Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lær mig noget om apps :·)

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Singularity:

Helle - houseofkids.dk:
Jeg tror faktisk at mange kvinder ville elske en app til børnetøj.

Min kone er _helt_ enig.

Og hun ledte allerede efter en til min-mave.dk under hendes graviditet sidste år.

Det er bare at komme igang. Specielt med jeres primære mål gruppe kvinder med egenskaben af at kunne multitaske. - Så giv endelig dem endnu et touch point til jeres forretning og helst igår.

Nu nævner du Min-Mave.dk det er jo Danmarks største website/community for kvinder og det er noget helt andet. Vi er lige blevet færdige med en Amino iPhone App, som jeg forventer vil være klar til download om en måneds tid. Til den slags er App's fanstastisk, men jeg tvivler stærkt på at en App til en forretning der kun dækker et enkelt behov, vil være en stor sælger.

Men who knows...

De bedste hilsner

Martin

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det skal nok bliv til et succes hvis man lave et App hvor man kan "prøv" tøj helt virtual, ligesom jeg illustrere på billede :)

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed ide!

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nhat Dang:
Det skal nok bliv til et succes hvis man lave et App hvor man kan "prøv" tøj helt virtual, ligesom jeg illustrere på billede :)

Der er lavet en "hatte-app" netop hvor man kan prøve hatte virtuelt :D

Fra -
Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Synes lige at jeg vil komme med et råd.

Jeg mener ikke at en native app (en app der skal downloades og kører på mobilen) er vejen frem i dette tilfælde. Formålet med en webshop, er at få genereret salg. Nu har jeg dog aldrig været gravid (da jeg er mand) og har endnu ikke børn, så her er jeg ikke nok inde i psykologien.

Men jeg ved da selv, at hvis jeg skulle købe elektronik (som jeg ofte gør på nettet), så ville jeg ikke hente en særskilt app til det. Det jeg måske kunne bruge, var en app som udfyldte en funktion, udover at det at jeg kunne købe ting. Det kunne være en prissammenlignings-app, eller en app hvor man kunne prøve tøjet virtuelt (som også er nævnt tidligere). Det skal være et formål som skaber en form for WOW effekt - enten "Det her er godt nok sjovt" eller "Det her udfylder virkelig en brugbar funktion for mig".

Og som jeg ser det, er det ikke særlig brugbart at kunne købe direkte fra telefonen. Eller det vil sige, en mobil tunnel ind på jeres webshop vil være vældig smart - men denne mener jeg i skal lave i html.

Og hvorfor så det?!

1. I kommer ikke til at generere væsentlig stor download/interesse ved at have en webshop app på iTunes store eller android market - der er simpelthen ikke nok wow effekt i det.

2. Når jeg er inde og kigge på tøj, så vil jeg da ikke besværes med det ekstra step det er, at hente en særskilt app for at kunne købe det.

3. Jeg tvivler på at jeg ligger i sofaen og ser den webshop app jeg downloadede og tænker: "Nu skal jeg købe tøj!"

4. Ved at have en tilpasset version af jeres webshop online, som man automatisk ser hvis man browser sitet via mobil, det vil fjerne det ekstra step det er at downloade en app. I vil alligevel få brugerne der surfer via deres iphones/androids ind og de vil så få en super god oplevelse, som gør at de ikke giver op overfor at købe via din webshop, nemlig fordi formatet passer og det er mega nemt

 

iPhone/android apps er det nye sort. Der er mange derude der laver dem, mig selv inklusive. Det gør direkte ondt at se folk som mener at dette er guldgruben og derfor gerne vil have lavet en native app. Det koster for det første mange penge og tit er det slet ik besværet værd og man får ikke det ud som man havde forventet. Derfor tager jeg selv kun opgaver hvis det er noget jeg tror på - kan ikke lide at franarre folk penge.

Jeg mener at 4. er det hvor dine penge er best givet ud. For det første er det lidt billigere. Det er nemmere at opdatere. Der skal ikke bruges [store omkostninger] x antallet af forskellige mobilenheder derude (iphone/android/ipad osv.).

Jeg synes blot det er synd at smide penge efter noget, hvor man ikke får det samme igen - så hellere brugere dem på noget andet :)

Med venligste hilsener
Jesper Christiansen

iPhone app - You Wish: http://www.youwishapp.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jepser1982:
Jeg synes blot det er synd at smide penge efter noget, hvor man ikke får det samme igen - så hellere brugere dem på noget andet :)

Jeg er helt enig i at man skal vurdere om dette vil give mersalg eller om det blot er et tomt hul man smider penge i.

Men på den anden side, så ER der nogle der skal tage det første skridt. Hvis der ikke er nogle der har lavet en børnetøjkøbs app så ved man ikke om det er noget folk vil bruge.

Historien viser gang på gang at "det har folk ikke brug for"  - men da det blev tilgængeligt så "havde folk brug for det". Det er jo det gamle handelsmandstrick - hvis behovet ikke er der så SKAB det.

Helle skal have alle de oplysninger hun overhovedet kan få før hun kan vurdere om det er noget hun vil.

jepser1982:
Derfor tager jeg selv kun opgaver hvis det er noget jeg tror på - kan ikke lide at franarre folk penge.

Yes

jepser1982:
Og som jeg ser det, er det ikke særlig brugbart at kunne købe direkte fra telefonen. Eller det vil sige, en mobil tunnel ind på jeres webshop vil være vældig smart - men denne mener jeg i skal lave i html.

Modsiger du dig selv ikke lidt her? :) Jeg er helt sikker på at inden for de næste par år, så vil der komme salg via mobilen - netop fordi folk er vant til at købe apps og andre services via mobilen.

Fra -
Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

jepser1982:
Jeg synes blot det er synd at smide penge efter noget, hvor man ikke får det samme igen - så hellere brugere dem på noget andet :)

Men på den anden side, så ER der nogle der skal tage det første skridt. Hvis der ikke er nogle der har lavet en børnetøjkøbs app så ved man ikke om det er noget folk vil bruge.

Det er helt korrekt. Jeg mener dog stadig vejen er en HTML tilpasset app. Dette mener jeg af den grund, at man ikke ved hvorvidt det giver det ønskede resultat og html vil være den som vil holde omkostningerne nede. Hvis man så kan se at det har givet et mersalg, så kan man vurdere grundlaget for en native app. Faktisk kan man opnå en følelse ret tæt på native, ihvertfald med iPhone. Man kan indsætte et meta-tag, som gør at adressebaren skjules når man launcher via et link på ens homescreen - og dette mener jeg bringer en rigtig tæt på native app følelse :)

Niels Henriksen:

jepser1982:
Og som jeg ser det, er det ikke særlig brugbart at kunne købe direkte fra telefonen. Eller det vil sige, en mobil tunnel ind på jeres webshop vil være vældig smart - men denne mener jeg i skal lave i html.

Modsiger du dig selv ikke lidt her? :) Jeg er helt sikker på at inden for de næste par år, så vil der komme salg via mobilen - netop fordi folk er vant til at købe apps og andre services via mobilen.

Jo, det gik vist lidt hurtigt :) Jeg mener, at jeg ikke tror det er ret brugbart med en native app - men hvis man tilpassede ens html shop til iPhone/android, så tror jeg faktisk at det vil give pote.. Da man så ikke kommer ind og tænker "Åh nej.. det her er uoverskueligt.. Jeg lukker ned og køber senere..".. Hvorefter brugeren så glemmer alt om det..

 

iPhone app - You Wish: http://www.youwishapp.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jepser1982:
Man kan indsætte et meta-tag, som gør at adressebaren skjules når man launcher via et link på ens homescreen - og dette mener jeg bringer en rigtig tæt på native app følelse :)

Det må jeg lige se på. Selv bruger jeg Titanium Developer og det kører smukt. Der er udviklingen også forholdsvis hurtig (jeg er ved at lave en app til min side tigernet.dk i det).

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu lige beskriver og sammenligner - vil I så stadig mene at det er html jeg skal satse på?

Mand: Interesserer sig for spil til wii - og vil gerne følge med i det absolut nyeste der kommer. Vil gerne være den første som får fingre i det sidste nye. Vi leger at der altid kun er 100 spil tilgængelige når de udkommer.

Kvinde: Mor til to små børn. Går ligeså meget op i børnetøj - og følger med for at købe det nyeste der kommer. Hun er bange for at gå glip af det og at det bliver hurtigt udsolgt. (tøj er sæsonvare og man kan derfor ikke være sikker ret længe)

Jeg tænker at mødre ville bruge iphonen til at shoppe den sidste nye vare. Hun sidder måske i toget på vej til arbejde - eller har lige 5 min i frokostpausen - måske er hun i gang med at lave mad eller har ungerne i bad.

Hvis denne kvinde vil shoppe mange ting - vil hun så ikke gå direkte i vores shop? Hvis hun både skal have strømper, bukser, undertøj osv til to børn. Vi har ekstremt mange varenumre - og jeg forestiller mig at det vil være møgbesværligt at skulle shoppe via iphonen hvis man ikke helt præcist ved hvad man vil have og det ikke kun er een ting.

Hvilke apps har mødre på deres iphone? facebook og måske et par andre ting. Jeg har ikke flere selv... men mange mænd har masser - gps, billigst benzin, fodboldresultater etc.

Jeg kunne bare godt forestille mig at de her mødre kunne finde på at tjekke ind på deres app dagligt for at se de sidste nyheder som kom i dag. Der kommer jo nyt i shoppen hver dag - og der er stor fokus på nyheder.

Når først de har hentet app'en - så kan de jo gå hen og blive afhængige af at kigge hver dag. Hvis I tjekker vores facebook side - så vil I få et billede af hvordan vores kunder er :·) meget aktive og meget interesserede.

Men jeg vil selvfølgelig ikke gå i gang med noget som ender med at falde til jorden. Så jeg er meget åben overfor at I siger at det er html'en som er det rette. Spørgsmålet er blot om det mon også er det, når jeg nu har fortalt hvordan vores kunder er... de er utrolig loyale de fleste af dem og handler hos os igen og igen - også selvom det er billigere et andet sted. Det er ikke kun prisen det handler om - men i lige så høj grad de mange nyheder, vores service og den måde vi viser House of Kids til dem på.

Så kom igen - er det stadig html?

Og hvis - vil det så kræve at scancommerce laver det, fordi det er dem som har kildekoden? Eller kan jeg snige mig udenom dem?

Og er der nogen måde jeg kan gøre det nemt for mine kunder at vælge min shop - ligesom det er nemt at trykke på sin app?

Fra -
Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg kunne bare godt forestille mig at de her mødre kunne finde på at tjekke ind på deres app dagligt for at se de sidste nyheder som kom i dag. Der kommer jo nyt i shoppen hver dag - og der er stor fokus på nyheder.

Igen, jeg kender ikke din målgruppe, jeg ved ikke om man sidder og hungrer efter at købe tøj på samme måde som jeg hungrer efter den næste opdatering på twitter (..eller herinde).

Men alt du har beskrevet herover, kan sagtens laves som HTML og tage sig flot ud på iphone/android.

Helle - houseofkids.dk:

Når først de har hentet app'en - så kan de jo gå hen og blive afhængige af at kigge hver dag. Hvis I tjekker vores facebook side - så vil I få et billede af hvordan vores kunder er :·) meget aktive og meget interesserede.

Forestil dig man kommer ind på jeres side via iphone/android. Så kunne man lige lave en lille popup der fortæller: "Hej, vidste du at du kan gemme linket til os på din smartphone og på den måde altid være opdateret med det nyeste tøj?". Hvis de gør det, vil de kunne få et fint ikon med jeres logo på deres homescreen (ved siden af alle de andre apps), og de vil derefter kunne klikke på dette og komme direkte ind på jeres shop (eller hvor linket peger hen). Adresse baren vil være skjult. I toppen vil der stå "House of Kids" og de vil kunne navigere rundt via små ikoner. Prøv http://www.politiken.dk fra din iphone. Eller http://www.vmax.dk/mobile. Det er ret overskueligt og nemt at bruge - og de vil have direkte adgang til at kunne indtaste deres kontooplysninger når de når så langt.

Helle - houseofkids.dk:

Men jeg vil selvfølgelig ikke gå i gang med noget som ender med at falde til jorden. Så jeg er meget åben overfor at I siger at det er html'en som er det rette. Spørgsmålet er blot om det mon også er det, når jeg nu har fortalt hvordan vores kunder er... de er utrolig loyale de fleste af dem og handler hos os igen og igen - også selvom det er billigere et andet sted. Det er ikke kun prisen det handler om - men i lige så høj grad de mange nyheder, vores service og den måde vi viser House of Kids til dem på.

Så kom igen - er det stadig html?

Jeg vil stadig mene det er HTML. Min kæreste er ivrig H&M shopper - hun downloadede H&Ms app, men slettede den hurtigt igen, da hun ikke kunne se hvad den gjorde for hende..

Helle - houseofkids.dk:

Og hvis - vil det så kræve at scancommerce laver det, fordi det er dem som har kildekoden? Eller kan jeg snige mig udenom dem?

Du nævnte tidligere at du havde adgang til at lave udtræk af produkter osv? (eller husker jeg forkert)

Helle - houseofkids.dk:

Og er der nogen måde jeg kan gøre det nemt for mine kunder at vælge min shop - ligesom det er nemt at trykke på sin app?

Fuldstændig. Som beskrevet tidligere, man kan blot bede dem om at lave et link på ens home screen. Hvis du har iphone, så prøv at gå ind på http://www.politiken.dk. Tryk derefter på rammen med en pil ud-af, i bunden af browservinduet på iPhonen og vælg Add to Home screen (Tilføj til hjemmeskærm). Du har nu et fint politiken ikon på din iphones hjemmeskærm - og som nævnt tidligere, så kan adressefeltet nemt skjules når man kommer ind på siden.

 

Overvejer lidt at smide en lille demo sammen til dig, med House of kids som udgangspunkt.

iPhone app - You Wish: http://www.youwishapp.com

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)