Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[SummaSummarum] Fakturering i nyt år - før afsluttelse af forrige?!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan jeg fakturere kunder via. debitormodulet i år 2007, uden at have afsluttet 2006 regnskabet? Eller giver dette store problemer?

Jeg bruger SummaSummarum Pro.

På forhånd tak.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:18
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:30
Hej Anette.

Tak for dit svar :) Jeg er blot ''bange'' for at jeg ikke får lukket regnskabet ordentligt, så ville gerne have mulighed for at vente lidt endnu.

Men såvidt jeg er kommet frem til, også med lidt hjælp fra dig er de eneste posteringer der skal laves inden regnskabet lukkes med summasummarum''s hjælp som du beskriver i det link du sendte ovenfor, så er det at:

1. bogføring af varelager på "optalt varelager pr. 31/12-06"

2. få styr på alle debitor og kreditor bilag

3. lave momsangivelse for 4. kvartal

Så har jeg vel alt med, for Summa gør vel resten?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:01
Det eneste, du skal lave, inden du åbner 07-regnskabet er: At registrere alle dine salgs- og købsfakturaer og hvorvidt de er betalt eller ej. Resten kan laves i 06-regnskabet, selvom du er i fuld gang med 07, og så bliver de ændringer, som har betydning for det nye regnskab overført som efterposteringer.
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:36
Tak for dit svar :)

Jeg ville forhøre mig om hvorvidt renter positive som negative bogføres? - Der er sikkert andre som også har pengen stående i banken :p

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:57
Jeg har ikke mulighed for at bogføre en faktura som betalt, den er udstedt d. 29/12-06 og betalt d. 2/01-07. Skal jeg blot afslutte regnskabet også bogføre den som betalt i regnskabet for 2007?

Men så forsvinder ideén i at skulle holde styr på sine salgs- og købsfakturaer lidt! Har sat uret tilbage på selve computeren som tidligere foreslået af dig, for at kunne lave de sidste bogføringer for året 2006

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)