Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eTrade.dk ?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja, hvis jeg lige genlæser mit indslag, så ser jeg klart at jeg nævner Saxobank som min første prioritet, så mere pro-E-trade er jeg ikke. Saxobank er blot ikke en mulighed for mig, af rent tekniske årsager.

Yderligere beskæftigede jeg mig heller ikke med om hvor vidt du eller E-trade havde ret. Jeg "flamede" ingen, men udtrykte blot min irritation over én der anonymt "flamer" andre (f.eks. E-trade) i diskussioner, og sågar laver web sider til formålet. Det er bare for krysteragtigt i mine øjne.

Jeg pegede såmænd blot på nogle aktiehandels sites, som jeg selv fandt fornuftigte.

Men nu må jeg så indrømme at du har fået provokeret mig til at sætte mig ind i din "sag", og  jeg gav mig derfor til at læse den investorvejledning mht. fusionen (http://www.lbicon.com/investor/financial/reports/060515.Final
Prospectus English.pdf)
, som du selv refererer til i din kritik.

Dine citater er ganske vist korrekte, men taget ud af kontekst. Hvis du kigger på side 19, siden før dér hvor du mener at konstaterer, at du skulle have haft 30 Framfab aktier vederlagsfrit. Så vil du kunne læse at du skulle være indehaver af et multiplum af 10.000 Framfab aktier, for at komme i betragtning til at få "afrundet" din aktiebeholdning til et helt multiplum af 50 aktier.

Aktionærerne tilbydes derfor enten at sælge deres aktier, hvis de har mindre end 10.000 stk. eller at købe mellem 1 og 9999 aktier, så de kan komme op på de magiske 10.000 stk. Dette skulle have været gjort i perioden 31. maj til 22. juni 2006. Dvs. du skulle i det tidsrum have købt 9980 Framfab aktier, for at kunne have fået gavn af det aktie split, eller have solgt dine 20 aktier.

Med andre ord E-trade har fulgt retningslinierne fra Framfab og  LB Icon (de fusionerede selskaber). Så jeg mangler stadig at se/høre noget der skulle skræmme mig fra at vælge E-Trade.

Dette har i øvrigt lige mindet mig om at jeg glemte et andet vigtigt aktie tip, i mit foregående indslag: Hold dig jævnligt opdateret med hvad der sker i de virksomheder, som du har aktier i. (gerne oftere end hvert 4. år)

Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:51

Dette har i øvrigt lige mindet mig om at jeg glemte et andet vigtigt aktie tip, i mit foregående indslag: Hold dig jævnligt opdateret med hvad der sker i de virksomheder, som du har aktier i. (gerne oftere end hvert 4. år)

Den var god... :-)

Jeg har haft Etrade siden 2000 og har været tilfreds. Jeg er en "køb og hold investor" så om de nødvendigvis er 10 kr billigere betyder intet for mig. Til gengæld er det let og enkelt at bruge,- man kan let få et overblik over sin portefølje og let lave handeler. Jeg har et par gange haft brug for at ringe til kundeservice og jeg kom igennem med det samme. Hvis jeg skulle vælge noget andet ville jeg vælge Saxo Bank.  MEn der skal man downloade et program for at handle og derfor kan man ikke handle hvis man er på Mallorca f.ex.

Så brug roligt ETrade.

Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:46

Du mistænkeliggør et indlæg ved at skrive: "anonyme "ainvest"". Nu har man vel muligheden for at være anonym her, og af den grund er ens erfaring vel lige god.

- Når der er 5 links på mit indlæg, ved jeg ikke lige hvor anonymt jeg optræder.

- du skriver endvidere: "undre mig lidt over at man kan have et depot stående i 4 år" - igen en mistænkeliggørelse af andres oplevelser.

- Når det drejer sig om 20 Framfab aktier til en værdi af 0,5 kr. pr. stk, ja så må du undskylde at jeg ikke loggede ind hver dag i 4 år for at holde øje med mine investeringer.

Når man så læser dit andet indlæg - så fortsætter du g'hjælpemig: "krysteragtigt" - flot, og ikke spor "flamende" ???

- Mit oprindelige indlæg gik udelukkende på mine erfaringer, - og i min verden kunne E*Trade godt have sendt et brev eller en mail og sikret sig at deres kunde var orienteret om, at hans konto blev lukket og at aktierne forsvandt. - Det er ikke sket.

Når det drejer sig om 10 kr. er det skisme ikke beløbet jeg brokker mig over, men derimod deres kundeservice.

- Fortsæt du bare af det spor du har lagt, - jeg stopper debatten her - at komme med nedladende ord om andres oplevelser og meninger, er ikke noget jeg har lyst til at deltage i.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
En mening som man ikke tør stå ved med navn, vil altid være mindre troværdig end en hvor man kan se ejermanden. Det er en ganske almindelig betragning på nettet, hvor folk ellers kan udgive sig for kongen af Langbortistan selvom de blot er 12 år og sidder foran en lånt computer på biblioteket.

Udover det, så synes jeg da ellers at Thomas har tilbagevist din klage rimelig klart. Er hans fortolkning ud fra resten af "kontrakten" ikke korrekt? Har e-Trade i virkeligheden ikke handlet præcis som de skulle - selvom din oprindelige klage jo gik på, at de faktisk havde bestjålet dig?
At de så ikke har sendt et brev til en gratis-konto, som er oprettet i forbindelse med en kampagne, ser jeg ikke den store skade i.

Tilmeldt 20. Jan 07
Skrevet kl. 14:02
Jeg ved ikke hvor I får det fra - "at kontoen ikke har været rørt i 4 år" eller "at jeg skulle være bestjålet" eller at "de har sendt en mail til en eller anden gratis konto" - det er ikke noget jeg har skrevet, men noget I digter. Virkeligheden er en anden.

Bliver man mindre anonym af at kalde sig Tommy og have et eller andet billede på ... - Det er jeg svært ved at se.

Som jeg skriver - der er vist tærsket nok langhalm på et spørgsmål, og et svar om nogle oplevelser med etrade. - Tag imod rådet eller lad være - Heldigvis kan jeg jo se, at den der stillede spørgsmålet i første omgang, har valgt at tage det med i sine overvejelser.

Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:02
Tja, jeg gider såmænd heller ikke bruge mere tid på sagen, men jeg synes ikke du skal ligge søvnløs over, hvordan jeg kom frem til de 4 år. I den sidste mail fra E-trade som du citerer på dit site, står der:

>

> Kontoen er lukket grundet inaktivitet siden 2002. Hvis du er
interesseret i fortsat at benytte din konto og depot, vil vi
naturligvis genåbne kontoen.

> Hvis du skulle have yderligere spørgsmål er du velkommen
til at kontakte undertegnet.

Da splittet fandt sted i 2006, bliver det sådan ca. 4 år, hvor du ikke har logget ind og tilset dit depot ved E-trade - elementært, min kære Watson.

Jeg vil så undlade at spørge ind til hvordan man bliver mindre anonym ved at linke til et forretnings website, der ikke indeholder alm. kontaktinformation, som f.eks. bare en forretningsadresse?

Men slut herfra - jeg har en forretning at drive, og ikke tid til pjank :-)

Tilmeldt 20. Jan 07
Skrevet kl. 22:18
Og husk så - kære Sherlok - at du startede "pjanket" ...

Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:06
Lige et par opklarende bemærkninger til tidligere indlæg i denne debat:

Saxo Bank tilbyder faktisk handel uden download af platform. De har Saxo Webtrader eller Saxo Mobiletrader hvor handel foregår enten via web eller mobil (wap). Man skal dog have sin konto sat op til adgang til disse to, men det klares hurtigt men en mail til sin kontaktperson.

Saxo Trader 2 kan faktisk godt køre på enkelte MAC maskiner. Mac er nemlig begyndt at producere maskiner med Intel Chip, som fra fabrikken er født med dualboot - altså muligheden for at vælge Windows som styresystem når du starter din maskine. Hvis du kun bruger en emuleret version af Windows kan det dog ikke lade sig gøre.

Etrade og Saxos platforme er iøvrigt identiske bortset fra "klistermærkerne". E-trade er nemlig whitelable partner hos Saxo og "lejer" altså deres software hos Saxo.

/Morten

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)