Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle danskere der mener at de er verdens lykkeligeste mennesker, kig her engang.

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:
Når du nu ser danskere som der sprudler af lykke over det hele, kunne du så ikke prøve at pege på helt præcist, hvor disse lykkelige danskere findes, f.eks på dette billede.

Jeg påstår ikke, at jeg ser danskere som "sprudler af lykke over det hele" - men jeg tror grundlæggende ikke problemet er helt så stort som du tilsyneladende gør det til.

Jeg tror ikke løsningen findes ved at analysere billeder. Jeg ved fra andre, at jeg godt kan se lidt bidsk ud, men derfor er jeg ikke nødvendigvis ulykkelig, mellemfornøjet eller i dårligt humør. Måske er jeg bare koncentreret om noget andet. Generelt har vi jo ikke nogen særlig ekspressiv kultur, og det skal man passe på ikke at overfortolke.

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan da ikke pege lykkelige mennesker ud ved at se på et billede

Pigen som står grædende foran kiosken fordi hun har vundet 5 mill i lotto er hun trist??

eller godt tilfreds med sit afkast af sin investering i en lynlotto, vi har vel alle vores måde at udtrykke lykke på om man bor i en papkasse eller et strandvejspalæ på jydevej i Thyborøn

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:
En ud af 1.100 danskere var hjemløse i uge 6 i februar 2009. Det viser rapporten ’Hjemløshed i Danmark 2009’, som SFI (Statens Nationale Forskningscenter for velfærd) offentliggør i dag.

Jeg mener i øvrigt ikke man kan bruge antallet af hjemløse som et udtryk for samfundets "generelle lykkelighed" - faktisk mener jeg det er fuldstændig forfejlet sammenblanding. I enhver gruppe eller kultur er der - af mange årsager - nogle outsidere som det kan være meget vanskeligt at nå ind til. Ingen er jo tvunget til at leve på gaden her i landet, og det er tydeligvis psykiske problemer som ligger bag. Disse kan have mange årsager - og vi bør tilstræbe at holde antallet så lavt som muligt, men problemet går ikke at fjerne uanset hvor godt vi har det. Det er trods alt kun mennesker vi har med at gøre på godt og ondt.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
vi har færre end de lande vi sammenligner os med , som sagt ved vi alle der er hjemløse i Danmark men der er færre i DK derved er der flere der har det basale behov dækket

Det vil jeg nok også mene, da Danmark er et af de mindste lande i verden. Det ville da være underligt, hvis der boede flere hjemløse i Danmark end der gjorde i f.eks USA. (Der bor flere folk i Californien end der gør, i hele Danmark). Så selvfølgelig er der færre hjemløse.

Jeg vil derimod tillade mig at vende den om og formulere det på denne måde og sige, at landets størrelse og indbygger tal taget i betragtning, så er 5000 hjemløse alt for mange.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Falk Nielsen:

Neeeeej-da:

anonymous4:

Dette er et billede af københavn, strøget. Taget ved højlys dag. Hvis man kigger de folk på billedet, ser de lykkelige ud? Ikke som jeg ser det, men måske, nogle danskere ser noget som vi andre ikke gør?

Kan ikke rigtigt se hvordan du kan se om folk er lykkelige, ellers ikke er ....

Man kan se en kvinde der går med ansigtet mod kamerart, men hun ser ikke ulykkelig ud?...
Hun går med en pose, så tegner vel til hun er ude at shoppe... Og efter hvad jeg selv oplever, så gider jeg da hvertfald ikke tage en tur ud og shoppe hvis ikke jeg er glad??....

Jeg shopper slik og cola hvis jeg er ulykkelig Cool

Som udløser nogle endorfiner i hjernen, som gør en glad mens man spiser det, og måske nogle minutter efter. Efter man har spist det, vil du i løbet af kort tid falde tilbage til samme ulykkelige tilstand, og bliver det til en vane, så ender du med at tage 25 kilo på, og blive endnu mere ulykkelig :-)

Det var selvfølgelig ikke ment til DIG. Men jeg har faktisk været den der spiste mig lykkelig, og nu kæmper jeg så lidt en kamp med at smide de "lykkelige" kilo, haha :-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:
Jeg mener i øvrigt ikke man kan bruge antallet af hjemløse som et udtryk for samfundets "generelle lykkelighed" - faktisk mener jeg det er fuldstændig forfejlet sammenblanding. I enhver gruppe eller kultur er der - af mange årsager - nogle outsidere som det kan være meget vanskeligt at nå ind til. Ingen er jo tvunget til at leve på gaden her i landet, og det er tydeligvis psykiske problemer som ligger bag. Disse kan have mange årsager - og vi bør tilstræbe at holde antallet så lavt som muligt, men problemet går ikke at fjerne uanset hvor godt vi har det. Det er trods alt kun mennesker vi har med at gøre på godt og ondt.

Jeg er enig. Jeg tror heller ikke det kan bruges til at måle den generelle lykke i et samfund. Og det samme gælder med om man har penge til at købe materielle goder,osv. Det har i mine øjne noget at gøre hvor tilfreds man er, men ikke nødvendigvis om man er lykkelig. Som bevist tidligere, så kan man faktisk have alle de basale behov dækket, og samtidig være dybt ulykkelig.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1602095.ece

Det er tilfældet for næsten en halv million danskere, som tilsyneladende ikke er lykkelige, også selvom alle de basale behov er dækket. Så i mine øjne har alle de kriterier med basale behov noget at gøre med hvor tilfreds man er, men ikke om man er lykkelig (det er to vidt forskellige ting).

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tony Robbins mener jo at lykke kan defineres som at ens liv i praksis matcher med ens forventninger til det. Er dette ikke tilfældet, så er man ikke lykkelig. Løsningen er enten at ændre på ens liv eller ens forventninger - evt. begge dele. Jeg synes den tilgangsvinkel giver meget mening - at tingene så kan være svære at ændre på, er noget andet.

Jeg huske han på et kursus omtalte en meget negativ single kvinde, som konstant var en pestilens for sig selv og sine omgivelser. Da han fik gravet lidt i problemet, viste det sig, at kvindens helt store frustration i virkeligheden ikke var at hun var single, men at hun aldrig havde fået børn. Eftersom hun var blevet over 60, var løsningen så ikke at få børn, men at ændre på forventningerne og affinde sig med ikke at få børn.

På mig virker det som, at lykke kommer af, at man føler, at man udvikler sig. At man kommer fremad, at man opnår noget, at livet bliver bedre. Går det den modsatte vej eller står man stille, så sniger frustrationerne bevidst og ubevidst ind i tilværelsen. Uden at vide det, vil jeg tippe at mange af de "ulykkelige" har sådan nogle følelser - sådan har jeg i hvert fald selv haft det.

Ingen bliver jo skolet i deres virkelighedsopfattelse. Denne kommer mere eller mindre tilfældigt alt afhængigt af en myriade af faktorer. Når folk i større eller mindre omfang går ned med stress og depression virker det til, at standardremediet er piller eller en vis isolering fra arbejdslivet. Man forsøger kort og godt at ændre på virkeligheden, hvilket desværre er et temmelig håbløst projekt. Man er dømt til at fejle på den strategi. I stedet får man meget mere ud af at ændre ens syn på virkeligheden - f.eks. med meditation, som jeg varmt kan anbefale.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Mikael christiansen:
vi har færre end de lande vi sammenligner os med , som sagt ved vi alle der er hjemløse i Danmark men der er færre i DK derved er der flere der har det basale behov dækket

Det vil jeg nok også mene, da Danmark er et af de mindste lande i verden. Det ville da være underligt, hvis der boede flere hjemløse i Danmark end der gjorde i f.eks USA. (Der bor flere folk i Californien end der gør, i hele Danmark). Så selvfølgelig er der færre hjemløse.

Jeg vil derimod tillade mig at vende den om og formulere det på denne måde og sige, at landets størrelse og indbygger tal taget i betragtning, så er 5000 hjemløse alt for mange.

De regner ikke efter antal de regner efter % derved i USA er der flere hjemløse i %

Fakta er vis gør op % er USA et af de førende lande med hjemløse http://politiken.dk/indland/fakta_indland/ECE347233/fakta-om-hjemloese/ 

jeg er stolt af Danmark er et de lande i verden med færreste hjemløse i % det er en af grundene vi score den høje karakter i at vi er verdens lykkelige land , fordi de mener dem der laver undersøgelse at de basale behov første skal dækkes , dette er også , hvad du lære når du tager undervisning i psykologi .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

De regner ikke efter antal de regner efter % derved i USA er der flere hjemløse i %

Fakta er vis gør op % er USA et af de førende lande med hjemløse http://politiken.dk/indland/fakta_indland/ECE347233/fakta-om-hjemloese/ 

jeg er stolt af Danmark er et de lande i verden med færreste hjemløse i % det er en grunde vi score den høje karakter i  vi er verdens lykkelige land , fordi de mener dem der laver undersøgelse at de basale behov første skal dækkes , dette er også , hvad du lære når du tager undervisning i psykologi .

Jeg kan ikke umiddelbart læse nogle steder at der regnes efter procenter, derimod kan jeg se, at antallet af hjemløse i Danmark er meget højt, det samlede antal af indbyggere taget i betragtning. 

Og jeg er stadigvæk ikke enig i, at basale behov gør dig lykkelig. Som beskrevet tidligere, (også af en anden poster) så kan du stadigvæk være dybt ulykkelig, også selvom du har alle de basale behov dækket. 

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1602095.ece

Og du mangler stadigvæk at forklare denne artikel. Du bliver ved med at nævne at danskerne er verdens lykkeligeste mennesker (også selvom det absolut ikke er til at se, om end ikke andet fuldstændigt umuligt at få øje på nogle steder). Og jeg har meget svært ved at se, hvordan antallet af hjemløse kan føre til at man er verdens lykkeligeste mennesker, det er et spring mellem to vidt forskellige ting (som for midt vedkomne) ikke giver meget mening. Jeg tror, at man skal have en meget vild fantasi, for at få det til at hænge sammen. Som sagt, så kan man leve med alle de basale behov dækket, og stadigvæk ikke være lykkelig (hvilket er tilfældet for mange danskere, tilsyneladende).

Jeg tror, at du er det som man kalder nationalist. Det er også fint nok, men kigger man væk fra disse lidt tvivlsomme undersøgelser, og istedet kigger på konkrete fakta, så er virkeligheden det stikmodsatte.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/08/20/160739.htm 

Det her er bare et andet eksempel. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Jeg tror, at du er det som man kalder nationalist. Det er også fint nok, men kigger man væk fra disse lidt tvivlsomme undersøgelser, og istedet kigger på konkrete fakta, så er virkeligheden det stikmodsatte.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/08/20/160739.htm 

Det her er bare et andet eksempel. 

jo der er flere % i USA af hjemløse , de undersøgelser er baseret på vi har fleste hvor de basale behov er dækket 

De fakta du videre er ikke for hele verden, du videre formidler 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 5 ud af 10 (91 indlæg)