Hej Aminoer, Jeg har lige prøvet at installere Ubunto som styresystem og må sige jeg er blevet positivt overrasket, det er lyn hurtigt, nemt og overskueligt og bare virkelig fedt at arbejde med istedet for windows. Jeg har nu siddet og leget lidt, og downloaded diverse templates og window cases, knapper osv. jeg går ud fra at mapperne med de ting jeg har downloaded bare skal smides ind samme sted som dem der er installeret i forvejen for så at installere delene via apperance, men jeg kan ikke finde ud af hvor de mapper jeg skal smide de nye templates osv ind er?? Håber der er nogen der kan hjælpe. Mvh. Mikkel Schmidt. |
Hej Mikkel
Fedt at du er glad for Ubuntu! ;-)
Jeg måtte lige læse dit indlæg igennem et par gange, før jeg fik helt fat på, hvad du mente. Men jeg går ud fra, at det er et tema, du har downloadet? :-)
Det er lidt forskelligt, hvordan du gør det, afhængig af hvordan vedkommende som har lavet det, har pakket det sammen.
Men hvis du har downloadet et helt tema, så er sandsynligheden at du har modtaget en .tar.gz fil (en slags zip-fil).
Hvis det er tilfældet går du bare ind i Udseende/Appearance, fanebladet Theme, klikker Installér og vælger tar-filen. Og vupti så er dit tema installeret.
Hvis du bare vil nøjes med at installere nye ikoner, skal du, som du selv siger, bare lægge mapperne til de nye ikoner ud. Hvis du går ind i hjemmemappen, hvor din Musik, Dokumenter, Billeder mapper ligger, og trykker CTRL+H. Så får du en masse skjulte mapper frem, som alle starter med et punktum. Det punktum gør, at en mappe eller fil skjules.
Find mappen der hedder '.icons', og læg mappen med de nye ikoner i den, og gå så ind i Udseende/Appearance og vælg dem.
I øvrigt kan jeg anbefale dig det danske Ubuntu forum, hvor du får masser af god og hurtig hjælp og svar på spørgsmål: http://ubuntudanmark.dk/forum og hvis du vil have "live-support" kan du gå ind på http://ubuntudanmark.dk/chat.
Jeg startede ubuntudanmark.dk i 2006, og hjælper da også til derinde af og til. Men det er nogle virkelig gode folk, og så længe man husker, at de er frivillige og gør hvad de kan, går de også langt for at hjælpe med ethvert problem ;-)