Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan stand-up bliver FOR groft?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

Det var mega sjovt, var også ved at dø af grin gennem hele videoen Big Smile

Et godt eksempel på, hvorfor canadiske og amerikanske stand-up komikere kan noget som danske komikere ikke kan.

Det vil jeg ikke give dig ret i, jeg synes at især mange amerikanske komikere slet slet ikke er så grove som Danske. Jeg tror ikke på at et sådan show som han lavede der ville falde i god jord hvis det var overfor amerikanere. Hvis du kritiserer deres land, eller deres indbyggere bliver de straks fornærmede Smile

Men synes at vi her i Danmark har en dejlig sort humor, som man ikke finder andre steder hehe.

Nu snakker jeg ikke, om hvor grov stand-up'en er. Det bliver ikke bedre jo grovere det er. Jeg snakker om kvaliteten af manuskriptet, hvadenten det er groft eller ej. Og der er de amerikanske meget dygtigere end de danske netop fordi, de forstår det her med at fortælle en sammenhængende historie med interessante vinkler, ofte noget de fleste kan relatere til, og så give historien et twist. 

Men i min verdern skal der også mere til en diverse platheder, hvis man bevæger så over i den genre. Det er her, de danske stand-up komikere ofte ikke kan følge med. De er ikke sjove bare fordi, de prutter, fortæller en sjofel vits eller laver en sjov lyd. Uden den gode historie er den slags intet værd. Men det er jo så en hel anden diskussion :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:25

Mark Jensen:

Det var mega sjovt, var også ved at dø af grin gennem hele videoen Big Smile

TT Tekstforfatter:
Et godt eksempel på, hvorfor canadiske og amerikanske stand-up komikere kan noget som danske komikere ikke kan.

Det vil jeg ikke give dig ret i, jeg synes at især mange amerikanske komikere slet slet ikke er så grove som Danske. Jeg tror ikke på at et sådan show som han lavede der ville falde i god jord hvis det var overfor amerikanere. Hvis du kritiserer deres land, eller deres indbyggere bliver de straks fornærmede Smile

Men synes at vi her i Danmark har en dejlig sort humor, som man ikke finder andre steder hehe.

Lige en tilføjelse: Jeg synes også, at det er en typisk dansk indstilling til USA og amerikanere, du har der. Amerikanere er langt mere selvironiske end danskere giver dem ære for. Hvis du ser The Late Show With David Letterman er der masser af eksempler på den påstand - både i hans stand-up, deres skretches og generelle jokes samt de stand-up komikere, der besøger showet. Det er bare langt mere elegant skrevet.

Nu har jeg også selv tilbragt længere perioder i USA og kender også et par amerikanere her i Danmark. Og de er og bliver mit yndlingsland og folkefærd. Nej, de er ikke fejlfri, men det er der ingen, der er :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:41

Han var kanonsjov, men altså på ingen måde grovere end mange af de danske komikere. Jokes i samme boldgade er ofte set blandt danske komikere, men han serverede det med sin helt egen stil, og sproget gør måske også en forskel. Intet nyt under solen, men alligevel hylende morsomt.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 16:48

:

Han var skide skæg :-)

Men amerikanere kan nu godt tage lidt gas, prøv bare at se Lisa Lampanelli her:

Link:
&feature=related">

&feature=related

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Standup var forfriskende og sjovt til at starte med , fordi det nedbrød nogle grænser for hvad man kunne sige offentligt. De grænser er nu blevet gennemtæsket så mange gange at det ikke har chokeffekten mere. Så kan man tage den endnu længere ud, og kun gøre det , for at tage den længere ud, ikke for jokens skyld, eller man kan afsøge nye territorier.

Jeg har tidligere syntes at for eksempel Anders Matthesen var et geni, men hans seneste show viser tydeligt, i følge mig, at manden er næsten færdig. Hans konstante nedturssnak om alt det han hader, er ærligt ved at være trættende at høre på. Og ikke mindst meget lidt nyskabende, forfriskende og SJOVT. Det er simpelthen blottet for vittigheder, men kører udelukkkende på konceptet : Se hvor meget nedtur og had til alt og alle jeg tør at indrømme.

Prøv at se Andens show igen, og lig mærke til hvor få klapsalver og latter han får af publikum. Og så mål det med et show med Mick Øgendahl, Jonathan Spang og flere andre.

Den slags nedturs/hate  comedy er på vej ud, tro mig ;-)

Men god fornøjels til andre som kan finde joksene i det, eller som stadig synes det er vildt spændende at få brudt grænser, der handler om seksuel udnyttelse af handicappede... uden en pointe

;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 09:55

TT Tekstforfatter:
Lige en tilføjelse: Jeg synes også, at det er en typisk dansk indstilling til USA og amerikanere, du har der. Amerikanere er langt mere selvironiske end danskere giver dem ære for. Hvis du ser The Late Show With David Letterman er der masser af eksempler på den påstand - både i hans stand-up, deres skretches og generelle jokes samt de stand-up komikere, der besøger showet. Det er bare langt mere elegant skrevet.

Det synes jeg slet ikke du har ret i, jeg synes på ingen måde at Amerikanere er mere selvironiske end danskere. Slet slet ikke, de har på ingen måde den samme humor som vi har i Danmark, og de bliver meget let fornærmet. Jeg synes amerikanernes selvironi er på niveau med franskmændenes.

Det er sådan jeg ser det, har respekt for din holdning. Men jeg tror også det har meget at gøre med hvor du befinder dig i USA. De har ikke en ret god humor i syden (det er hvor jeg har befundet mig mest), men jeg synes det bliver bedre vestpå og i norden af USA.

The Late Show synes jeg er utrolig plat Smile, men det er også lavet i New york hvilket jo er i norden..

Så jeg vil på en måde give dig ret, men  som sagt er der forskel på hvor man befinder sig. Men generelt synes jeg at vi i Danmark har mere sort humor end mange andre steder.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Mark

Helt enig i at det geografiske har meget stor betydning for humoren. Nu er sydøst-staterne også en del af USA, hvor der er mange kristne og meget politisk korrekthed. Jeg har selv mest befundet mig i San Francisco, Los Angeles og San Diego i Californien.

Som en lille tilføjelse: Jeg skrev ikke, at amerikanerne er mere selvironiske end danskerne, jeg skrev, at mange amerikanere er mere selvironiske, end danskerne giver dem ære for   Wink

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:21

HAHAH! HOld kæft jeg er færdig af grin.. Nøj han er satme Genial. hahahaha.. Amen den mand er så genial. Så fedt.. :D

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)