Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leveringsomkostninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, nu skal jeg sende min første forsendelse og bliver pludselig i tvivl. Er det ikke meget almindeligt at kunden (virksomhed) betaler leverings/fragtomkostninger og forsikring af varen?

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 09:34

Jo, det er normalt at kunden dækker dine leveringsomkostninger til fragt. Det skal du ikke betale.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:29

Bejstrup:
Er det ikke meget almindeligt at kunden (virksomhed) betaler leverings/fragtomkostninger og forsikring af varen?

Det kommer jo helt an på hvad I har aftalt :o)

Jeg vil sige at du nok skal passe på med især forsikringsdelen, hvis det er noget der kommer til at være en stor post. Især hvis den kommer som en overraskelse for din kunde, hvilken noget kan tyde på :o)

I evt. tilbud er det måske en god idé at skrive, at priserne er ekskl. moms, forsendelse forsikring, og hvad der ellers ikke er inkluderet i prisen. Under forudsætning at du laver tilbud, naturligvis :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 16:07

igang:

Jeg vil sige at du nok skal passe på med især forsikringsdelen, hvis det er noget der kommer til at være en stor post. Især hvis den kommer som en overraskelse for din kunde, hvilken noget kan tyde på :o)

Hvad mener du med det du skriver? Normalt koster en transportforsikring 0,10-0,25 %  af den ønskedem forsikringssum. så det er vist ikke forsikringen der vælter økonomien.

igang:

I evt. tilbud er det måske en god idé at skrive, at priserne er ekskl. moms, forsendelse forsikring, og hvad der ellers ikke er inkluderet i prisen. Under forudsætning at du laver tilbud, naturligvis :o)

I et tilbud vil jeg anbefale at man meget mere præcis mht. leverings betingelser.  Skiv f.eks. levering:

EX-works i henhold til incoterms 2000.  Så hænger du ikke på noget ansvar for godsets evt. undergang eller beskadigelse.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:36

Ravn:

Hvad mener du med det du skriver? Normalt koster en transportforsikring 0,10-0,25 %  af den ønskedem forsikringssum. så det er vist ikke forsikringen der vælter økonomien.

Det tror jeg kommer meget an på hvem du handler med. Det gør det i hvert fald for os. Vi er blevet præsenteret for nogle forsikringsgebyrer, der har gjort at vi har afsluttet samarbejdet med flere leverandører.

Ravn:
I et tilbud vil jeg anbefale at man meget mere præcis mht. leverings betingelser

Det er jeg fuldstændig enig i. Men nu tager jeg kun udgangspunkt i, at der tilsyneladende er aftalt en levering, men intet om øvrige betingelser og vilkår. Det er den slags der kan skabe splid efterfølgende, Så derfor anbefaler jeg at man som minimum får noget basis indført.

Hvor meget man så vil gå i dybden med det, må jo så være op til én selv.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:17

Jeg siger igen tusinde tak for de gode svar, bliver klogere hele tiden.

Jeg havde gjort opmærksom på at det var excl fragt - men forsikringen havde jeg ikke fået clearet af, så den ville jeg ikke pådutte kunden.

Er der nogle bestemt termer man skal bruge for leveringsdelen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)