Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle danskere der mener at de er verdens lykkeligeste mennesker, kig her engang.

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom man spiser mad, bor i en bolig, osv. så kan folk da sagtens være ulykkelige?

Det som du beskriver her, er hvor tilfredse folk de er. Det har jo intet som helst med at være lykkelig at gøre overhovedet. Desuden så tjekkede jeg lige op på hvor mange danskere som der egentlig er på anti-depressiv medicin (jeg har lagt mærke til, at det er blevet nævnt nogle gange efterhånden).

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1602095.ece

Danskerne er i fuld fart på vej mod at blive en nation på piller mod psykiske lidelser.

Over 450.000 tog antidepressiv medicin i 2010. Det er næsten en fordobling siden 1999. Det viser en analyse som KL's nyhedsbrev Momentum har lavet på baggrund af Lægemiddelstyrelsens database Vetstat.

Det er altså næsten en halv million mennesker i Danmark, som tager anti-depressiv medicin. De her danskere (som tilsyneladende ikke er lykkelige) har alle de behov dækket som du nævner, altså mad,tøj,bolig,osv. men alligevel er de dybt ulykkelige, til at punkt hvor de er tvunget til at tage kunstige hjælpemidler imod deres depression. Det er et klokkeklart bevis på, at selvom man har alle de basale behov dækket, så kan man sagtens være ulykkelig alligevel. 

Så den holder ikke med at folk i Danmark skulle være lykkelige, fordi at vi har råd til tøj, mad og et sted at bo.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Måske ide du går til psykologi og lære hvad de mener med et lykkeligt menneske betyder , de går efter behov pyramide og vis du siger noget andet til eksamen får du ikke bestået  , kan være i er uenig men hvad ordet betyder med jeg har bestået med 04 på b niveau i psykologi . 

Jeg har haft psykologi!
Og der var det meget klart, at lykke er en tilstand, som man kan opnå, når de basale behov er opfyldt, som du omtaler. Men man er ik lykkelig bare fordi, at man får mad, væske, sex, tøj og et sted at sove. Så er man glad og tilfreds, men ik lykkelig!
Lykke er en tilstand, og derfor er den svær at generalisere. Desuden er det et udtryk, som er blevet misbrugt groft, fordi alle skal have noget at stræbe efter, nemlig det lykkelige liv med Villa, Volve og Vovse!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

Det er Maslows behovpyramide de går efter http://da.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide de mener vis første trin ikke er dækket ind , altså de  fysisk behov,  er man ikke et lykkelig menneske , sulten mave og bolig er det første, der gør et menneske lykkeligt , dette er grundstene i følge psykologi , der kan give et lykkeligt menneske .

I andre lande danmark sammenligner sig med får de ikke samme point i første trin i behov pyramiden der er et behov i ifølge psykologien , til man bliver et lykkeligt menneske  

Det har stadigvæk intet med lykke at gøre! Det er tilfredshed!
Ellers læs hva din egen kilde siger om lykke: http://da.wikipedia.org/wiki/Lykke_(f%C3%B8lelse)
Citat:"Lykke er en følelse, som sætter en i en til­stand af velvære. Lykke er individuel. Hvad der føles som lykke for en person, føles ikke nødvendigvis, som lykke for en anden person."
Det de mener et lykkeligt  menneske er vis trin 1 er opfyldt , du kan ikke ifølge dem være et tilfreds menneske  uden det basale  er opfyldt 
Et tilfreds meneske er et trin højere oppe , derved du når ikke op på udvikling 2 trin uden at være med de basale behov 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

Måske ide du går til psykologi og lære hvad de mener med et lykkeligt menneske betyder , de går efter behov pyramide og vis du siger noget andet til eksamen får du ikke bestået  , kan være i er uenig men hvad ordet betyder med jeg har bestået med 04 på b niveau i psykologi . 

Jeg har haft psykologi!
Og der var det meget klart, at lykke er en tilstand, som man kan opnå, når de basale behov er opfyldt, som du omtaler. Men man er ik lykkelig bare fordi, at man får mad, væske, sex, tøj og et sted at sove. Så er man glad og tilfreds, men ik lykkelig!
Lykke er en tilstand, og derfor er den svær at generalisere. Desuden er det et udtryk, som er blevet misbrugt groft, fordi alle skal have noget at stræbe efter, nemlig det lykkelige liv med Villa, Volve og Vovse!

Du misforstår , det vi vinder på er vores sikkerhedsnet , det første trin er vi verdens bedste til at opfylde , når flere har opfyldt trin 1 har mad og bolig , får man fleste point 

Husk denne bolig behøver ikke være stor , rigdom måler de ikke efter , men hvor mange der har første trin opfyldt .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg føler mig meget lykkeligt, og sådan har jeg haft det ret længe. Det har imidlertid ikke altid været sådan, og det har i høj grad noget med min virkelighedsopfattelse at gøre. Når ens basale behov er dækket, så har man jo reelt ikke de store problemer. Sådan er det for langt de fleste danskere - de har det simpelthen for godt, og de har for lidt at kæmpe for. Dette resulterer i f.eks. rastløshed og håbløshed - og er efter min mening forklaringen på fænomenet. Løsningen er i høj grad at åbne øjnene og forholde sig til, hvor godt man i virkeligheden har det. 

Man kan jo ind i mellem godt være lidt belastende at høre menigmand og politikere tale om den endeløs række af pseudo-problemer vores samfund står i. Den ene dag er det dagpenge, dyrevelfærd, fartgrænser osv. - den næste er det barselsrettigheder, skatteforhold eller grænsekontrol. Skal man forholde sig til det hele, bliver man gammel før tid, for hovedparten er det rene og skære ævl. Jeg vælger at se det fra den positive side - vi må have det fantastisk godt, når vi netop ikke taler om politisk forfølgelse, børnedødelighed, sult eller det, der er værre.

De fleste danskere er lykkelige og har mange grunde til at være lykkelige - de ved det bare ikke.

Som et lille kuriosum kan det nævnes, at vi ofte i Danmark oplever svenskerne som et langt mere varmt, jovialt og imødekommende folkefærd - svenskerne har det lige omvendt - de synes selv de er kolde og triste og at danskerne er helt fantastiske. Dette har jeg også hørt tyskere nævne. Så måske er det hele ikke så enkelt, når det kommer til stykket.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael, du bliver ved med at ævle løs om, at det danske sikkerhedsnet er det bedste i verden, og ingen mennesker er fattige, og alle har et sted at bo.

Prøv lige at se her engang:

http://www.udenfor.dk/dk/Menu/Nyheder/Danmark+havde+5.000+hjeml%C3%B8se+en+uge+i+februar

Danmark havde 5.000 hjemløse en uge i februar.

En ud af 1.100 danskere var hjemløse i uge 6 i februar 2009. Det viser rapporten ’Hjemløshed i Danmark 2009’, som SFI (Statens Nationale Forskningscenter for velfærd) offentliggør i dag.

Optællingen er lavet på baggrund af indberetninger fra over 1.000 sociale tilbud og lokale myndigheder, som har berøring med hjemløse. Tallene er derfor udtryk for et øjebliksbillede af hjemløsheden i netop uge 6 i 2009, hvor indberetningerne har fundet sted og ikke hvor mange, som har oplevet at være hjemløse i løbet af året. Det tal vurderes ifølge SFI til at være væsentligt højere.

Ifølge indberetningerne var 4.998 mennesker berørt af hjemløshed en udvalgt uge i februar 2009. Det er samme niveau som for to år siden, hvor SFI sidst talte hjemløse, når der tages højde for mindre ændringer i definitionerne og kategorierne i optællingen, vurderer SFI selv i rapporten.

Og det er tilsyneladende ikke nødvendigvis alle der har en bolig eller et sted at bo, hvis du læser længere nede, så er der nogle som har en bolig (men som ikke opholder sig i den) hvor i mod andre slet ikke har et sted at bo overhovedet. Det giver stof til eftertanke. Jeg tror slet ikke, at det danske samfund er så himmelråbende og fantastisk, som du giver udtryk for i dine . Men, hvis man vælger at ignorere alt det negative, og kun ser på alt det positive, så får man et meget overfladisk (og urealistisk) synspunkt.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Myhren Thomsen:

Jeg føler mig meget lykkeligt, og sådan har jeg haft det ret længe. Det har imidlertid ikke altid været sådan, og det har i høj grad noget med min virkelighedsopfattelse at gøre. Når ens basale behov er dækket, så har man jo reelt ikke de store problemer. Sådan er det for langt de fleste danskere - de har det simpelthen for godt, og de har for lidt at kæmpe for. Dette resulterer i f.eks. rastløshed og håbløshed - og er efter min mening forklaringen på fænomenet. Løsningen er i høj grad at åbne øjnene og forholde sig til, hvor godt man i virkeligheden har det. 

De fleste danskere er lykkelige og har mange grunde til at være lykkelige - de ved det bare ikke.

Når du nu ser danskere som der sprudler af lykke over det hele, kunne du så ikke prøve at pege på helt præcist, hvor disse lykkelige danskere findes, f.eks på dette billede.

http://www.flickr.com/photos/22243330@N00/240109431/lightbox/

For det er endnu engang, (som på alle de andre billeder) ikke den opfattelse som man får når man er rundt ude i byen, og det er heller ikke det scenarie som virkeligheden viser. 

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo tydeligvis ikke sikkerhedsnettet eller sundhedsstandarden som holder os lykkelige. Vi har aldrig haft bedre muligheder for behandling og vi har aldrig været mere syge. Det er jo tankevækkende at folk som lever under kolossalt ringere forhold tilsyneladende kan være mere glade end os.

Det virker lidt til, at mange er blevet så selvfede og desorienterede, at de helt har mistet kursen. De kan simpelthen ikke se skoven for bar' træer. Jeg havde selv problemet i sin tid, og jeg kunne sikkert ha' fået nogen piller og et fleksjob - men jeg valgte at tænke, analysere og arbejde mig ud af problemet. 

Vores samfund er fantastisk på rigtig mange måder - vi lægger simpelthen bare ikke mærke til det. Vi higer konstant efter mere og flere fremskridt, og når det så ikke lykkes, så bliver vi ulykkelige. Det er lidt noget pjat, men problemet er desværre temmelig reelt for mange mennesker.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Mikael, du bliver ved med at ævle løs om, at det danske sikkerhedsnet er det bedste i verden, og ingen mennesker er fattige, og alle har et sted at bo.

Prøv lige at se her engang:

http://www.udenfor.dk/dk/Menu/Nyheder/Danmark+havde+5.000+hjeml%C3%B8se+en+uge+i+februar

Danmark havde 5.000 hjemløse en uge i februar
08-09-2009

En ud af 1.100 danskere var hjemløse i uge 6 i februar 2009. Det viser rapporten ’Hjemløshed i Danmark 2009’, som SFI (Statens Nationale Forskningscenter for velfærd) offentliggør i dag.

Optællingen er lavet på baggrund af indberetninger fra over 1.000 sociale tilbud og lokale myndigheder, som har berøring med hjemløse. Tallene er derfor udtryk for et øjebliksbillede af hjemløsheden i netop uge 6 i 2009, hvor indberetningerne har fundet sted og ikke hvor mange, som har oplevet at være hjemløse i løbet af året. Det tal vurderes ifølge SFI til at være væsentligt højere.

Ifølge indberetningerne var 4.998 mennesker berørt af hjemløshed en udvalgt uge i februar 2009. Det er samme niveau som for to år siden, hvor SFI sidst talte hjemløse, når der tages højde for mindre ændringer i definitionerne og kategorierne i optællingen, vurderer SFI selv i rapporten.

Og det er tilsyneladende ikke nødvendigvis alle der har en bolig eller et sted at bo, hvis du læser længere nede, så er der nogle som har en bolig (men som ikke opholder sig i den) hvor i mod andre slet ikke har et sted at bo overhovedet. Det giver stof til eftertanke. Jeg tror slet ikke, at det danske samfund er så himmelråbende og fantastisk, som du giver udtryk for i dine indlæg

vi har færre end de lande vi sammenligner os med , som sagt ved vi alle der er hjemløse i Danmark men der er færre i DK derved er der flere der har det basale behov dækket

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)