Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag - Kiropraktor ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber i også kan hjælpe mig denne gang :-)

 

Jeg har et lille enkeltmandsfirma med kun mig som "ansat"

Jeg går til kiropraktor/massage et par gange pr. måned for at forebygge, at en meget dårlig ryg, bliver dårligere.

Min kiropraktor siger at jeg kan fradrage det som en drift udgift, er dette korrekt ?

Hvis det er korrekt hvor skal det så bogføres ?

 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

Hej,

Jeg er en studerende fra Copenhagen Business School, der i mit afsluttende projekt ønsker at undersøge hvorledes Corporate Social Responsibility (altså virksomheders arbejde med samfundsansvar) påvirker kundetilfredsheden i danske banker. Da forummet her omhandler finansielle emner, og jeg dermed må formode at du/I har en vis finansiel interesse, håber jeg at du/I vil deltage i undersøgelsen og være med til at præge udviklingen indenfor bankernes ansvar overfor deres omgivelser.

Undersøgelsen vil tage ca. 5-10min, og du vil have mulighed for at deltage i lodtrækningen om ét styk Ipod Nano musikafspiller (4gb sort).

Link til spørgeskemaet: http://www.defgo.net/s.asp?id=1257450&c=ZVMR4ZZ&l=da

Med venlig hilsen

Alexander Kiær

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du, hvis udgiften er lægeligt begrundet. Udgiften skal bogføres som "sundhedsudgifter" på en ny konto, du opretter til formålet.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

 

Er det nok at kiropraktoren siger det er nødvendigt, eller skal jeg omkring min læge også ?

Jeg bruger e-conomic, hvilket kontonr skal den sundhedskonto have ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne fremgår her http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=102991&vId=203350&i=85&action=open#i102991

Her anføres følgende:

"Fradragsretten for udgifter til kiropraktorbehandling er betinget af, at der foreligger en skriftlig erklæring fra en kiropraktor, der har autorisation efter dansk ret eller, hvis kiropraktoren er etableret i udlandet, tilsvarende kvalifikationer, om, at personen har behov for behandlingen."

Hilsen

Tonny 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..du skal omkring lægen.

Find en konto under personaledelen.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke hijacke tråden - men alligevel opfordre jer skattekyndige til at lave en liste over alle de "private" sundhedsudgifter vi, der driver enkeltmandsvirksomheder, må trække fra.

Nu kom kiropraktikken ind, og jeg ved at rygestop-midler må også fratrækkes, der er sikkert flere Smile

Vh
Lars

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Tak for hjælpen

Jeg syntes ikke jeg kan finde personaledelen, udover arbejdstøj konto 3602 under administrationsomkostninger, jeg har ikke nogen kontonr 3603 kan jeg bruge denne ?

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)