Hej Bastian
Begge "statistikker" har umiddelbart ret, som flere sikkert har svaret på så er det to forskellige ting du sammenligner i spørgsmålet, nemlig besøg og klik.
Har været forbi dba og fundet et par link. Om det så er denne aktivitet du henviser til eller om det er et banner ved jeg ikke, men princippet er det samme.
På siden: http://www.dba.dk/computer-og-spillekonsoller/spillekonsoller-og-tilbehoer/?soeg=Nintendo&fra=forhandler
- Finder vi dig med et tilbud hvor display URL er batech.dk, men hvis du fører musen hen over linket kan man se at brugeren ved et klik på dit link sendes forbi dba.dk´s eget statistik system, som herefter sender brugeren direkte videre til en af dine undersider.
http://count.dba.dk/asp/count/redirect.asp?CountId=2493&SubId1=67881621&SubId2=0&SubId3=4&SubId4=0&SubId5=0&Link=http%3a%2f%2fbatech.dk%2fprodukter%2f9-nintendo-dsi-xl%2f8-r4i-gold%2f
Hvis det var en bannerannonce ville det være dba.dk´s adserver Adtech, en ekstern udbyder der fungere som 3. part fo dba.dk og mange andre medier. (Adtech er et system der administrerer annoncemedier´s display annoncer.)
Nu kunne jeg ikke lige finde et banner fra batech.dk, så det bliver et eksempel fra DustinHome:
http://adserver.adtech.de/adlink|263|2255253|1|225|AdId=2852313;BnId=25;itime=724253062;key=Nintendo;nodecode=yes;link=http://www.dustinhome.dk/externa_annonser/redirect.aspx?sourceId=14005
Fælles for begge annonce-aktiviteter er at der aktiveres et statistiksystem før destinations URL´en aktiveres, som er din/annoncørens landingpage.
Når en bruger klikker på dba.dk´s URL tælles der ét klik op i det respektive tracking system, som "forsøger" at sende brugeren videre til destinationen. Om brugeren overhovedet får vist kampagnesiden, når destinationen, får vist landingpage, får loadet kampagnesiden eller om brugeren får loadet alle scripts på kampagnesiden er ikke altid tilfældet - som typisk er det der giver differencerne.
For at kunne verificere dba.dk´s registrerede antal klik, enten via deres eget tracking system eller Adtech´s tracking system, så bør du have en 3. parts tracking URL´s på som aktiveres med det samme brugeren klikker på dba´s tracking.
Det tilbyder vi bl.a. hos TraceAd Analyics, og i ovenstående tilfælde ville den direkte LP URL (Landingpage URL) være erstattet af en TraceAd Click Tracking som aktiveres og sender brugeren til din URL med det samme.
Et eksempel på det fra vores side er følgende URL: https://tracead.com/clickHandler.php?sId=2341&bId=17878 som dba.dk i dette tilfælde linker til og aktiverer lige efter deres egne tracking systemer er aktiveret, denne TraceAd URL sender så brugeren videre til din landingpage.
Om du får en 3. part ind over dine kampagner ændrer ikke på at der stadig kan være differencer. Når din 3. parts leverandør er aktiveret og sender brugeren til din ønskede landingpage, kan der stadig ske meget som gør at brugeren ikke får vist din side. Men et 3. parts trackingsystem kan give dig god indsigt i hvad der sker, og hvad der ikke sker. :-)
Da dba.dk er den første part der bliver aktiveret i dit tilfælde, så vil det i tilfælde af differencer altid være den part som registrerer klikket først, også være den part som har det højeste antal klik.
Mvh
Martin Mollerup