Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er et godt MLM selskab ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Denne tråd er for aminoer med kendskab til MLM...

Det plejer jo altid at være nogle glødende debatter så snart ordet MLM bringes på banen ;)

Jeg har selv erfaring med forskellige MLM udbydere, men kunne alligevel godt tænke mig at høre, hvad I lægger vægt på, når I vælger hvilke MLM udbydere I ønsker at beskæftige jer med?

De åbenlyse er henholdsvis produkt og provisionsplan, men hvad er et godt MLM produkt og hvad gør en provisionsplan god eller dårlig ?

Ser frem til at høre hvad I mener :)

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:08
Hej Olin

Det er jo et meget relevant emne du bringer på bane og jeg mindes, at det er blevet diskuteret ganske beskedent her på Amino. Derfor synes jeg, at det er værd at følge op på.

Selvom emnet i stor grad er et subjektivt standpunkt for de fleste, så vil jeg mene at der er helt generelle ting man kan og bør tage i betragtning.

Jeg vil mene, at både produkt og bonusplan har stor betydning for, om firmaet som helhed er fornuftigt.

Mange sværger til, at det enten er et godt produktet eller en god betalingsplan som er alfa omega. Men hvis man har et godt produkt, med en dårlig betalingsplan og en skidt ledelse. - Så kan produkt jo være nok så godt.

Omvendt kan man have en superprofitabel bonusplan på et dårligt produkt og det er ikke sikkert, at ledelsen uanset kompatence vil kunne opretholde en fornuftig forretning med så tyndt et fundament - for produktet er jo i virkeligheden fundamentet og der er ikke penge at tjene, hvis dette ikke kan omsættes kontinuerligt.

Produktet bør have nogle helt klare målgrupper. Jeg mener ikke det er nok at sige, at man bare skal spørge alle og enhver for at ramme denne målgruppe.
Et problem med MLM i bl.a. Danmark er, at mange har utrolig travl med at "omsætte" MLM konceptet.
Rigtig mange netværkere i Dk lærer nemlig, at de med konceptet kan skabe en produktomsætning og det giver KUN 1 målgruppe, der er den samme for mange firmaer. - Målgruppen bliver nemlig dermed "Opportunity seekers" - netværkere og potentielle netværkere.

Denne metode gør jo netop, at færre mennesker sætter sig ned og oprigtigt spørger sig selv om: Hvad deres målgruppe er og det skal jo faktisk defineres udfra produktsortimentet.

Hvis man ikke kan definere sine kundegrupper, hvem er det så man vil have at ens samarbejdspartnere skal bringe produktet ud til? - Det drejer sig jo om, at få produktet ud til forbrugeren og de mennesker som kan se en ide i, at gøre dette med det givne produkt og det givne firma - dem indgår man så samarbejde med.

I værste fald oplever man, at have en downline på flere hundrede forhandlere... men ingen kunder. - Man har ikke været ude og dække behovet og skabt omsætningen - man har skabt et netværk af mennesker, som alle arbejder på at få andre til at gøre arbejdet.

Det rette produkt har kort sagt målgrupper og det er i sig selv attraktivt for forbrugeren.

Jeg vil i al beskedenhed mene, at rigtig mange netværkere vil opdage en stor fornøjelse i ikke altid at skulle formidle et koncept - men også at kunne formidle et produkt der i sig selv danner base for glade og tilfredse kunder; - som bliver ved med at kommer igen og købe selvom de ikke er forhandlere.

Hvis man ydermere har produkter, som henvender sig til erhvervslivet - så har man fat i noget virkelig potentielt.
Igen vil dette være produktet der dækker et reelt og relevant behov hos kunden - for det er da de færreste erhvervsdrivende, som har tid og overskud til at varetage en forretning mere.

Bonusplanen har dog også stor relevans. Disse findes der et utal af og alle med deres forskellige fordele og ulemper.
Til dels er det forskelligt fra person til person, hvilke bonusplaner der er mest fordelagtige. - Folk som har store ressourcer vil f.eks. sætte mere pris på en bred strukturopbygning end folk der satser på, at lade duplikationseffekten skabe forretningen på sigt.

Der er flere ting at kigge på:
Hvor mange "forretninger" skal man holde styr på?
Er der niveaubegrænsninger og hvordan ligger de? /

(Hvornår tjener man pludselig ikke på sin downline?)
Er man i stand til, at hjælpe ens downline med overflow elle
Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:18
Har læst dit spørgsmål og også svaret!!

Jeg mener et godt koncept - er et hvor der er balance i tingene, tilbagebetalingen til forhandlere/kunder skal være i balance, så bonus systemet er bæredygtigt, der dukker med jævne mellemrum smarte nye koncepter op på MLM markedet, men de forsvinder tit lige så hurtigt igen, og var kun en succes for de få der sad i toppen. Derfor mener jeg det er vigtigt at kikke et firma godt efter inden man bruger energi på at bygge struktur op. Det lyder godt at man er med til at starte op i landet - men det indebærer også at man risikerer at systemet ikke er bæredygtigt og lukker igen efter et år eller to, og så har man spildt tid penge og ens troværdighed.

Et andet krav jeg stiller er at det ikke må koste flere tusinde kroner at starte op, så er vi igen derhenne hvor det kun er toppen der scorer!!

Produkterne skal være af en ordentlig kvalitet - da det jo gerne skal være et eller andet salg/forbrug der skal bære din forretning - og priserne skal være realistiske - ellers vil der ikke være gensalg - Desuden vil det gøre alting meget nemmere hvis man arbejder med produkter hvor der er et naturligt behov/marked - man bruger meget spildtid og energi hvis man først skal overbevise en kommende kunde/forretningspartner om at dette produkt vedkommende aldrig før har hørt om - er det man altid har manglet!!

Derudover synes jeg det er vigtigt at firmaet har en eller anden form for lager i Danmark, så man ikke selv ender med at være lager for ens downline - derved har man en alt for stor kapital bundet i varer og også en øget risiko.Desuden er det også vigtigt at produkterne er godkendt i Danmark.

Med hensyn til bonus systemet mener jeg det er vigtigt at der er penge at tjene på hele ens downline, samtidig må det være vigtigt at dem der laver mest tjener mest! 

Der er ingen tvivl om at hvis man kan li at arbejde med MLM er det en god måde at bygge en forretning op på  - da man ikke har den store risiko - og gode muligheder for at tjene gode penge.

Jeg har selv prøvet flere forskellige  - også fusere.... men arbejder nu i et velfungerende firma - hvor bonusplan og produkter hører til mellem de bedste i verden.

Hvis nogen skulle ha lyst til at vide mere om hvad jeg arbejder med.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:03

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:14
Hej Olin!

Har samlet en række erfaringer om dette emne på min site - her kan du finde svar på en række spørgsmål vedr. Network Marketing og valg af virksomhed.

Du finder den her:

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:42
Hej Olin

Selvfølgelig er produkt og kompensationsplan væsentlige parametre ved bedømmelsen af et godt MLM-selskab.

For mit vedkommende er der andre faktorer, der spiller ind:

-  Er det et etisk/moralsk koncept. Personligt ønsker jeg f.eks. ikke at markedsføre spil på nettet mv

-  Hvordan er trenden i samfundet?

-  Hvem er ledelsen?

-  Er selskabet velkonsolideret?

-  Skal jeg selv ud til home parties med diverse cremer, tandpasta mv?  - Dette ønsker jeg ikke.

Derfor har jeg valgt www.dublinetwork.com/3014. -  Det er markedsføringsselskabet bag http://my.dubli.cpm/871, som er en ny GLOBAL handelsportal.

E-handel vokser enormt i disse år, så det er et produkt med fremtiden foran sig.

vh

Walther Richter

40164115

Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:59
Dem der tror at man SKAL ud og lave home parties, bare fordi man formidler et wellnes produkt, har ganske enkelt ikke forstået en dyt af mlm. 
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 37
Fra  LifePlan Kajak & Friluftsliv Skrevet kl. 09:33
Mit forslag til et af de bedste Network Marketing koncepter er DubLi:

Prøv lige at tjekke verdens bedste shopsystem.

http://my.dubli.com/2737

DubLi er en GLOBAL handelsportal, som slår alt hvad du hidtil har set, -fordi det indeholder det hele i en portal. Portalen er allerede i gang og shopsystemet lanceres i slutningen af marts, -så det er den perfekte mulighed at gå ud og fortælle alle du kender om muligheden nu!

Udover Network Marketing muligheden indeholder systemt bl.a. følgende fordele:

1. Køb og Salg af alle tænkelige produkter.

2. Auktioner.

3. Oprettelse af din egen shop. Har du en shop i forvejen kan du på få minutter overføre shoppen til DubLi. Koster kun 49 euro/måned.

4. Uendeligt mange prædifinerede templates, -så din shop får et personligt look.

5. Eksponeres til mere end 200 milioner potentielle kunder i hele verden.

6. Multilingual portal, dvs. dine varer eksponeres til de fleste sprog og kunden kan selv se produkter som er tilgængelige i eget land eller andre lande.

7. Alle de store prissammenligningssites køre ind over, så du hele tiden ved hvor du køber billgst!

8. Statistik i dit backoffice føres over hvor din kunde har fundet din shop/produkt.

9. Backoffice med regnskab som kan indgå i regnskab og revision.

10. Meget mere, som vil bringe for vidt at nævne her.....

I virkeligheden skal du ikke ud og sælge noget men blot oplyse folk om hvor de får noget billigere end de får det andre steder og hvor deres produkter bliver eksponeret til flest mulige potentielle kunder. Det gælder både køb og salg af varer samt oprettelse af eget shopsystem.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte undertegnede på +45 51 26 21 26 eller gå direkte til sagen på www.dublinetwork.com/2737

Frederik

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:53
Helt enig Frederik, Dubli er et rigtig fornuftigt selskab :)
Var du med til eventet med Mr. Big Al i går?

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 37
Fra  LifePlan Kajak & Friluftsliv Skrevet kl. 22:34
Hej Dimitri

Ja, det kan du tro jeg var! Så dig godt, -kender jo dit ansigt fra dine indlæg.

Fantastisk godt program. Både Mr. Big Al, præsentation af shopsystemet og så til sidst Michael Hansens visioner. Jeg må i al beskedenhed sige, at mine forventninger er tårnhøje! Håber du har købt lidt aktier!?

Mvh. Frederik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)