Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gulplade eller papegøjeplader

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ved start af enkeltmandsvirksomhed, syntes jeg umiddelbart jeg ser en fordel ved at vælge papegøjeplader, da jeg kan købe bilen privat, og derefter få fradrag/betaling af min virksomhed, ved at bruge bilen i min virksomhed, på 3,73kr. pr kilometer. Og samtidig afholde alle udgifter til vedligehold på bilen i virksomheden. Jeg kunne også lade virksomheden købe en bil på rent gule plader, hvor jeg så ikke har mulighed for at bruge bilen privat.

Hvad er økonomisk for og imod i begge tilfælde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

NielsenDenmark:
jeg ser en fordel ved at vælge papegøjeplader, da jeg kan købe bilen privat, og derefter få fradrag/betaling af min virksomhed, ved at bruge bilen i min virksomhed, på 3,73kr. pr kilometer. Og samtidig afholde alle udgifter til vedligehold på bilen i virksomheden.


Galt - enten de 3,73 ELLER den % af bilens km som kører erhverv x bilens omkostninger. Ikke begge dele :) Du kan dog trække moms fra hele driften https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html  siger meget mere

Gulplade kan du ikke køre privat i som udgangspunkt, så valget hvis privat er at købe privat - papegøjeplade hvis du lever fint med sådan en, eller hvidplade og så kørebog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og links John 🙂

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)