årets sidste måneder bevæget mig igennem tilværelsen i en døs.
Det eneste positive jeg kan sige om, at have været ved at arbejde mig selv ihjel er at jeg har tjent nok penge til at holde fri i en periode der er lang nok til at kede mig selv ihjel. Jeg arbejder aktivt på det.
Jeg laver ikke dagens gode gerning - og kun sjældent den dårlige.

I går læste jeg en essay, skrevet af en kvinde på 45, hvis verden krakelerede da hun så et billede af sig selv som 24 årig, hvor mulighederne lå åbne for hende. Hun følte at hun havde misforvaltet de forgangne år og var forfærdet ved påmindelsen om alle de drømme hun havde dengang og ikke havde ført ud i livet.
Jeg kunne nikke genkendende til situationen, men hvad gør man, når man synes man er nået til enden af vejen, men kun har en alder, hvor hun følte at hun startede? Når der ingen drømme er?
Jeg er 26 år gammel og jeg synes at min karriere - og i særdeleshed min lyst til en karriere - har toppet.
Jeg har ikke lyst til at tegne mere. Jeg har ikke lyst til at lave web. Jeg har ikke lyst til at have en chef. Jeg har ikke lyst til at lære noget nyt. Jeg har ikke lyst til at downsize, upgrade eller udlicitere.

Hvad gør man så?

Jeg har haft svært ved at acceptere, at jeg ikke laver noget overhovedet - men jeg har endnu sværere ved at acceptere, at jeg ikke har _lyst_ til at lave noget.
Jeg havde - muligvis lidt naivt - men også inspireret af de historier der er blevet fortalt i denne tråd og andre steder, troet at jeg hvis jeg blot slappede af i en periode, og søgte hjælp, ville jeg finde lysten igen. Til et eller andet. Jeg skal indrømme at den totale mangel på inspiration og udeblivelse af gejst er kommet bag på mig.
Jeg er rædselsslagen ved tanken om, at skulle tvinge mig selv igang igen, når jeg ved at selv de mindste former for pres skubber mig udover kanten. Jeg ville losse mig selv i røven, hvis det ikke var fordi jeg var så skrækslagen for smerten derved.

Så hvad gør man, når man ikke har lyst til noget og ikke kan presses til noget?

Nytårsaften bad jeg universet om lidt mere tid under dynen. Et stille år - muligvis forkølet og sløj - men med armen om min kæreste og fingeren på pauseknappen, mens verden brager udenfor vinduerne.

- Og nu flytter jeg fingeren fra "pause" til "send" og håber at nogen lytter.
Hvem ved.
Måske finder jeg lysten til knaldperler, champagne og dansesko til næste år.

"Send".
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

  Godt at høre fra dig igen Lone Big Smile.

Jeg tror at du bare skal gøre det som du netop er i gang med nu - slappe af og lade verdenen rase af omkring dig for en stund.

Jeg kender andre som har haft en tilsvarende tur og er røget ned med alvorlig stress og/eller depression. Tag det roligt og lad tingene flyde i den tid det kræver. Hvis du går og er bekymret for om du kommer til at sidde som 45 årig og syntes du har spildt dit liv, så bliver du bare endnu mere stresset. Det vil jo heller ikke være sjovt at sidde som 45 årig lam i den ene side efter en hjerneblødning eller tilsvarende, og ærgre sig over at man ikke lige tog og slappede dengang hvor man virkelig havde brug for det, vel?

Det at det er svært at acceptere ikke at lave noget overhovedet kan jeg godt følge dig i. Men se det fra et andet perspektiv: Du holder en velfortjent ferie. Du er i fuld gang med ikke at lave noget - og derved jo laver noget. På et eller andet tidspunkt skal din kreativitet nok komme igen, men om det er om nogle uger eller om der går flere år er ikke til at sige. Det er det farlige ved stress og udbrændthed når man netop er et kreativt menneske. Kreativitet er drevet af overskud og fantasi. Uden mentalt overskud, så forsvinder det kreative "drive". Det ville være lidt anderledes hvis du f.eks. arbejdede på en fabrik og pakkede papkasser hele dagen. Det ville du kunne gøre selvom du ikke havde et mentalt overskud - forudsat at du altså havde overskud nok til at komme ud af sengen og dukke op på arbejdet. Men hvis man arbejder med det kreative, så er man altså lige så effektiv som en slatten kiwi, når overskuddet er forsvundet.

Så tag det roligt og brug tid på hvad der nu engang skulle falde dig ind af spontane ting. Det kunne være at denne "time-out" pludselig åbnede dørene til nogle interesser som du aldrig før har haft. Du skal ihvertfald passe på med at presse dig selv til noget - det er trods alt grunden til at du er endt med tommelfingeren på pauseknappen.

De bedste hilsner
/Jesper


Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere sikkerhedsrepræsentant og "uddannet stressbuster" kan jeg kun give Jesper ret. Du har lidt af stress - omend en meget sofistikeret form for stress - og lider nu af efterveerne: sorg, depression, ugidelighed, angst, rastløshed eller hvad, du nu føler. Det er ganske naturligt ikke at føle sig oplagt. Det er kroppens eget forsvar, der går i gang, umiddelbart før stressen får den sidste og terminale overhånd.

Stress kureres kun på én måde: slap af! Hverdagsstress kan kureres på en uges tid, hvis man ellers er god til at pleje sig selv. Langtidsstress tager længere tid. Meget længere tid.

Det vigtige er at bruge tiden på de ting, der er rare for én selv. Du må ikke bruge tid på at tænke på den tabte karriere, de ting, du fortryder og andre øv-ting, som har været medvirkende faktorer til din situation. Lægens råd: Køb noget is, læg dig i sengen og tag nogle hjernedøde TV-serier med ind på den bærbare - og: SLAP AF!

Når du om forhåbentlig kort tid begynder at føle, at rastløsheden baseres i, at du gerne vil igang igen, så vent yderligere lidt tid. Det betyder nemlig ikke, at du er klar, men at din hjerne er igang med at bearbejde din stress. Først, når du uden at tænke over det, "kommer til" at lave et projekt, tegne en tegning, eller andet, der før har givet dig tilfredshed, og du kan mærke din mave summe af iver og arbejdsglæde - så er du klar! Og tro mig. Den tid kommer!

Jeg håber, at du kommer forbi din personlige krise med et meget klogere sind. Og måske er det en idé, næste gang du ikke kan lade være med at arbejde, at alliere dig med en partner. Det er nemlig altid nemmere at se verden udefra, når man kan spejle sig i en anden, man har tillid til.

God vind! Vi ses!

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)