Hej. Ja måske skulle den nok ikke helt ha' været her , men jeg vidste ikke lige ellers hvor jeg skal skulle smide den.. Det, det hele handler om er at jeg er for nylig flyttet til vejle, og har erfaret at det er dyrt at flytte hjemmefra, hvertfald den månedlige omkostning. Så jeg har jo skulle ud og have et arbejde, for at det bliver lidt sjovere at være i tilværelsen. Jeg fangede et opslag med nogle der søgte en php/mysql programmør, og jeg tænkte fedt, det er da lige mig ! Efter lidt skriven frem og tilbage mødes jeg med dem her i sidste uge. Jeg havde desværre ikke nogen referrencer som jeg kunne fremvise så jeg foreslog dem, hvis de havde en mindre opgave, så kunne jeg komme på den som en "optagelses opgave". Siden skulle så laves i enten drupal eller joomla, men jeg har overhoved ingen kendskab skal hverken det ene eller anden, så startede på bar bund. Havde dog hørt lidt snak om drupal så jeg satte mig for at det skulle være den, dog endte det ud med at de selv lavede opgaven da jeg simpelthen ikke kunne på det til at makke ret på så kort tid, uden at ha læst om systemet. Og der havde været en anden til samtale hvor han havde noget mere erfaring med drupal. Dette resultere i at jeg syntes det er på tide jeg får taget mig sammen og begyndt på noget jeg kan få tjent nogle penge på , på længere sigt.
Så altså. Grunden til jeg skriver her er fordi jeg søger lidt hjælp til at finde hvad jeg skal gøre. Jeg går sådan lidt med tankerne om jeg skal tage mig for at lave simpelthen bare dykke hårdt ned i et system og forstå det system, så jeg kunne have mulighed for at lave nogle hjemmesider for folk eller lign. Eller for den sags skyld få nogen af mine egne ideer ført ud i livet. Jeg har før haft den mentalitet at jeg gerne selv vil ha' lavet alt hvad det er jeg bruger, men det virker som en større opgave at skulle begive sig ud i det, så det ville nok være smartere at udnytte noget som andre folk har lavet på forhånd, og der er andre der kender til.
Hvad er jeres erfaring med sådanne systemer? hvordan fandt i jeres system som i bedre kan lide end andre, legede i bare med det eller fandt i guides eller bøger rundt omkring på nettet for at få viden om det pågældende stuff. Jeg har f.eks. en ide med at få lavet en chat side, ligesom arto og så videre, men kan man virkelig basere det på en drupal eller lign ? Eller hvis jeg bare sådan skal lave generelle sider for folk, hvad har den nemmeste tilgang til det, og hvordan vil i mene jeg skal gribe det hele an?
Lige pt er jeg på datamatiker uddannelsen, er lige starter her for nylig, så det kunne være dejligt at tjene på noget inden for samme område ( Er også uddannet web-integrator ).
Hvis du sidder der selv og har noget med web at gøre, og syntes jeg virker spændende og godt kunne tænkte dig at hører mere så skrive endelig til mig, er næsten klar på den være. Kunne virkelig godt bruge et skub her, så skriv endelig med ideer eller lign til hvad jeg kan eller burde gøre..
På forhånd tak for hjælpen!
|
Straigth out, jeg har aldrig lært at bruge Drupal ( som vidst skulle blive brugt på en MASSE store sider), men jeg lærte en del af en Joomla expert
Prøv at installere det også lege med ALT indti du generelt har forstået sådan nogenlunde hvordan man bruger systemet =)