Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter, no more.

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

  Lone, jeg vil ikke være bleg for at indrømme at dit indlæg gav mig tåre i øjnene - og der skal en hel del til, hvis du spørger min kone og mine nære venner.

Jeg kender selv situationen til del, men nåede at ændre mit liv inden det nåede så vidt. Dengang var MediaMouse i opstartsfasen og jeg var fastansat i en anden virksomhed. Jeg sad som teamleder og arbejdede ihvertfald 40 timer om ugen. MediaMouse var nået til et niveau hvor det krævede 5-6 timer af mig hver eneste dag - også i weekenderne..2 måneder før jeg traf valget og lagde min opsigelse, var virksomheden midt i en stor flytning til nye lokaler.Jeg stod med ansvaret for den tekniske del og derved også ansvaret for at det hele spillede mandag morgen. Men midt i alt dette så eksploderede MediaMouse's vækst imellem hænderne på mig. Jeg følte at jeg stod med et ben i hver vogn i en bjergrutchebane og nu gik det bare ned af bakke for fuld smadder og nede for enden kunne jeg se at sporene gik i hver sin retning. Det var rigtig grimt.
Jeg er ikke typen der normalt "tænder af" eller lignende, men hvis jeg virkelig bliver presset så sker det - og der er rigtig grimt.

Jeg kan huske at jeg søndag sen aften, efter flytningen, står sammen med nogle af mine daværende kolleger nede i virksomhedens serverrum. Vi får en øl og er i det hele taget godt tilfredse med resulatet og det at ALT virkede som det skulle. Men det havde også krævet sved og tåre i 3 uger op til. Lige som jeg beslutter mig for at nu vil jeg gå hjem og se noget til min kone og i det hele taget flade ud, så er det chefen kommer ind og spørger om vi er færdige. Jeg svarer med en vis stolthed at ja vi er færdige og det hele spiller. Derefter går jeg ud af rummet - og når lige at høre ham råbe efter mig at gulvet trænger til at blive vasket..... Så kan jeg ikke huske andet end at jeg besluttede mig for at det nok ville være en god ide at jeg gik videre. Jeg var så rasende at jeg kan huske at alt rystede på mig af adrennalin og jeg var nippet til at kaste op. Derefter har jeg et sort hul i min hukommelse som varer indtil jeg kører i min bil ude på E47. Den aften traf jeg beslutningen om at nu måtte det stoppe. Jeg kunne ikke mere - jeg var slidt i smadder. Mentalt set hængte jeg ikke sammen mere. Normalt ville jeg have grint af sådan en kommentar og givet ham igen af samme skufffe - men lige den dag kunne det være endt helt anderledes. Min kone havde rigtig længe prøvet at overbevise mig om at jeg nok måtte træffe et valg, da jeg ikke ville kunne holde til det i længden. Men jeg forstod først hvad hun sagde alt for sent. Jeg gav det endda en change igen, men allerede da jeg dukkede op mandag kunne jeg mærke at det var slut. Min "eksplotion" dagen før været prikken over i'et. Alle mine følelser og glæder for stedet var væk. Så derfor sagde jeg op, jeg fortalte min chef at jeg ikke kunne køre to jobs på en gang længere og jeg var nødttil at følge mit hjerte. Sjovt nok så sagde han så at han faktisk havde gået og ventet på hvornår jeg ville sige op, for han havde længe kunne se på mig at den var gal. Men det var omvendt også det som der skulle til, for det var allerede på det tidspunkt fuldstændig urealistisk at jeg kunne kører to jobs parrallelt hvor begge krævede mere end de klassiske 37 timer om ugen.

Så jeg kender din situation. Den er sindsyg farlig, da jeg vil vove at påstå at den ligefrem kan "om-programmere" ens personlighed permanent. Jeg kan godt mærke at jeg stadig har noget efterslæb fra den gang som viser sig på de mærkeligste tidspunkter: F.eks. en kold lasange på en restaurant. Tidligere ville jeg oven i købet have været ærgelig inden i, imens jeg så havde tygget min kolde lasange i mig i stilhed. Men i dag er det sådan noget som virkelig gør mig gal og får mig til at reagere på en måde som jeg aldrig havde turdet før. Det er endda så galt nogen gang at min kone må stoppe mig for ikke at lave alt for stor en scene. Så det er stadig et problem jeg kæmper med - jeg er blevet bedre til at styre det og holde det inde i mig, men jeg har det stadig siddende i mig...

Jeg kan ikke beskrive hvor meget respekt jeg har for dit indlæg og jeg håber at du finder ned på jorden igen i hel stand.

De bedste hilsener
/Jesper

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lone

Ingen tårer dennegang til dig, for du har fået mange tårevædende respons på medlidenhed fra mange skribenter..

Har du egentligt tænk på, hvad der gik galt, og er det ikke det historien drejer sig om??

Jeg startede selv op fra ingenting for 26 år siden og det vanskelige er at give lidt ansvar videre til en god medarbejder.

Har du påtaget dig dine opgaver HELT alene ??

Har du haft svært ved at sige NEJ til opgaver??

Har du haft ansatte til at hjælpe dig??

Du bør IKKE give op, men søge hjælp her på Amino og mange kan nok genkende dit mønster som hårdarbejdende iværksætter som bruger alle sine timer på opgaverne og som altid vil være perfekt, og det er også fint nok, men slider dig istykker meget hurtigt.

Geeked

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

AV- den sved.
Jeg vil stemme i koret af konstruktive og indlevende svar og fortælle dig, lidt om min oplevelse af dig i løbet af den tid, hvor du har haft det rigtig skidt.

Her på Amino har jeg oplevet dig som et levende og interessant menneske. Du har ikke lagt skjul på dit temprement, og jeg har da også ind imellem undret mig over, at du har kunnet tåle den attitude. Men det har ikke været muligt for mig at gennemskue, at du var syg af stress - hvilket du helt tydeligt har været i ret lang tid.

Jeg har forsøgt at blive din kunde.
Jeg ved ikke, om du kan huske det, men jeg forsøgte at overtale dig til at påtage dig en lille opgave.
Jeg ville vildt gerne have dig til at tage den, fordi jeg i den grad respekterer dine flotte referencer.
Du afslog - du forklarede mig, at du havde alt for meget i ordrebogen og alt for svært ved at sige nej.
Jeg forsøgte vist at presse en enkelt gang til, men blev mødt af endnu et klart og utvetydigt afslag.

Men der flød ingen vrede ud over mig - ikke så vidt jeg opfattede i hvert fald.
Du håndterede afslaget kort, klart og professinelt, og det havde jeg faktisk respekt for.
Jeg kan faktisk ikke engang huske, hvad det var for en opgave, og hvordan jeg fik den løst, men jeg har bevaret respekten for dig, og efter dit indlæg er jeg rigtig glad for, at jeg ikke blev til et søm i din kiste.

I min bevidsthed fremstår du som et dejligt menneske, som er givende overfor dine omgivelser.

Jeg føler mig sikker på, at du nok skal finde vej ind i livet igen. Du er nået til den første fase, "Erkendelsen af problemet". Du er trådt ud på den ukendte tynde is, og måske brister den et par gange, før du er i land på den anden side. Men jeg er overbevist om, at du har det, der skal til for at nå derover.

Jeg har så sent som i dag hørt en betragtning over det at arbejde under stress. Det kan man godt gøre i en tid, men det kræver, at man restituerer i lige så lang tid bagefter. Så hvis du har arbejdet under konstant stress siden du var 17, så har du en del frihed til gode. Den må du i gang med at høste nu.

God vind fremad - og forlad os endelig ikke her på amino.
Vi kan ikke rigtig undvære det kryderi, du giver.

mvh Hans

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej hvor er det vildt at læse dit indlæg.. det er bare slet ikke den opfattelse jeg har fået af dig, efter at have fulgt dine indlæg her på amino.

Du er helt vildt velformuleret og dine indlæg plejer altid at bringe smil på læben.. Du er nok den eneste her inde hvis indlæg jeg har overvejet at abonnere på,selv om vi ikke kender hinanden,  fordi du skriver så underholdende, intelligent og spændende læsning. Jeg er overrasket over at læse, at det går dig så skidt i øjeblikket - for du virker altid frisk, positiv og overskuds-agtig..

Når nu du er så dygtig til at tegne og skrive, kunne du jo tage et halvt år fri, hvis du kan finde ud af det økonomiske imens, og skrive en bog med illustrationer til? Eller noget lignende, hvor du kan lægge det fra dig når du vil, og fordybe dig når du har lyst..

Må jeg spørge hvilken uddannelse det var du havde drømt om? Du kan sagtens nå uddannelsen endnu, når du ikke er ældre.

Jeg blev helt trist af at læse din fortælling - trist over at du stiller så høje, umenneskelige krav til dig selv.
Du virker som en person der har rigtig meget at byde på og jeg er sikker på, at det vil gå dig godt her i livet - Selv om du ikke kan se de lyse sider lige nu. Håber du kommer hel ud på den anden side og at du ikke helt opgiver at skrive her på amino.. for jeg ville savne at læse dine indlæg!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone

Jeg har været lidt væk fra Amino med lidt ferie.
Du må sgu op på hesten igen. Ikke at jeg vil lokke dig ind i iværksætteriet igen, men du må sgu ud og dyrke noget motion, nogle venner, god mad og hygge. Som andre har skrevet, så må du sgu ikke lade os i stikken her på Amino. Du er super sjov og et dejligt og festligt indslag på Amino og jeg er ret sikker på at du efter at have sundet dig lidt, måske ikke vil se verden så sort som du gør nu.

Ha' det nu godt og pas på dig selv!

Dbh Martin

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lone

 

................................................................................... sidder og kigger ud i luften.  Vil gerne skrive noget pænt, klogt eller varmt. Men tankerne kører hele tiden rundt om dit indlæg. Du skal stoppe op, nyd LIVET, familien, vennerne og din kæreste. Det er så vigtigt at give sig tid til sig selv og få ladet batterierne op, både fysisk og mentalt. Dyrk noget motion, spis noget god mad og drik noget godt vin og ikke mindst, dyrk noget sex. Så vil du langsomt mærke energien og overskudet vende tilbage.

Jeg håber at du snart kommer ovenpå igen og bliv endelig ved med at skrive om dine oplevelser for vi er rigtig mange aminoer der lytter.

Held og lykke fremover og pas godt på dig selv.

 

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lone

Vi kender ikke hinanden, men alligevel bliver jeg nødt til at skrive. Jeg læser nemlig dine indlæg her på Amino. Det gør jeg fordi du giver mig noget. Den Lone jeg kender er intelligent, sød, interessant, skarp og utrolig berigende. Dine indlæg inspirerer mig og du inspirerer mig. Jeg er ked af at du har det skidt, men jeg fornemmer alligevel at du har taget det første skridt mod dit nye liv.  Jeg håber at du har nogen omkring dig, der kan hjælpe dig videre.

Hilsen Louise

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone og tak for din meget ærlige fortælling.. Den er virkelig inspirerende for mig...



Jeg er en 26 årig ihværksætter og har været selvstændig i 4 år. Først med salg og rekruttering og siden med webbureauet Ceravista.com og med webbutikken its4dogs.dk.  Jeg har selv været syg med stress siden november sidste år. Jeg følte mig ikke rigtig presset i mit arbejde i firmaet, ej heller på min uddannelse. Så min stress kom meget pludseligt for mig.

Til trods for at jeg ikke følte mig specielt presset i mit arbejde, begyndte jeg alligevel at blive ofte syg med influenza og kunne ikke rigtig komme af med det igen når jeg var blevet ramt. Når jeg siger ofte snakker jeg med 8-10 dages mellemrum.  Jeg begyndte at tabe mig og få maveproblemer. Jeg mistede appetiten og kunne ikke tåle at drikke alkohol. Så jeg blev selvfølgelig bekymret og gik derfor til min læge. Her blev jeg testet grundigt og fik af vide at han ikke rigtig kunne se hvad der skulle være galt, men at jeg skulle prøve at holde mig fra mælkeprodukter.

Det gjorde jeg så, men synes ikke rigtig at der var nogen fremgang at spore. I marts måned i år skulle jeg så igang med mit afsluttende eksamensopgave.. Det blev en úge med mavesmærter, angst og opkast.. Det var her at symptomerne for alvor tog til. Men jeg kom igennem eksamen og bestod med et tital. Men de skræmmende symptomer fortsatte. Jeg blev mere og mere ugidelig og det smittede af på min arbejdsindsats. Det begyndte at give gnidninger i forhold til min kompagnon, som synes at jeg lavede for lidt. Jeg havde omkring nytår valgt at starte webshoppen its4dogs.dk sammen med min kone, sideløbende med min fuldtidsrolle i Ceravista.. Min energi blev dalende i begge virksomheder og presset voksede fra begge sider..

Jeg begyndte nu at få angst og maveproblemer blot ved at sætte mig ved pc'en og var faktisk ikke istand til at gennemføre en arbejdsdag.. Jeg gik så til lægen igen og fik denne gang af vide at det var stress og at jeg skulle geare ned NU, hvis jeg ikke ønskede at tage varrig skade.. Jeg gik og tyggede på lægens ord i en uges tid. Det at jeg havede fået klarhed på hvad der var galt hjalp mig på benene igen. Men kun i ganske kort tid. Jeg hyrede en stresscoach som skulle hjælpe mig med at planlægge min tid bedre og få et større skæl mellem arbejde og fri. Det gik også fint i nogle uger og jeg begyndte at blive mere effektiv, i mit arbejde, igen. Men en fredag i juni, blev jeg alvorlig angst og måtte gå hjem fra kontoret. Jeg troede at jeg skulle dø.. Batterierne var helt flade, jeg græd og kunne ingen ting selv. Jeg fik min kone til at ringe til min kompagnon og sige til ham at jeg var nødt til at sygemelde mig i en periode pga. stress og hun ringede også til min bedste ven og fortalte ham at jeg ikke kunne tage med på vores aftalte tur til Kroatien den kommende uge. Jeg kunne simpelthen ikke selv ringe til dem uden at bryde sammen. Men efter nogle dag fik jeg dog selv snakket med dem.

Nu havde jeg taget beslutningen og aftalt med min kompagnon at jeg var sygemeldt i 2 måneder. Men det fungerede bare ikke rigtigt. Det kunne simpelthen ikke lade sig gøre at "slippe" helt for ansvaret.. Jeg fik det da bedre i en periode, men første gang jeg lovede mig selv væk til et møde med en kommende samarbejdspartner gik det galt igen :-( Jeg valgte derfor, i enighed med min kompagnon, i august at trække mig ud af Ceravista..

Dette har nok været mit livs sværeste beslutning. Ceravista var min identitet. Troede jeg ihvertfald.. Men nu hvor jeg har gået og tygget lidt på det hele, kan jeg se at det var mit livs bedste beslutning.. Et af de elementer der har været med til at give mig stress er, at jeg brændte for "målet" med Ceravista og ikke rejsen.. Jeg valgte at starte et firma inden for det område der interessere mig næstmest, fordi muligheden bød sig. Det var en fejl.  Nu har jeg fået tiden til at gå og tænke og kan bruge alle de ting jeg har lært imens jeg har drevet Ceravista, til at definere hvad det er jeg i virkeligheden vil med mit liv og hvad der er vigtigt for mig.

Jeg er langt fra ovenpå fysisk. Jeg har stadig stress og der kommer til at gå noget tid endnu. Men jeg har lært en masse om mig selv og mit glas er halvt fyldt...

Lone, vores historier er forskellige og jeg var ikke nået nær så langt med min virksomhed som du er. Men faktum er at vi begge to er nødt til at tage en drastisk dejning i vores liv og tage det hele op til revurdering. Men efter det helt umenneskelige press du har været igennem og stadig lider under vil det føles som en lettelse, når du får det hele en smule på afstand. Du er allerede nået til selverkendelse og det er det vigtigste skridt til at få det godt igen. Prøv at tænk på alle de muligheder der åbner sig når du ikke længere er bundet af den identitet og det liv du har placeret dig i.. Jeg tænkte præcis det samme som dig i starten, da det hele var  af helvede til.. Men nu hvor der er gået et par måneder kan jeg bestemt se de positive i det valg jeg har været nødt til at tage. Det er jeg sikker på at du også vil kunne. Stress er kroppens måde at fortælle dig at du har bevæget dig ud over kanten. Nu er det din opgave at finde tilbage igen. Det gør du bedst ved at belønne din krop for at have advaret dig. 

Din krops ønskeliste:

1. STOP det der giver mig ondt i maven!
2. Jeg ønsker mig masser af hvile og ro!
3. Jeg ville ønske at du ville bevæge mig lidt mere. Bare lidt hver dag!
4. Spis nu de ting du godt ved er bedst for mig!
5. Find selv på mere. Du kender mig bedst. Tænk dig godt om!

Er sikker på at du kommer styrket ud på den anden side.... Hvis du har brug for at "læsse af" på en som selv har været det igennem, er du velkommen til at skrive til mig. charly@tradee.dk

God bedring

/Charly
     

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lone
Alle dine kvaliteter, faglige som menneskelige, er stadig gemt i dig. Selvom vejen bliver svær, vil du finde dem igen og sammensætte dem på en helt ny måde, som giver dig større glæde end før. Jeg håber inderligt, at du vil være i stand til at tage imod den hjælp, som du har behov for og vil blive tilbudt. Det er vigtigt for dig, at du kommer igennem denne svære periode så godt som muligt idet stress på længere sigt kan give uoprettelige skader.
Du er i tankerne........

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lone,

Jeg er sgu ked af at høre at du har det sådan! Jeg ved godt hvordan det er - jeg har selv været der, og tæt på mange gange. Jeg tror på mange måder, at det desværre er en meget naturlig bagside af det at være super engageret, kreativ og loyal overfor det man nu engang brænder for.

En ting jeg har lært, at overbevise mig selv om, når deprisionerne nærmer sig, er at sige til mig selv: "Mikkel, dagen i dag er ikke værre end den var i går. Verden er ikke pludselig blevet værre. Det eneste der har ændret sig, Mikkel, er dine tanker i din hjerne".

På bagsiden af en optur, finder du en tilsvarende nedtur. Livet handler (for mig) ikke om at undgå nedturene, men at lære at komer over dem og videre. Nedture stopper ikke, hvis man kaster sig ud i alt muligt, men man kan lære at takle dem. Det synes jeg, at jeg efterhånden har lært. Men jeg er jo også næsten gammel nok til at være din far, Lone :)

Når man rammes, som du er ramt nu, opstår der ofte det psykologerne kalder "tankemylder". Det synes jeg er et godt ord. Tankemylder ... Pointen med tankemylder er, at man ikke kan skabe orden i det kaos som tankemylder giver. Du skal ikke engang forsøge - det bliver bare værre. Som at hælde vand på en oliebrand. Nej, i stedet for skal du aflede hjernes opmærksomhed, med noget som den holder virkelig af at slappe af til. En psykolog jeg gik til for mange år siden, og som fortalte mig om tankemylder første gang, var selv helt vild med Tarzanblade. Personligt er jeg helt vilde med dårlige Amerikanske film og HBO serier. Når depressionerne nærmer sig ryger der en stak film på, og så får hjernen ro til noget den kan lide. Det hjælper faktisk. Nogle timer eller døgn senere forsvinder tankemylderet, og så begynder fedtklumpen at virke igen - og kan tænke rationelt.

I alle fald - lad være med at tænke på hvad du skal nu, eller i fremtiden. Lad være med at lægge planer lige nu. Lad være med at drømme. Bare få ro på. Gør det der gør dig allermest glad. Glem alt andet. Verden er der stadig når du venner tilbage, vi er her stadig, og Amino er her stadig.

Når du så begynder at få lidt ro på igen, så kan du begynde at lægge planer.
Vi er mange her som holder rigtig meget af dig, og jeg er sikker på der er endnu flere i dine fysiske omgangskreds. Tro mig, lige meget hvor meget du har fucket dem op, så vil de "rigtige" venner stadig stå klar, når du er klar.

Så, tag det roligt og sig endeligt til, hvis der er nogle af os her, der kan gøre noget for dig. Jeg er overbevist om, at jeg ikke er den eneste der står klar, om nødvendigt ...

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)