Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle danskere der mener at de er verdens lykkeligeste mennesker, kig her engang.

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror mange danskere tror de SKAL være lykkelige hele tiden ellers er man lidt en fiasko. Det er ikke tit man hører nogen sige at det går ad helvede til vel og det selvom statistikkerne for depression, selvmord osv er meget høje. Desuden er der mange danskere som ikke kender andet. De kender kun de danske folkeskoler, det danske sundhedsvæsen, den danske måde at omgåes hinanden. Så kan man vel ikke svare andet? Et udenlandsk medie snappede undersøgelsen op og konkluderede at danskerne var glade for deres fritid og sikkerhed og så iøvrigt havde små ambitioner!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flere eksperter har sagt, at den undersøgelse som kårer danskerne som verdens "lykkeligste", faktisk ik undersøger lykke, men derimod tilfredsheden. Dvs danskerne er verdens mest tilfredse mennesker, og det passer sikkert meget godt!

Hvorfor er danskere så det?
Generelt fordi danskere enten ingen forventninger har, eller fordi de forventer det værste, og dermed kun kan blive positivt overrasket. Ligeledes er der nogle store kulturelle og indstillings forskelle. 

Hvis en italiener f.eks arbejder i en butik, så er hans drøm at få en butik. Når han får en butik, så er drømmen 10 butikker. Når han målet om 10 butikker, så er det nye mål butikker over hele Italien, og derefter andre lande, hele Europa og resten af verden. Med andre ord, så er en italienere aldrig tilfreds, da han hele tiden ændre mål. 
Indstillingen er den samme hele vejen igennem. Om han arbejder i en butik eller om han ejer 200 butikker.

Derimod vil de fleste danskere være godt tilfredse med, at have en butik som køre godt, og som de kan leve af. Derfor vil en dansker også score en langt højere karakter på tilfredshedsskalaen, sammenlignet med en italiener, selvom de har præcist samme leve- og arbejdsforhold.

Kan man så bruge den undersøgelse til noget? Næppe... Det er en statistik, som aviser mm elsker at benytte, men den almene dansker ændre næppe indstilling eller adfærd pga den undersøgelse. Desuden er der meget kulturelt forbundet med en befolknings tilfredshed og lykke. Så det tager lang tid, at ændre noget, hvis man altså ønsker det... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Flere eksperter har sagt, at den undersøgelse som kårer danskerne som verdens "lykkeligste", faktisk ik undersøger lykke, men derimod tilfredsheden. Dvs danskerne er verdens mest tilfredse mennesker, og det passer sikkert meget godt!

Hvorfor er danskere så det?
Generelt fordi danskere enten ingen forventninger har, eller fordi de forventer det værste, og dermed kun kan blive positivt overrasket. Ligeledes er der nogle store kulturelle og indstillings forskelle. 

Hvis en italiener f.eks arbejder i en butik, så er hans drøm at få en butik. Når han får en butik, så er drømmen 10 butikker. Når han målet om 10 butikker, så er det nye mål butikker over hele Italien, og derefter andre lande, hele Europa og resten af verden. Med andre ord, så er en italienere aldrig tilfreds, da han hele tiden ændre mål. 
Indstillingen er den samme hele vejen igennem. Om han arbejder i en butik eller om han ejer 200 butikker.

Derimod vil de fleste danskere være godt tilfredse med, at have en butik som køre godt, og som de kan leve af. Derfor vil en dansker også score en langt højere karakter på tilfredshedsskalaen, sammenlignet med en italiener, selvom de har præcist samme leve- og arbejdsforhold.

Kan man så bruge den undersøgelse til noget? Næppe... Det er en statistik, som aviser mm elsker at benytte, men den almene dansker ændre næppe indstilling eller adfærd pga den undersøgelse. Desuden er der meget kulturelt forbundet med en befolknings tilfredshed og lykke. Så det tager lang tid, at ændre noget, hvis man altså ønsker det... 

undersøgelser bygger på behov pyramiden , har forklaret den anden siden lidt 

Med Danmarks sikkerhedsnet går  ingen sulten i seng vi har alle en bolig derved første trin dækket , vi får de højeste score

Vis naboen Tyskland har flere sultene maver og lidt flere der mangler bolig er første trin ikke dækket ind der .

Trin 1 dækket bedste i danmark , vi dog et højt skattetryk , men penge gør ikke en lykkelige ifølge dem der laver undersøgelserne de undersøger hvor er fleste af de basale behov dækket ind 

Vi vil altid score mest med denne måde analysere på, at de går efter behov pyramiden kan nogle synes forkert, dog en sulten mave og ingen bolig det bedømmer de som en vigtigt faktor der er opfyldt .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

undersøgelser bygger på behov pyramiden , har forklaret den anden siden lidt 

Danmarks sikkerhedsnet gør ingen gør sulten i seng vi alle en bolig derved første trin dækket 

Vis naboen Tyskland har flere sultene maver og lidt flere der mangler bolig er første trin ikke dækket .

Trin dækket bedste i danmark

Vi vil altid score mest med denne måde analysere på, at de går efter behov pyramiden kan nogle synes forkert, dog en sulten mave og ingen bolig det bedømmer de som en vigtigt faktor der er opfyldt .

Så har det heller intet med lykke at gøre, men hvor tilfreds man er... Som jeg beskrev...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Flere eksperter har sagt, at den undersøgelse som kårer danskerne som verdens "lykkeligste", faktisk ik undersøger lykke, men derimod tilfredsheden. Dvs danskerne er verdens mest tilfredse mennesker, og det passer sikkert meget godt!

Der er undelyneme noget af en forskel på at være tilfreds og lykkelig. Det er i mine øjne to vidt forskellige ting. Hvis man er tilfreds, så har man alle behov dækket. Hvis man er lykkelig, så er det fordi at man har en følelse af lykke inde i sig selv, og det har man ikke nødvendigvis når man er tilfreds.

Så det er to vidt forskellige ting. Jeg tror gerne at danskerne er meget tilfredse, men lykkelige, den har jeg meget svært ved at få til at give mening. Det er heller ikke den opfattelse som man får, når man er ude i den virkelige verden. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

Fashion-Seller:

Flere eksperter har sagt, at den undersøgelse som kårer danskerne som verdens "lykkeligste", faktisk ik undersøger lykke, men derimod tilfredsheden. Dvs danskerne er verdens mest tilfredse mennesker, og det passer sikkert meget godt!

Der er undelyneme noget af en forskel på at være tilfreds og lykkelig. Det er i mine øjne to vidt forskellige ting. Hvis man er tilfreds, så har man alle behov dækket. Hvis man er lykkelig, så er det fordi at man har en følelse af lykke inde i sig selv, og det har man ikke nødvendigvis når man er tilfreds.

Så det er to vidt forskellige ting. Jeg tror gerne at danskerne er meget tilfredse, men lykkelige, den har jeg meget svært ved at få til at give mening. Det er heller ikke den opfattelse som man får, når man er ude i den virkelige verden. 

Som jeg skriver, så viser den undersøgelse, som du referere til, at danskerne er de mest tilfredse i verden, men ikke de mest lykkeligt.
For man kan IKKE diffinere lykke, da det er en individuel ting, og derfor er min påstand, at det er umuligt at måle på en befolkning. For hvad er lykke?
Spørg 20 mennesker, og du får 20 forskellige svar! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

undersøgelser bygger på behov pyramiden , har forklaret den anden siden lidt 

Danmarks sikkerhedsnet gør ingen gør sulten i seng vi alle en bolig derved første trin dækket 

Vis naboen Tyskland har flere sultene maver og lidt flere der mangler bolig er første trin ikke dækket .

Trin dækket bedste i danmark

Vi vil altid score mest med denne måde analysere på, at de går efter behov pyramiden kan nogle synes forkert, dog en sulten mave og ingen bolig det bedømmer de som en vigtigt faktor der er opfyldt .

Så har det heller intet med lykke at gøre, men hvor tilfreds man er... Som jeg beskrev...

Det er Maslows behovpyramide de går efter http://da.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide de mener vis første trin ikke er dækket ind , altså de  fysisk behov,  er man ikke et lykkelig menneske , sulten mave og bolig er det første, der gør et menneske lykkeligt , dette er grundstene i følge psykologi , der kan give et lykkeligt menneske .

I andre lande danmark sammenligner sig med får de ikke samme point i første trin i behov pyramiden der er et behov i ifølge psykologien , til man bliver et lykkeligt menneske  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

 Et udenlandsk medie snappede undersøgelsen op og konkluderede at danskerne var glade for deres fritid og sikkerhed og så iøvrigt havde små ambitioner!

Det er lidt svært at generalisere og skære en hel befolkning på 5,564,219 millioner mennesker over én karm, og samtidig ligge ord i munden på så mange mennesker på én gang.

Jeg tror, at der er mange folk i Danmark som har høje ambitioner, folk der tager en høj udannelse, f.eks en bachelor eller andet tilsvarende, de har da høje ambitioner?

Det virker som nogle meget platte og useriøse argumenter, som der er blevet brugt i denne undersøgelse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Det er Maslows behovpyramide de går efter http://da.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide de mener vis første trin ikke er dækket ind , altså de  fysisk behov,  er man ikke et lykkelig menneske , sulten mave og bolig er det første, der gør et menneske lykkeligt , dette er grundstene i følge psykologi , der kan give et lykkeligt menneske .

I andre lande danmark sammenligner sig med får de ikke samme point i første trin i behov pyramiden der er et behov i ifølge psykologien , til man bliver et lykkeligt menneske  

Det har stadigvæk intet med lykke at gøre! Det er tilfredshed!
Ellers læs hva din egen kilde siger om lykke: http://da.wikipedia.org/wiki/Lykke_(f%C3%B8lelse)
Citat:"Lykke er en følelse, som sætter en i en til­stand af velvære. Lykke er individuel. Hvad der føles som lykke for en person, føles ikke nødvendigvis, som lykke for en anden person."

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

anonymous4:

Fashion-Seller:

Flere eksperter har sagt, at den undersøgelse som kårer danskerne som verdens "lykkeligste", faktisk ik undersøger lykke, men derimod tilfredsheden. Dvs danskerne er verdens mest tilfredse mennesker, og det passer sikkert meget godt!

Der er undelyneme noget af en forskel på at være tilfreds og lykkelig. Det er i mine øjne to vidt forskellige ting. Hvis man er tilfreds, så har man alle behov dækket. Hvis man er lykkelig, så er det fordi at man har en følelse af lykke inde i sig selv, og det har man ikke nødvendigvis når man er tilfreds.

Så det er to vidt forskellige ting. Jeg tror gerne at danskerne er meget tilfredse, men lykkelige, den har jeg meget svært ved at få til at give mening. Det er heller ikke den opfattelse som man får, når man er ude i den virkelige verden. 

Som jeg skriver, så viser den undersøgelse, som du referere til, at danskerne er de mest tilfredse i verden, men ikke de mest lykkeligt.
For man kan IKKE diffinere lykke, da det er en individuel ting, og derfor er min påstand, at det er umuligt at måle på en befolkning. For hvad er lykke?
Spørg 20 mennesker, og du får 20 forskellige svar! 

Måske ide du går til psykologi og lære hvad de mener med et lykkeligt menneske betyder , de går efter behov pyramide og vis du siger noget andet til eksamen får du ikke bestået  , kan være i er uenig men hvad ordet betyder med jeg har bestået med 04 på b niveau i psykologi . 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 10 (91 indlæg)