Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende finansiering

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der skal skaffes finansiering til et projekt, må man være meget proaktiv - og have udarbejdet en strategi for, hvilke mennesker der kan være en god idé at tale med. Du er derfor nødt til at finde ud af hvem der kunne have interesse i dit produkt. Hvis det er indenfor vindenergi f.eks. så kontakt Skykon eller Rise Pedersen-brødrene. Det gælder om at finde nogle investorer som arbejder med noget i samme stil, da de jo så allerede ser muligheder i branchen.

Fra Haderslev
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 28
Fra  BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab Skrevet kl. 10:32

Har du overvejet vaekstfonden.dk?

Jeg ved ikke om det er en reel mulighed, da jeg ikke kender dine faktiske forhold. Hvis du har brug for assistance er du meget velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

ALEX SARTOR THOMSEN

Revisor, cand.merc.aud.

Direkte: 76 35 56 78

axt@bdo.dk

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Birkemose Allé 39

DK-6000 Kolding

Tlf.: 76 35 56 00

Fax: 76 35 56 01

www.bdo.dk

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab, en danskejet revisions- og rådgivningsvirksomhed, er medlem af BDO International Limited - et UK-baseret selskab med begrænset hæftelse - og en del af det internationale BDO netværk bestående af uafhængige medlemsfirmaer.

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:02

Hej Jesper,

Alt det ved jeg godt, og er i fuld gang med erhvervsdesigner osv. Har snakket med div. personer som kunne hjælpe... væksthuset (der kan man kun låne en brøkdel af pengene), teknologisk inst. osv, men det er de sidste midler til at sætte det i produktion, der mangler....

Men takker alligevel for de gode råd.

lpj

Tilmeldt 3. Feb 09
Skrevet kl. 14:03

lyder godt....Smile Lpj

Fra Vedbæk
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:31

Hej  lpj

Trist som de institutionelle kreditorer trækker halen mellem benene.

Men er det kapital du mangler til indskud/oprettelse eller er det en finansieringsaktivitet i en igangværende virksomhed?

Jeg tror at størstedelen af de potentielle kreditorer (og altså ikke investorer, som vil løbe med lækre afkast der engang ville komme med succes) kun ønsker at udlåne kapital til noget, der har vist sin overlevelsesevne, altså har levet i 3 år og dermed har mulighed for at overleve en fejlagtig produktlancering, fremfor en nystartet virksomhed, hvis idé kun var baseret på denne fejlagtige produktidé og dermed altså går på røven efter kort tid. Kreditoren får jo ikke andet end sine afdrag, derfor er nysgerrig om det er en investor eller kreditor du søger?

MD

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 14:02

Hej LPJ,

Jeg har fulgt tråden og du er meget velkommen til at kontakte mig på lars@expand-consulting.dk for at få en uforpligtende vurdering af hvordan du kommer videre.

Skriv evt. lidt om dig selv, dit produkt og hvordan du ser fremtiden for dig.

Mvh

Lars Hyldegård

Tilmeldt 3. Feb 09
Skrevet kl. 14:18

Hej Michael,

det er ikke en igangværende virksomhed endnu, men det er noget som jeg selv mangler i min hverdag (hobby)

og derfor VED jeg at der er et marked for det. 

Måske skal man bare springe ud i det og belåne hvad der belånes kan.... og så prøve at få søsat produktet selv..

Det er svært at finde en, der vil skyde penge i noget, de ikke ved om det kan gå- men hørte engang en GOD radioudsendelse med Dyne Larsen, der ikke var bleg for at låne penge ud, hvis man havde en god ide og selv var risiko villig... (mangler bare lige hans adresse!).. flere af hans slags tak "ss"....

lpj

Fra Vedbæk
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:06

Din ambition og dit "drive" skønner tydeligt igennem, du har helt klart en mulighed for at generere succes med disse egenskaber.

Et bud på finansiering, hvis vi udelader Dyne Larsen, kan være enten at finde en investor eller kreditor (- ja self. logisk nok). Nu skal jeg ikke udspørge dig for meget, men i hvor stor grad mangles finansiering - da dette har betydning for hvad der vil være den bedste løsning til dit finansieringsproblem.

Når det gælder innovation og, undskyld min bemærkning, "forsøg" på at succes,  er det klart at både kreditor og investor har høje krav til deres kapital i din virksomhed. Kreditoren, som intet andet end afdrag af sit lån får, vil være den mest krævende idet denne part ikke kan glæde sig over virksomhedens succes og få sin kapital forrentet til en lækker rente. Investoren vil "satse" sin kapital på at din virksomhed bliver en succes og at pågældende deraf kan nyde godt af forrentningen af sit indskud - dog skal denne part lokkes, hvilket kræver at du kan overbevise parten om at dit produkt og koncept virkelig har evnen til at vælte markedet.

Mit forslag er at du som det allerførste laver en fuldstændigt udarbejdet forretningsplan, hvoraf dit driftsbudget samt likvidtetsbudget virkelig er velovervejet. Du gør op med dig selv hvilken form for finansieringsaktivitet der er den mest attraktive for din virksomheds finansieringsbehov og derefter overvejer hvad der er bedst. Jeg hælder til at en fleksibel investor med villighed til at tage chancer, vinde og tabe samt er i stand til at bidrage, frem for en kedelig gnaven kreditor, som konstant skal se forretningsplan og brokker sig ved lavvande i kassen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:35

Hej lpj,

I dit indledende indlæg skriver du, at bankerne ikke tør at låne dig penge. Samtidig skriver du i et senere indlæg, at du muligvis bare selv skal springe ud i det og belåne, hvad der kan belånes.

Dit finansieringsbehov er 200.000-300.000 kr. Hvad siger banken, hvis du fremlægger en løsning, hvor du stiller sikkerhed for de lånte midler i form af pant (hvis dette er muligt)? Jeg tvivler på, at nogle banker vil låne dig pengene blanko.

Mange iværksættere oplever det samme som dig, da bankerne selvfølgelig ikke udlåner risikovillig kapital. De lever af at udlåne penge, men overlever ved at få dem tilbage! Det er en skam i forhold til iværksætteriet, men sikkert en god ide ift. øvrige kunder/aktionærer i bankerne. Smile

Nu kender jeg ikke til dit projekt, men du kan muligvis få noget sparring gennem Connect Denmark. De kan sandsynligvis hjælpe dig med at komme videre, herunder give sparring og finde investorer.

Held og lykke.

De bedste hilsner
Kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:39
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)