Jeg har et fuldtidsjob på 37 timer om ugen, og siden den 22. juli 2022 har jeg samtidig drevet en enkeltmandsvirksomhed ved siden af. Skat har dog vurderet mig som "lønmodtager", fordi størstedelen af min indkomst kommer fra mit faste arbejde og ikke fra min virksomhed. Ulempen ved enkeltmandsvirksomhed er, at hvis man ikke tjener nok eller har en stabil indkomst, kan Skat vurdere, at det i praksis fungerer som en PMV (personlig mindre virksomhed). Mit spørgsmål er derfor: Hvis jeg omdanner min enkeltmandsvirksomhed til et ApS, vil det så give problemer i forhold til Skat? Jeg ønsker at være ansat som lønmodtager i mit eget ApS, så jeg undgår, at Skat hvert tredje år vurderer, om jeg er selvstændig erhvervsdrivende eller lønmodtager. Mit mål er at fortsætte med min ambition gennem ApS’et, og på sigt håber jeg, at det kan blive mit primære erhverv, når jeg når til et niveau med overskud. Så kort sagt: Giver det mening at omdanne sin enkeltmandsvirksomhed til ApS, mens man stadig har fuldtidsarbejde ved siden af? Er der skattemæssige fordele/ulemper ved denne konstruktion? Vil et ApS gøre det lettere at adskille min lønmodtagerrolle fra virksomheden og fremtidssikre mit projekt? Jeg håber, at nogen herinde har erfaring med eller indsigt i, hvordan det fungerer i praksis. På forhånd tak! :-) |
Alm fuldtids job og APS ved siden af.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)