Her i efteråret - nærmere den 7. oktober, afholder vi SmartCamp i Danmark, hvor 25 professionelle erhvervsfolk, iværksættere og ledelsesrådgiver står til rådighed med mentoring mm. Men SmartCamp er kun starten på lanceringen af et nyt globalt initiativ for IT-iværksættere - Global Entrepreneur - programmet. Her kan kvalificerede iværksættere få:
Alt det og mere til, kan du læse om på http://www-304.ibm.com/isv/startup/index.html . Mine spørgsmål til jer - IT-iværksættere er:
Ser frem til at høre fra dig
|
Anders Quitzau:Gratis udviklingsværktøjer og software i 3 år - som download eller i cloud
- Dyb brancheviden (og undervisning her i )
- Hjælp til markedsføring internationalt/globalt
- Adgang til software, værktøjer, guides for, hvordan man laver business plan, salgsplaner, får financiering, sælger etc.
- Hjælp til at få kontakt med relevante venture capital investorer
- og hjælp / deltagelse fra IBM, når du skal ud og tale med store kunder.
Det lyder meget interessant. Specielt ovennævnte punkter er vel noget alle iværksættere efterspørger.
Når du skriver IT-iværksætter, er det så kun indenfor software-udvikling du tænker på? Eller er det bredere defineret så website-udvikling også indgår herunder?
Anders Quitzau:Mine spørgsmål til jer - IT-iværksættere er:
- Ser I det som en fordel at arbejde tæt sammen med en stor, global virksomhed som IBM?
- Kan I bruge ovennævnte muligheder?
- Hvad savner I eventuelt?
- Har I andre gode forslag / kommentarer
(udover 'send en sæk penge' og lignende
![]()
1. Det kommer jo an på hvor meget IBM vil bestemme. Hvis IBM giver plads til iværksætteren og yder rådgivning og vejledning og fungerer som mentor ser jeg det som meget fordelagtigt.
2. Ja. Det afhænger af hvad der menes med "kvalificerede iværksættere", hvilke kriterier er der?
3. Jeg savner at vide, had der kræves til gengæld for det IBM tilbyder?
4. send en sæk p... ups.. øøh nej, så har jeg sgu' ikke andre forslag.