Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle danskere der mener at de er verdens lykkeligeste mennesker, kig her engang.

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmark er forskelligt hvem du har som venner og hvem du møder og hvad du ønsker der har høj værdi .

jeg ser lykken over alt , hver gang man smiler får man et smil igen og når ser positivt på det .

vi har et land hvor der frihed og i alt som du siger er det hvordan du ser på hvordan 

koldt indad vendt kan jeg ikke se , snakker du ikke med din naboen , der er forskel i danmark hvor du bor

Der er også forskel hvad folk synes der gør en lykkelige 

Dog vis ikke gør selv en lille indsats med smil igen og snakker med folk får du det svært i hele verden at finde lykke 

Det forskelligt vejr gør også mig lykkeligt der er ikke noget som en varm choklade og kigge ud ad vinduet på sneen falder ned og lege uden for boltre sig sneen man føler sit indre barn igen 

sommer hvor vi kan hygge os i aften somme og kigge efter de smukke kvinder vis kunne se det hele altid , hvad der ikke skriftet og romantik der gør en endnu mere lykkelig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

De artikler jeg har læst der er skrevet på baggrund af de undersøgelse siger (så hvidt jeg husker det) at vi er det lykkeligste folk. Det vil sige vi bliver sammenlignet med andre lande.

Har jeg altid synes at undersøgelserne var lidt underlige, og derfor tænker jeg tit over hvad der gør det. Det har jeg så fået bekræftet på diverse ferie og besøge forskellige mennesker. Det virker som om at der skal ikke så meget til for at gøre Danskere glade.

Jeg er da utrolig glad for at vi har et sikkerhedsnet i Danmark. Jeg føler at næsten lige meget hvor skidt det står til, så er det aldrig helt skidt.

Nu bor jeg selv på kollgie, og vi har en hel del udvekslings studerende, og mange af dem synes selv at Danmark er et herligt land at leve i. Måske lidt for lang en vinter, men det er en deltalje.

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Det her er egentlig et forsøg på at få gjort redde på nogle ting.

Der har været utallige videoer, artikler,m.m som "viser" at danskerne sprudler af lykke, er overdrevet lykkelige, smiler helt op til ørene,osv. Men det er ikke den opfattelse jeg har når jeg tager en tur ud i byen.

Faktisk så oplever jeg folk som meget indelukkede, isolerede, ikke særligt imødekommende og på ingen måde hjælpsomme,varme eller lykkelige.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1503577.ece

Vi er verdens mest mentalt nedslidte.

Danmark er det land i verden, hvor flest mennesker forlader arbejdsmarkedet, fordi de er psykisk slidt ned, viser OECD-rapport, som Berlingske Tidende har kigget på

Så danskerne er åbenbart både verdens mest mentalt nedslidte og verdens mest lykkelige. Hvordan hænger det sammen, er der en lykkelig dansker der vil forklare, hvordan det føles at være mentalt nedslidt og lykkelig på samme tid? For det virker umiddelbart som en underlig sindstilstand. (ikke noget som jeg selv kunne tænke mig at være).

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/K%C3%B8benhavn_Str%C3%B8get.jpg

Dette er et billede af københavn, strøget. Taget ved højlys dag. Hvis man kigger de folk på billedet, ser de lykkelige ud? Ikke som jeg ser det, men måske, nogle danskere ser noget som vi andre ikke gør?

Dette billede er iøvrigt rimeligt standard, sådan ser folk normalt ud rundt omkring i Danmark. Det virker bare underligt, at disse undersøgelse springer ud fra den blå luft og fortæller at folk i Danmark oser af lykke, men når man kigger på fakta fra OECD foreksempel, så er virkeligheden det stikmodsatte, og når man går rundt i byen, så er virkeligheden altså et meget koldt, isoleret, inadvendt folkefærd. 

Måske nogle vil forklare hvor disse lykkelige danskere findes?

Vi kan da umuligt være verdens lykkeligste befolkning med den vinter vi skal igennem hvert år :)

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Danmark er forskelligt hvem du har som venner og hvem du møder og hvad du ønsker der har høj værdi .

jeg ser lykken over alt , hver gang man smiler får man et smil igen og når ser positivt på det .

vi har et land hvor der frihed og i alt som du siger er det hvordan du ser på hvordan 

koldt indad vendt kan jeg ikke se , snakker du ikke med din naboen , der er forskel i danmark hvor du bor

Der er også forskel hvad folk synes der gør en lykkelige 

Dog vis ikke gør selv en lille indsats med smil igen og snakker med folk får du det svært i hele verden at finde lykke 

Vil du så ikke pege på hvor du ser lykken på dette billede:

http://v11.lscache7.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/4339749.jpg

(Jeg håber selvfølgelig at det er OK at jeg poster dette billede).

Fordi jeg har umiddelbart svært ved at se det. Folk ser ikke så forfærdeligt lykkelige ud igen (også selvom det er højlys solskinsdag).

Det er heller ikke sådan at jeg opfatter folk i Danmark når jeg er rundt omkring ude i byen. Dette billede er meget identisk med det som jeg selv ser når jeg er på shopping tur ude i byen.

Så hvis der findes danskere som der sprudler af lykke, og som har et monumentalt overskud af lykke, så må de altså gemme sig ret godt for offentligheden.

En helt anden ting er: Hvem er denne Prins?

">Spol frem til 3:10 - 4:05. Jeg sad og så dette klip. Jeg syntes at videoen virker en smule underlig. Jeg kiggede også på Kongehusets hjemmeside, og der han (prinsen) heller ikke til at finde.

http://kongehuset.dk/publish.php?dogtag=k_dk_familien_kronprinsen

Måske, er det bare mig som der har sovet i historietimerne?

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

OECD's fakta viser bare det er for nemt i lille danmark at komme ud af arbejdsmarkedet og over på offenlig ydelse og ikke en skid om vi danskeres sindstilstand. :-)

Har overhovedet ikke brugt tid på at se hvad oecd mener om vi danskeres sindstilstand.

 

mvh

Lars

 

 

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 Når jeg går på gaden og snakker med mennesker, synes jeg faktisk at langt størstedelen virker til at være lykkelige.

 Det postulat med at danskere er kolde og indelukket kommer tilfældigvis ikke fra en trådstarter som selv er lidt indelukket? Jeg nævner det fordi, jeg selv er alt andet end indelukket, og jeg kan sagtens finde på at starte en samtale i eksempelvis s-toget; altid med "positive tilbagemeldinger" (folk tager snakken op). Den typiske dansker er dog ikke ham, der tager en samtale op, men det betyder nødvendigvis ikke i min optik, de er "lukkede"; de skal bare åbnes op :-).

 Grunden til at folk "ser ud til" at de ikke er lykkelige i eksempelvis offentlige transportmidler er at vi ikke vil vise så mange følelser (dét er et generelt træk hos os danskere) - så andre må helst ikke kunne se, om man lige har mistet sin far eller vundet i lotto. Men hvis du følger samme person hjem er der i 99 % af tilfældene en glad person, som lykkelig kommer hjem og spiser middag med venner og familie.

 Jeg er selv MEGET lykkelig!

 Eneste minus må være vejret - men det er vel det, man har Bahamas for?

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

anonymous4:

Mikael christiansen:

Danmark er forskelligt hvem du har som venner og hvem du møder og hvad du ønsker der har høj værdi .

jeg ser lykken over alt , hver gang man smiler får man et smil igen og når ser positivt på det .

vi har et land hvor der frihed og i alt som du siger er det hvordan du ser på hvordan 

koldt indad vendt kan jeg ikke se , snakker du ikke med din naboen , der er forskel i danmark hvor du bor

Der er også forskel hvad folk synes der gør en lykkelige 

Dog vis ikke gør selv en lille indsats med smil igen og snakker med folk får du det svært i hele verden at finde lykke 

Vil du så ikke pege på hvor du ser lykken på dette billede:

http://v11.lscache7.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/4339749.jpg

(Jeg håber selvfølgelig at det er OK at jeg poster dette billede).

Fordi jeg har umiddelbart svært ved at se det. Folk ser ikke så forfærdeligt lykkelige ud igen (også selvom det er højlys solskinsdag).

Det er heller ikke sådan at jeg opfatter folk i Danmark når jeg er rundt omkring ude i byen. Dette billede er meget identisk med det som jeg selv ser når jeg er på shopping tur ude i byen.

Så hvis der findes danskere som der sprudler af lykke, og som har et monumentalt overskud af lykke, så må de altså gemme sig ret godt for offentligheden.

En helt anden ting er: Hvem er denne Prins?

" target="_blank">

" target="_blank">Spol frem til 3:10 - 4:05. Jeg sad og så dette klip. Jeg syntes at videoen virker en smule underlig. Jeg kiggede også på Kongehusets hjemmeside, og der han (prinsen) heller ikke til at finde.

http://kongehuset.dk/publish.php?dogtag=k_dk_familien_kronprinsen

Måske, er det bare mig som der har sovet i historietimerne?

Det er jo bare et billedet , du skal da smile , jeg kan også tage et billedet der viser folk ikke er lykkelige alle steder i verden

du skal bare smile mere til verden 

ja du har sovet .

Det er dejligt at få en kop kaffe hos naboen og hyggen i gården og fester , men igen hvor bor du , det kan jo godt være du ikke har de venner som jeg har, vi er jo alle forskellige mennesker i Danmark og ikke er heldig at have masser af venner.

Dog tag det ikke personligt, vi kan jo ikke alle smile som mig og have mange venner og snakke og komme ind til naboen ikke alle er åben som mig

Dog sikkert unge og ældre har lettere det kan være de bor et social sted hvor det er mere naturligt at snakke

midten kan dog også op søge , der kommer børne ind de skaber kontakt imellem familierne på vejen i opgang ,

hvad er så tilbage nu,  det er sådan set kun meste singler tilbage der arbejder meget som jeg ser men dem kommer der også flere af men sådan er det i alle vestlige lande

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

schantz:

OECD's fakta viser bare det er for nemt i lille danmark at komme ud af arbejdsmarkedet og over på offenlig ydelse og ikke en skid om vi danskeres sindstilstand. :-)

Har overhovedet ikke brugt tid på at se hvad oecd mener om vi danskeres sindstilstand.

Det er nu ikke helt sandt. Det som fakta fra OECD viser, er at danskerne er det folkefærd i verden som slides mest ned mentalt, samt at vi er det folkefærd i verden hvor flest forlader arbejdsmarkedet på grund af psygisk sygdom. (Det står også meget klart og tydeligt skrevet i artiklen). Så det fortæller rigtigt meget om danskernes "sindstilstand" hvis man kan tillade sig at bruge det udtryk.

Just Do It:

 Når jeg går på gaden og snakker med mennesker, synes jeg faktisk at langt størstedelen virker til at være lykkelige.

 Det postulat med at danskere er kolde og indelukket kommer tilfældigvis ikke fra en trådstarter som selv er lidt indelukket? Jeg nævner det fordi, jeg selv er alt andet end indelukket, og jeg kan sagtens finde på at starte en samtale i eksempelvis s-toget; altid med "positive tilbagemeldinger" (folk tager snakken op). Den typiske dansker er dog ikke ham, der tager en samtale op, men det betyder nødvendigvis ikke i min optik, de er "lukkede"; de skal bare åbnes op :-).

 Grunden til at folk "ser ud til" at de ikke er lykkelige i eksempelvis offentlige transportmidler er at vi ikke vil vise så mange følelser (dét er et generelt træk hos os danskere) - så andre må helst ikke kunne se, om man lige har mistet sin far eller vundet i lotto. Men hvis du følger samme person hjem er der i 99 % af tilfældene en glad person, som lykkelig kommer hjem og spiser middag med venner og familie.

 Jeg er selv MEGET lykkelig!

 Eneste minus må være vejret - men det er vel det, man har Bahamas for?

 

Så oplever vi ihvertfald tingene på to vidt forskellige måder. Jeg ser meget sjældent folk konversere i de offentlige transportmidler, de fleste folk sidder dybt begravede i deres aviser,mobiltelefoner,ipods,osv. Det sker dog sjældent engang imellem, at en person tager initiativ til at gå hen og starte en samtale med en anden person, men det er absolut begrænset hvor mange der gør det.

Men betyder det så, at du mener (på baggrund af din post) at folk i Danmark "skjuler" deres lykke fra offentligheden, og når de så kommer hjem, så skifter de fuldstændigt humør og springer ud i "hemmelig" lykke?. Det virker meget, meget underligt. Det tror jeg nu heller ikke er hele sandheden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, jeg kan kun dele din fortvivlelse.

Dog tror jeg måske det har noget at gøre med helhedsindtrykke. For selvom en person er lykkelig behøves personen jo ikke at gå og smile hele dagen lang (op og ned af strøget). 

Jeg tror hvad det er personen føler og vedkommende har opnået noget. F.eks. (strøget igen) så er der sikkert en som er lykkelig hvis hun lige har fået sparet op til det hun gerne ville købe og er på vej ned af strøget for at købe det, i dét tilfælde tror jeg gerne nu smiler.

Men hvis det er en person som generelt ikke mangler noget (hus, mad, diverse luksus ting), har familie og mand/kone/børn som holder af én, ikke har det store stress så mangler man jo ikke rigtig noget og derfor kan føle sig lykkelig. Det behøves man dog ikke tænke på konstant og derfor smiler man heller ikke hele tiden.

Og i forhold til mentalt nedslidte, så ja, så kan det godt være de er ulykkelige. Men i det øjeblik der er nogen som tager hånd om den og siger "ta' en slapper", så bliver de lidt mere lykkelige for så ved de at der er nogen som tænker på dem

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke sættet dig i stille kupeen i toget , normalt når jeg sider i toget kan man høre alle snakke samme .

Det er ikke hemmelig lykke når folk snakker samme og smiler

Hvor køre du i tog og bus det lyder ikke som et sted jeg kommer .

jo sommertider er lykken også at læse en avis og side og slappe af og få den indre ro i kroppen ikke altid har man kræfter til bare snakke løs med alle mennesker

Folk springer ikke ud der hjemme men hvad er lykke det er man er lykkelige og det viser man ikke kun ved at smile hele tiden,

Den indre ro kan også være lykken og der kommer danmark nummer 1  ind vi har jo vores sikkerhedsnet og derved kan vi slappe mere af i dagligdagen og derfor er vores score i høj ,

jeg tror ikke en der smiler og danser i Columbia og der lige har fået skudt hele sin familie de er lykkelige de viser netop alt det dans netop fordi hverdag sker nogle tragiske ting i dagligdagen dette er Danmark langt væk fra.

Dansker skal du altså forstå de behøver ikke alt det falske smile vi hverken sult og det samme antal hjemmeløs og vi har også færre end USA og andre lande vi sammenligner os , l

ykken er ikke penge , men at have penge til det basale er vigtigt for oprette holde en lykke for den bor i villa på strandvejen til 30 millioner kroner er måske ikke mere lykkelige end den bor i et værelset lejlighed hvorfor det lykken er ikke rigdom kun det er også det social 

Derved du skal kombinere begge faktor og da score det højeste score på et godt sikkerhedsnet kan vi aldrig slås for det dækker det første behov i pyramide for du er et velfungere menneske

Tænk vis du boet i USA og var arbejdesløs du har hverken bolig eller mad du må leve på gaden

Hvad sker i Danmark du vil aldrig blive efterladt på gade , det er kun de enkel social tilfælde narkonar og folk med ekstreme psykiske problemer  der får de problemer , det de færreste der har disse problemer

Smil er ikke nok vis maven er tom, det kan også forklares kort og kontant og vis du smiler, når du mister en bolig er det fordi prøver at oprette i en falsk livs energi, der kan, støtte du ikke få trin 1 behov pyramide opfyldt

Vi er verdens lykkelig og vær glad for detSmile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 10 (91 indlæg)